Данаил Арапкюлиев започва кариерата си в Alcatel-Lucent, след това 4 години участва в стартирането и развитието на френски startup в областта на Цифровите комуникации, a понастоящем е Business Operations Manager в българския клон на Проксиад. На събитието на 21 февруари – „Предизвикателството и тайната на успеха в IT продажбите?“, Данаил Арапкюлиев ще ни разкаже как да развием “Супер силата” да разбираме нуждата на всеки клиент, каква е разликата в това да продаваш IT продукти или услуги и как да го правим успешно и много друго. А в следващите абзаци прочетете, какво привлича Данаил към ИТ продажбите и кои са топ правилата му за успешна продажба.
Какво те привлече в продажбите?
Всъщност пътят ми до продажбите е малко по-дълъг. Преди всичко друго исках да бъда хакер след като гледах филма “Хакери”, а и малко след това получих първият си компютър. След много превъртени компютърни игри, 6-тици по информатика и 5 години във Френската гимназия реших, че информатиката може да остане хоби, а аз трябва да се заема с нещо “по-сериозно” като Икономика и Международна търговия. След няколко години по френски университети и разбира се, най-вече след като прочетох книгата “99 Франка” на Фредерик Бегбеде, разбрах, че моето призвание е именно Маркетинга. Влечението ми към информатиката поизбледня, но не изчезна през годините. То прерасна в увлечение към новите технологии и иновациите, а магистратурата, която завърших в Париж ми показа, че пътят на една технология до крайния потребител, всъщност е доста дълъг. Колкото и технологията да е добра, никак не е лесно тя да бъде продадена или поне трудно става от само себе си. Ето тук намерих моето призвание!
Кои са твоите топ 3 правила за успешна продажба?
Разбери какво продаваш.
Разбери на кого го продаваш и от какво всъщност има нужда той.
Бъди търпелив (това е най-трудното), слушай добре и задавай въпроси.
(Бонус правило) Рискувай!
Коя е най-трудната продажба, която си направил? Как убеди клиентът?
Тук ме затруднихте… Правил съм доста продажби и много от тях са били трудни по различни причини. Една, за която се сещам, беше да продам екран и приложение за дигитален маркетинг на един голф клуб, в една френска провинция, дълга история…
След дълги обяснения от рода на “да обясниш на баба си как функционира компютъра” установих, че на клиента изобщо не му беше необходим моят екран и единственото, от което се интересуваше той, беше да играе голф и да пие хубаво френско вино. След няколко бутилки вино, на което не помня името, клиентът ме учеше да играя голф, а аз му разказвах живота в България. Малко след това си тръгнах с подарък от комплект стикове за голф и 2 продадени екрана. Истината е, че голфът е доста интересна игра. Във Франция има точно 678 голф клуба. Обиколил съм всички от тях, но не на всички успях да продам екрани.
Коя е най-интересната работна случка, която няма да забравиш?
Подписах си договора за работа на July Morning в Каварна.
Личното ти мото е „Няма проблеми, има само решения“. Разкажи ми малко повече за личната ти философия, която стои зад този слогън.
Всъщност мотото ми е цитат от един фреснки автор – André Gide. “Проблем” е желанието на някого за промяна, която той не знае как да постигне или казано с други думи – проблем е това, което ни кара да направим нещо. Като цяло определям себе си за “позитивен ентусиаст”. Смятам, че за да намираме решения на проблемите си, трябва да подхождаме позитивно, да бъдем креативни (дори леко наивни) и да имаме желание да успеем. В бизнеса проблема за едни е възможност за други.
Стани част от потребителската група IT Sales. Абонирай се и ще ти изпращаме информация за всичко, което предстои в групата.
Визия: Личен архив
Прочети още:
„Agile ме грабна със своята красива логика и човешки аспект“ – Петър Попов, IT Project Manager
Предизвикателствата при работа в дистрибутирани екипи