+
Вход

Въведи своя e-mail и парола за вход, ако вече имаш създаден профил в DEV.BG/Jobs

Забравена парола?
+
Създай своя профил в DEV.BG/Jobs

За да потвърдите, че не сте робот, моля отговорете на въпроса, като попълните празното поле:

93+22 =
+
Забравена парола

Въведи своя e-mail и ще ти изпратим твоята парола

Success Story: Какво е да работиш като Project Manager в проект за милиарди?

*Текстът е предоставен от Sirma

Теодор Мартев е Project Manager в Сирма от 13 години. Компанията го привлича с множеството си иновативни проекти в портфолиото и така решава да стане част от екипа на Сирма. Кариерният му път в компанията го среща с множество интересни проекти, сред които амбициозният проект за управление на безвъзмездните средства по Финансовия механизъм на ЕИП и Норвежкия фонд, по който работи и до днес. Повече за Теодор и работата му в Сирма, прочетете в интервюто му.

Като дългогодишна част от екипа на Сирма, разкажи ни как започна кариерният ти път в компанията и по какви интересни проекти си работил?

В Сирма съм вече от 13 години. Първият проект, по който работих тук, беше по разработката и внедряването на Системата за контрол на износа в България. Всъщност аз работех по този проект още преди да дойда в Сирма, но бях ръководител на проекта от страна на клиента. Още тогава имах голямо желание да продължа кариерния си път в Сирма – голяма и амбициозна компания за разработка на софтуер. Системата за контрол на износа беше първият от големите проекти, за които отговарях. Изискванията за неотказност, прецизност, безброй интеграции с външни системи бяха голямо предизивикателство.

Следващият ми по-голям проект беше по разработката на система за управление на процеси, документация и внедряване на ISO 9000 за един американски завод за машини. Там предизвикателството беше в извличането и описанието на работните процеси в цялата компания, оптимизирането им и автоматизирането на голяма част от тях в единна система. Първата версия на системата пуснахме в експлоатация в началото на 2012-та, като след това разработката на нови функционалности продължи още 4 години. В момента, повече от 12 години след първата версия, системата продължава да се използва интензивно.

След това съм ръководил различни проекти в компанията, свързани с къстамизирането по нуждите на различни клиенти на платформата, която разработвахме – Sirma Enterprise Platform. Едно от интересните приложения на платформата беше Museum Space – продукт, предназначен за галерии, библиотеки, архиви и и музеи. Платформата, както и продуктите върху нея разчитаха изключително на семантична база от данни – технология, която позволява лесното създаване на връзки в огромния обем данни, в резултат на което може да бъде извлечена повече стойност за потребителите.

По настоящем, вече пета година работя по GrACE (Grants Administration and Collaboration Environment) – система за управление на процесите, документите и финансовите потоци в Европейската икономическа зона(EEA) и Норвежки финансов механизъм.

Какво представлява системата GrACE и каква е твоята роля в проекта?

GrACE е система, която разработваме за нуждите на FMO (Financial Mechanism Office) – организация към EEA/EFTA. В силна конкуренция от 19 участници, преди шест години, Сирма бе избрана за изпълнител на задачата по разработването, внедряването и поддръжката на уеб базираната информационна система. Чрез GrACE, FMO управляват процесите, документите и финансите по EEA и Норвежките грантове, които за финансовия период 2014-2021 година са с бюджет над 2.8 милиарда евро.

В системата се управлява информацията за хиляди проекти, разпределени по стотици програми в рамките на 15 държави бенефициенти. Основните функционалности включват управлението на финансите и отчитането на резултатите по финансови механизми, държави, външни организации, програми, тръжни процедури, проекти, двустранни инициативи, договори, отчети, управление на бюджети, одити, мониторинги, управление на несъответствия, управление на риска, работни планове, плащания и интеграция с банки. От технологична гледна точка GrACE e уеб система, разработена върху Microsoft .NET технологичния стак.

Аз започнах работа по проекта в началото на 2019-та, като бизнес аналитик, а скоро след това станах ръководител на проекта.

Днес те питаме…

Каква е основната причина да си търсиш нова работа?
Loading ... Loading …
Какви бяха предизвикателствата при менажирането на проект с такива мащаби?

Във всички тези процеси участват изключително много заинтересовани лица (stakeholders) – FMO с различните отдели – юридически, финансов, “Резултати и контрол”, различните външни организации, като Fund Operators, Programme Operators, National Focal Points, Donor Programme Partners, International Partners, Audit Authorities, Certifying Authorities, Programme partners, Project promoters и други.

Извличането, съгласуването и приоритизирането на изискванията от толкова голям брой различни заинтересовани лица е най-голямото предизвикателство в проекта. Изискванията са не рядко противоречащи си и често неясни и променящи се.

За да се справим с тази ситуация, заедно с екипа и клиента, успяхме да дефинираме и приложим процеси на работа, с които да управляваме успешно проекта. GrACE е в експлоатация от 2018 г. От тогава насам заедно с ежедневната работа по поддръжка на системата, всеки месец имаме версия с имплементирани нови изисквания. Използваме Scrum за процесите по планиране и разработка на нови функционалности и Kanban в процесите по поддръжка и решаване на проблеми в експлоатация.

Каква е ролята на екипа в успешната реализация на GrACE, като вземем предвид разнообразните професионалисти от цял свят, работещи по него?

Няма да е изненада за никой, като кажа, че екипът е най-важната част от успешната реализация на проекта. От началото на проекта през 2017-та до сега са работили много хора и всеки е допринесъл много с професионализма и отдадеността си.

Радвам се, че успяваме да работим в сплотен екип и заедно да се справяме с различните ежедневни предизвикателства. Много ни помагат креативността по решаването на проблеми, дефинирането на процеси и дисциплината по следването им, спазването на срокове, взискателността на всеки към детайлите и качеството, отношението към клиента и разбирането на неговите нужди. Последно, но не на последно място, са експертните умения в различните области, с които всеки допринася към работата.

Какво те мотивира ежедневно в работата ти в екипа на Сирма?

Мотивират ме хората и интересните проекти. В Сирма имам щастието да работя с много колеги, от които съм научил много, както професионално, така и житейски. Радвам се, че с голяма част от тях сме не просто колеги, а и приятели.

За да следите всичко ново около Сирма, последвайте профилите ѝ в социалните мрежи или разгледайте актуалните ѝ отворени позиции в кариерния ѝ сайт.

Website: https://careers.sirma.com/
Facebook: https://www.facebook.com/SirmaCareers
Instagram: https://www.instagram.com/sirmacareers/
TikTok: https://www.tiktok.com/@sirmacareers
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/sirma-careers/