*Текстът е предоставен от The Recursive
Заглавна снимка: Наталия Пянтковска, Business Analyst, и Никита Ткачов, Chief Delivery Officer, Beetroot.
Въздействието на човешката дейност върху планетата и околната среда са сред най-наболелите проблеми на нашето време. Разработването на зелени инициативи има потенциала да се справи с тези проблеми чрез намаляване на замърсяването от въглероден диоксид, почистване на световния океан, защита на природните дадености и намаляване на използваните природни ресурси. В Beetroot вярват, че технологиите са ключа към разрешаването на тези проблеми и софтуерните решения трябва да се използват за подобряване на средата на живот.
Компанията е изградила екип от над 500 специалисти, които са базирани в 4 европейски държави. Мисията на Beetroot е да има устойчиво позитивно влияние върху света. Това е и причината организацията да си партнира с компании от GreenTech сектора, за да подкрепи техните усилия в създаването на по-добро бъдеще.
За да демонстрира възможностите, които предоставя индустрията, и да открои как зелените проекти подобряват средата на живот, Beetroot стартира своята GreenTech кампания. Това идва и в период на сериозен възход за сектора на екологичните технологии, като инвестициите в индустрията надминаха $59 милиарда през 2022 г. Очакванията са до 2030 г. да има поне 200 компании-еднорози в световен мащаб, а секторът ще има нужда от над 1,3 милиона професионалисти, които да разработват решения в сферата.
„GreenTech домейнът показва стабилен растеж през последните няколко години. Той не беше сериозно повлиян от икономическата ситуация и много стартиращи компании в ранен етап все още получават инвестиции дори на сегашния пазар. Повечето от решенията в сферата, върху които работим, са свързани със слънчева енергия и приложения, насочени към клиента, с графики, показващи нивата на потребление и т. н. Това е вълнуваща сфера поради комбинацията от два фактора: 1) устойчивост и превръщане на света в по-добро място, 2) стабилен пазар с атрактивно финансово състояние“, подчертава Никита Ткачов, Chief Delivery Officer в Beetroot.
Използване на технологии за добро
Чрез GreenTech кампанията, от Beetroot демонстрират как разработчиците на технологични продукти влияят за позитивното развитие на заобикалящия ги свят. В рамките на проекта, от компанията показват възможния кариерен път и решения, върху които един професионалист би работил и ефекта от неговата дейност.
Разработването на мобилното приложение HomEnergy е част от кампанията на Beetroot и демонстрира експертизата на организацията в сферата на зелените технологични решения. Апликацията е насочена директно към клиентите, подпомагайки ползвателите на едно жилище да управляват по-ефективно и устойчиво електрическата енергия. Чрез специален сензор, приложението позволява проследяването на цялостното енергийно използване и управление на устройствата в дома.
За създаването на HomEnergy от компанията са използвали разнообразни технологии, сред които NodeJS, React, React Native, JavaScript и UX/UI. Вземайки под внимание изискваният за различните IoT сензори, мобилното приложение ще използва различни протоколи, сред които MQTT, AMQP или HTTP, за да управлява комуникацията между системите.
Достъпът до нови технологии, като възможност за поемане на нов кариерен път
Работейки по създаването на HomEnergy и други проекти в сферата на зелените технологии, софтуерните разработчици работят с някои от най-актуалните технологии в сферата. Чрез интересни и предизвикателни проекти, както и иновативни бизнес решения, Beetroot позволява на професионалистите да поемат по нов път в кариерното си развитие.
“Сформирането на висококвалифициран екип от разработчици е предизвикателство, което срещат много стартъпи и по-големи компании в GreenTech сферата. Индустрията комбинира иновативен подход и стриктен държавен контрол, който изисква висока експертиза на професионалистите. Затова и от Beetroot си партнираме с някои от най-влиятелните компании в този отрасъл и подпомагаме усилията им да създадат едно по-добро бъдеще. Уповавайки се на нашата експертиза в разработването на зелени технологии и капацитета на нашата R&D дивизия, ние успяваме да създадем персонализирани решения за нашите клиенти”, разказва бизнес анализаторът Наталия Пянтковска.
От компанията работят активно за установяването на вътрешна култура, която се базира на колаборация и непрестанно учене. Beetroot поощрява прозрачността и възможността всеки член на екипа открито да споделя своите идеи как да бъде решен даден проблем. Гъвкавостта в работната среда позволява на разработчиците да създадат баланс между личния и професионалния си живот.
Устойчивото социално въздействие също е част от визията на компанията и затова сред клиентите ѝ са предимно компании от GreenTech, HealthTech и други.
В заключение, сферата на зелените технологии ще заема все по-голямо влияние върху живота на хората и предоставя кариерен път, изпълнен с много възможности за учене. Чрез своята GreenTech кампания, Beetroot затвърждава своята позиция като лидер в създаването на технологии за позитивно развитие на света. Присъединявайки се към екипа им, софтуерните разработчици могат да работят по проекти с позитивно социално влияние, с иновативни технологии в подкрепяща среда.
Ако вие сте професионалист, който иска да работи по проекти с устойчиво въздействие върху света, вижте отворените позиции на Beetroot.