На професионалната сцена тя се грижи за бизнес клиентите ни, а в свободното си време – често обръща внимание на психологията. Ангелина Александрова е едно от лицата зад DEV.BG. В специалната ни поредица, посветена на хората в екипа, тя споделя какво ѝ харесва в акаунт мениджмънта и как се насочва точно към тази професия, която я доведе в офиса ни.
Анджи, какъв е твоят кариерен път и как се разви той в DEV.BG?
Моят кариерен път започна в аутсорсинг компания като Специалист обслужване на клиенти, където натрупах 4-годишен опит в два различни проекта, работейки с френски и английски езици. В първия проект бях и ментор. Това ми даде възможност да помагам в обучението на нови служители и да подкрепям тяхната интеграция в екипа.
След тези четири години и паралелно завършен бакалавър във филологически факултет реших, че е време за промяна и продължих обучението си с магистратура по Мениджмънт и бизнес администрация към Университета в Нант, Франция.
Водена от това да обогатя уменията си, започнах стаж като специалист подбор на персонал в IT сферата за френския пазар. Това беше чудесна възможност да придобия опит в бизнес комуникацията и ми донесе по-добро разбиране на бизнес нуждите. Интересът ми към общуването с компаниите и мениджмънта, както и вземането на бизнес решения, се задълбочи. И ето ме днес тук, в DEV.BG, където намерих своето място като акаунт мениджър.
Как започна работа като акаунт мениджър?
Възможността за работа ме откри малко преди да приключа магистратурата си, точно когато започвах да обмислям следващите си професионални стъпки. Беше добро стечение на обстоятелствата и предложението, което получих, пасна на посоката, в която исках да поема.

С кое твое постижение се гордееш най-много?

Извървявайки пътя си дотук, мога смело да заявя, че имам много постижения, с които се гордея. Най-много се гордея със себе си тогава, когато видя как идеи, които имам, оживяват пред очите ми и виждам добрите последствия от тях. Тогава осъзнавам, че всяко усилие си е струвало, дори да е имало трудности по пътя. Тук бих искала да благодаря и на колегите ми, които ме подкрепят и винаги са готови да направим един бърз brainstorming заедно.
Коя е най-предизвикателната част от работата ти?
Най-предизвикателната част от работата ми е да балансирам между различните нужди и очаквания на клиентите, като същевременно гарантирам, че всички проекти се изпълняват в срок и с високо качество. Бих казала, че позицията ми определено изисква много добри организационни умения и способност за бързо адаптиране към променящи се обстоятелства. Работя всеки ден в посока да ги подобрявам.
Какво прави един акаунт мениджър професионалист?
Един акаунт мениджър е професионалист, когато може да създаде и поддържа силни, дългосрочни връзки с клиентите, да разбира техните нужди и да предлага персонализирани решения. Личното отношение и емпатията са ключови за мен.
Explore more
Сподели с нас един интересен факт за DEV.BG, който хората все още не знаят.
Започвайки работа в DEV.BG, разбрах, че всъщност много хора не знаят колко малък екип сме. Ефектът на работа на компанията е огромен, а всъщност ние сме екип от само 22-ма.
Какви са хобитата ти и как прекарваш времето си извън работа?
Най-голямата ми страст е психологията. Голяма част от свободното ми време минава в четене, слушане на подкасти и гледане на документални филми на различни теми, свързани с психология и взаимоотношения. Истински ме зарежда музиката и обожавам да танцувам.

Не пропускам да прекарвам и време с приятелите и семейството ми. Обичам споделените моменти с тях. Забавлявам се искрено на мемета и съм горд притежател на богата меме колекция, която постоянно споделям с тях. Those who know, know. (смее се)
Освен това съм бивш гримьор, затова гримирането завинаги остава мое любимо занимание.
Какъв е съветът ти към хората, които искат да се развиват като акаунт мениджъри?
Съветът ми към тези, които искат да се развиват като акаунт мениджъри, е да бъдат проактивни и да се стремят да са винаги добре информирани и организирани. Силните комуникационни умения са ключът към успеха – индивидуалният подход и персоналното отношение, както и доброто разбиране на нуждите на клиентите.