В поредицата „Лицата зад DEV.BG“ продължаваме да ви запознаваме с хората, които правят бранда ни това, което е. Креативността в екипа ни си има име – Емил Попов може да ви разказва за маркетинг, концепции и визии три дни, без да спира и без да се повтаря. Запознайте се отблизо с вдъхновението зад маркетинг кампаниите на DEV.BG!
Какъв е твоят кариерен път и как се разви той в DEV.BG?
Ще ми трябва машина на времето, за да се върна назад. Всичко започна в моето детство, когато ме грабна една реклама на McDonald’s и си казах: „Един ден като порасна, искам да правя реклами и аз.“ И ето ме – след толкова много години сбъднах мечтата си и работя като маркетинг мениджър.
Но моят кариерен път в DEV.BG тепърва започва. Аз съм едно от най-новите попълнения в този страхотен екип и съм сигурен, че ме очакват още невероятни преживявания и успехи.
Как започна работа като маркетинг мениджър?
Всъщност не започнах случайно, а стигнах дотук. Винаги ме е привличала визуалната комуникация и точно това определи моя кариерен път. Интересно допълнение към опита ми е това, че съм бил и организатор на събития.
Спомням си за един разговор с моя пряк ръководител, който имах преди време, за кариерното ми развитие. Бях категорично решен никога да не се занимавам с комуникации. И, както животът ни учи, никога да не казваме „никога“, сега по-голямата част от работата ми е свързана със създаване на комуникационни кампании. От разстоянието на времето сега мога да кажа, че се радвам много, че това мое „нежелание“ се сбъдна.
Коя част от работата ти носи най-голямо удоволствие?
Като се събудя сутрин и включа лаптопа, знам, че го правя не заради заплатата, а заради работата, която ме очаква. Лично за мен няма по-голямо удоволствие от това човек да обича работата си. Още повече виждам смисъл и в това, че мога в реално време да проследя своя принос в създаването на промяна в живота на хората.
Като попадна на коментар в социалните мрежи, в който IT специалист казва, че благодарение на DEV.BG е намерил подходящата за него работа или пък сме го вдъхновили да започне работа в IT сферата, се чувствам наистина полезен и откривам огромен смисъл да продължавам напред.
Коя е най-предизвикателната част от работата ти?
Както всеки човек имам различни нива на енергия. В някои дни е много висока, а в други – доста по-ниска. Точно в дните ми с по-ниско ниво на енергия креативният процес е по-труден.
Случва ми се да се чувствам блокиран и тогава е истинско предизвикателство да намеря вдъхновение за свежа концепция, интересна кампания или съдържание.
Какво прави един маркетинг мениджър професионалист?
Експериментирането, провалът и усъвършенстването – в този ред. Силен почитател съм на максимата: The definition of insanity is doing the same thing over and over again and expecting a different result. Same goes for Marketing!
Explore more
Сподели с нас един интересен факт за DEV.BG, който хората все още не знаят.
Едно от най-интересните неща, които и аз научих като започнах работа тук, е че аудиторията ни познава различни части от DEV.BG. За някои ние сме медия, за други – платформа за публикуване на обяви, а трети отлично ни свързват с организирането на събития и конференции. Всъщност ние сме всичко това и нещо повече. Ние сме един много мотивиран екип, който предлага разнообразни услуги в полза на IT общността в България.
Какви са хобитата ти и как прекарваш времето си извън работа?
Характерното за мен е проучване на непознатото. По природа съм доста любопитен човек и винаги се интересувам от новите и непознатите за мен неща. Същото е и в работата – аз ще съм този, който пръв ще предложи да използваме нов канал за комуникация или да отворим профил в най-новата социална мрежа.
В този ред на мисли харесвам много и да пътувам, и да изучавам света. Голям почитател съм на самоусъвършенстването и психотерапията.
Какъв е съветът ти към хората, които искат да се развиват като маркетинг мениджъри?
JUST DO IT (не съм го откраднал от Nike, честно). Просто не се страхувайте да експериментирате, не приемайте статуквото и бъдете наистина смели. Това е успешната формулата за хора, които искат да се развиват в сферата на маркетинга.