Докато финтех индустрията се изправя пред икономически предизвикателства, европейската компания myPOS се движи по стабилна траектория. Наскоро придобита от Advent International в сделка, която Reuters оценява на стойност над 500 милиона долара, myPOS демонстрира 30% ръст на годишна база и няма планове за забавяне.
Известен с това, че е първият и единствен финтех, който предлага на търговците незабавен достъп до средствата в рамките на секунди, без допълнителни такси, myPOS позволява на своите клиенти да използват парите си незабавно чрез безплатна търговска сметка за електронни пари и безплатна карта към нея.
Освен това компанията предлага разнообразие от класически и базирани на Android POS терминали и инструменти за приемане на онлайн и мобилни плащания, предоставяйки цялостно решение под един покрив. В момента компанията обслужва над 200 000 малки и средни бизнеси в над 35 европейски страни.
Абденур Беззух, главен технологичен директор, сподели плановете си за развитието на технологичните стратегии в унисон с бизнес целите на myPOS. Той има над две десетилетия глобален опит в трансформирането на финансовите услуги чрез дигитални технологии в стартиращи компании и мултинационални корпорации като Santander и Intuit.
Какво Ви накара да се присъедините към myPOS като главен технологичен директор (CTO)?
Абденур Беззух: Израснах и учих във Франция и първоначално мислех, че ще работя между Франция и Германия. Въпреки това се преместих в САЩ и прекарах по-голямата част от кариерата си в Силициевата долина, която е център за технологии и иновации. Там работих с големи технологични компании и развих истинска страст към технологиите.
Преди четири месеца, през февруари, се присъединих към myPOS. Бях нает от Advent International, един от най-големите световни инвестиционни фондове, който придоби myPOS. По това време бях в разговори с други компании в САЩ, но бях заинтригуван от мисията на myPOS да даде възможност на търговците да прогресират чрез иновативни решения за плащане.
Въпреки че никога не бях идвал във Варна, където се намира най-големият оперативен център на myPOS, бях впечатлен от енергията на екипа, културата и продуктите на компанията. Видях много възможности за подобряване на процесите и технологиите, за да се обслужват по-добре търговците. Този потенциал за растеж и подобрение ме убеди да се присъединя към myPOS пред други оферти.
С Вашия богат опит във финансовите технологии как оценявате продуктите и решенията на компанията и как виждате тяхното развитие в бъдеще?
Абденур Беззух: Компанията е свършила отлична работа, отговаряйки на нуждите на микробизнесите. Тъй като светът става все по-безкешов, има нарастваща нужда различните типове търговци, от таксиметрови шофьори до хора на свободна практика, да приемат плащания безпроблемно. Нашите решения помагат да бизнесите да приемат плащания сигурно и бързо, не само чрез POS устройства, които представляват над 95% от продажбите ни, но и чрез онлайн инструменти като интегриране на електронна търговия или платежни линкове.
Даваме възможност на предприемчивите хора, които искат да си изкарват прехраната си от различни начинания, да приемат плащания лесно. Това е особено важно, тъй като все повече хора, особено по-младото поколение, търсят цел и гъвкавост в кариерата си, избират работа на свободна практика или започват собствен бизнес.
Нашият продуктов пакет е стабилен, позволявайки на търговците да използват мобилни и уеб приложения, за да управляват своите сметки, да виждат депозираните средства, да прехвърлят пари и пр. Ние предлагаме незабавен достъп до средставата, приети чрез картови плащания на myPOS платформата, до три-четири секунди. Също така постоянно разширяваме портфолиото си от услуги с добавена стойност, за да подпомогнем допълнително нашите търговци да управляват бизнеса си ефективно.

Значи, myPOS е успяла да създаде успешни канали и решения за плащане за европейските търговци?
Абденур Беззух: Това е факт, но все още има място за подобрение. От бизнес гледна точка нашата цел не е просто да предоставим решение за приемане на плащания, но и да предложим цялостен набор от инструменти, които да помогнат на търговците да управляват бизнеса си ефективно.
Подобно на моя опит в Intuit с QuickBooks, трябва да помислим за цялата екосистема. Търговците се нуждаят от нещо повече от решения за плащане, те изискват инструменти за счетоводство, заплати, инвентар и други основни неща за бизнеса. В myPOS се стремим да предоставяме тези услуги, включително заеми и интеграции с местни методи на плащане.
Нашият фокус е да бъдем както глобални, така и местни, като се грижим за специфичните нужди на търговците в различни европейски страни. Това означава интегриране на местни методи за плащане и предоставяне на услуги с добавена стойност, съобразени с всеки пазар.
Технологично myPOS преминава от монолитна към отворена, модулна платформа, управлявана от API архитектура. Това включва създаване на стабилен слой данни, чиято обработка да ни служи за извличане на ценни изводи и насоки за подобряване на начина, по който обслужваме нашите търговци.
Нашата цел е да се развием от финтех компания, позволяваща приемане на плащания, до цялостна бизнес платформа, която включва финансови инструменти, за да помогне на търговците да растат и да просперират. Ние се стремим да опростим живота на търговците, като интегрираме различни елементи от екосистемата, опростим процесите и елиминираме излишните такива, за да направим операциите възможно най-безпроблемни.
Explore more
Какви възможности предлага myPOS за разработчиците и инженерния екип?
Абденур Беззух: Нашите екипи от IT, Dev, QA и специалисти по сигурността в момента съставляват около 120-130 души и имаме за цел да нараснем с поне 50 тази година. Advent International иска да види още по-значителен растеж, но бързото удвояване на екипа е предизвикателство. Въпреки това има силен апетит за разширяване.
Претърпяваме голяма трансформация, преминавайки към модулна настройка с frontend, backend и слоеве данни. Това създава много възможности за разработчици в София и Варна с различни умения. По-конкретно, ние търсим UI разработчици с опит в React, мобилни разработчици както за Android, така и за iOS, експерти по POS устройства, специалисти по сигурност и криптиране, API разработчици, разработчици на backend услуги, DevOps инженери, инженери по данни, инженери по машинно обучение, инженери AI.
Пълния списък със свободните места можете да намерите тук, a също и в нашия Job Board.
Оперативният ни център е във Варна, но активно наемаме и в София поради голямото търсене на таланти. Разширихме нашите екипи за набиране на таланти и човешки ресурси в София, за да подкрепим нарастващи ни нужди. Досега сме увеличили размера на нашия екип с 15% и планираме скоро да нараснем с още 20-25%.
Разработчиците, които се присъединяват към myPOS, ще имат шанса да работят върху авангардни технологии и новаторски проекти, допринасяйки за нашата мисия да предоставяме цялостни платежни решения и бизнес инструменти за търговците.
Какво прави tech stack-a на myPOS привлекателен за топ инженерите?
Абденур Беззух: myPOS предлага диверсифициран и солиден набор от технологии, подобен на други компании в тази област. Нашата frontend разработка включва комбинация от React, PHP и мобилна разработка със Swift за iOS и Java (преход към Kotlin) за Android. В backend частта използваме комбинация от C#, .NET и други високопроизводителни технологии. В нашия слой данни използваме SQL и Python, които са важни за обработката на голям обем данни за транзакциите ни и поддържат усъвършенствани анализи и AI инициативи.
Това, което ни отличава, е среда с динамичен растеж, изразена в 30% годишен прираст, и обусловена от скорошното придобиване на myPOS от Advent International. Разширяваме екипа си и трансформираме нашия набор от технологии, за да предвидим петкратно увеличаване на броя на търговци и съответния обем трансакции – предизвикателна, но важна задача.
Вече интегрираме AI по множество начини, използвайки екипната версия на ChatGPT за сигурни вътрешни операции и разработване на AI приложения за нашия ChatBot, Virtual Assistant и Risk Engine. Тези проекти подобряват взаимодействието с клиентите, мониторинга на транзакциите и управлението на риска. Използването на AI има трансформиращо въздействие, като повишава както възможностите на платформата, така и вътрешната продуктивност.
Друга важна област е процесът по онбординг (присъединяване) на търговеца, който се стремим да оптимизираме от няколко дни до минути, като използваме автоматизирани инструменти за валидиране на самоличността на потребителя.
В тази връзка търсим инженери, които са не само технически обучени, но също така притежават правилното мислене и лидерски качества. Нашата среда е идеална за тези, които обичат предизвикателствата и не се страхуват да променят бъдещето на финтех индустрията.
Асоциира ли се техническият екип с визията и мисията на компанията?
Абденур Беззух: Когато се присъединих, техническият екип имаше доста практически подход, следвайки продуктовия екип. Това е създало култура, при която инженерният екип е бил фокусиран предимно върху изпълнението, а не върху лидерството.
Моята цел е да преминем от мислене, фокусирано върху изпълнение, към лидерско мислене, затова насърчавам инженерния екип да бъде инициативен, да ръководи и да мисли креативно. Тази трансформация включва разбиране на цялостната бизнес визия, нашето „какво“ и „защо“, както и превръщането им в технически решения. Става дума за създаване на ясна линия на видимост от индивидуалните приноси към по-широките бизнес цели.
Бизнесът осигурява посоката и целите, докато инженерният екип проучва множество възможности за постигане на тези цели. Този подход гарантира, че всеки знае как ежедневната му работа допринася за мисията и визията на компанията. Става въпрос за насърчаване на култура на креативност, бизнес фокус, уважение и разбиране на клиентите, водени от данни и показатели. Тази трансформация има за цел да подравни техническия екип с цялостната визия за прогресиране на малкия и среден бизнес в Европа.
Какъв тип култура и екипен дух искате да видите във Вашия отдел?
Абденур Беззух: Искаме хора, които могат да мислят сами, да са визионери и да виждат голямата картина. Важно е да се забавляват, да работят здраво, да бъдат креативни и да останат съсредоточени върху бизнеса. Уважението, клиентският фокусът и тълкуването на нашите числа са от решаващо значение. Наблягаме на това да базираме решенията си на данни и да елиминираме мненията, доколкото е възможно. Тази култура, вдъхновена от принципите на Силициевата долина, е свързана с това да работим като един екип за постигане на бизнес целите ни и придвижването на myPOS напред.
Оригиналният текст, предоставен от The Recursive, е достъпен тук.