Марин Димитров е Engineering Manager в Uber, а преди това е бил CTO в Ontotext. На събитието „Building, scaling and leading high-performance teams” на 12 юли той ще разкаже за важността на корпоративната култура при изграждането на екип, как успешно да привличаме кадри и как да развиваме екипа си според поставените цели, а тук споделя какво го мотивира и топ трите му правила за изграждане на успешен екип.

Как започна да се занимаваш с управление на екипи?

Предполагам, че както и повечето Engineering Managers в софтуерните компании навсякъде по света – започнах кариерата си като младши програмист, постепенно натрупах опит до старши програмист / tech lead в екип и в един момент се наложи да започна да водя нов проект и екип, не толкова защото съм го искал и съм се чувствал готов, а по-скоро защото е било необходимо за компанията тогава. Както и повечето хора, които от техническа роля трябва да преминат към роля на лидер в даден момент, съм се учил в движение и съм правил много грешки, докато открия какво работи и какво не.

Какво те мотивира в работата ти?

Няколко неща:

  • Успешно да реализираме с екипа една идея от самото начало до момента, в който влиза в употреба за някаква група от потребители.
  • Да експериментираме и намерим успешно приложение на нова технология или да намерим по-добро решение на някакъв проблем.
  • Да виждам импакт от усилията на екипа – подобренията за компанията и за клиентите.
  • Да помагам на младшите хора от екипа да учат нови неща и да се развиват по-бързо.

Кои са твоите Топ 3 правила за изграждане на успешен екип?

  1. Company culture & values – добре дефинирани ценности на компанията, които помагат да се привличат правилните хора за екипа.
  2. Team mission – ясна мисия и цел на екипа, ясен импакт за компанията и за клиентите.
  3. Continuous improvement – нагласа за постоянно подобряване на експертизата на екипа, на технологиите с които се работи и на продуктите / платформите които се създават.



 

Събитие на фокус:

Everyday tools and tricks for scaling Node.js

 


 

Кой е най-запомнящият се момент от работата ти като Team Lead през годините?

Най-запомнящите се моменти са обикновено свързани с хора, които са били съвсем в началото на кариерата си и които са нямали почти никакъв опит (или даже не са се представили най-добре на интервюто), но сме заложили на тях и с наша помощ са израснали много бързо в кариерата си и за развили скрития си потенциал

Какво би посъветвал всички, които сега започват да се занимават с ръководене на екипи?

Повечето хора, които започват да се занимават с ръководене на екипи са започнали кариерата си като програмисти – израснали са до старши програмисти / архитекти / tech lead и следващата естествена стъпка изглежда, че е мениджърската / ръководенето на екип. Но това всъщност са два доста различни кариерни пътя и за ръководене на екип са най-важни неща, които преди не са били толкова важни – като soft skills, изграждане на влияние сред група хора, много добри умения за приоритизиране и управление на времето, ясна и честа комуникация. Ролята на лидера на екип не е да има отговор/решени на всеки проблем или най-голямата експертиза в някаква област, а да научи екипа си как да намира добри решения и постоянно да увеличава експертизата си.


Стани част от потребителската група IT Team Leads. Абонирай се и ще ти изпращаме информация за всичко, което предстои в групата.

Визия: Личен архив

Прочети още:
6 от най-популярните Machine Learning алгоритми – приложения и възможности
Умен дом с openHAB и Eclipse SmartHome. Интервю с Димитър Иванов

Share This