*Текстът е предоставен от Strypes
Така както компаниите градят репутация с продуктите или услугите, които предлагат на клиентите си, в днешните конкурентни времена на пазара на труда не по-малко важна става и репутацията на компаниите като работодател. Тук идва така нашумелият сред вече много български фирми employer branding.
Employer branding включва всички активности и стратегии за привличане, наемане и задържане на подходящи кадри, което от своя страна влияе и позитивно на бизнес целите на компанията. Или казано с други думи: employer branding е начинът, по който “рекламираш” компанията си, както към потенциални, така и към настоящи служители.
Как Strypes Group изгражда своя Employer Branding
В проучване отправено към служителите на компанията, близо 89% от включилите се споделят, че имат доверие на мениджмънта, а над 80% от тях казват, че работната обстановка мотивира, a работата, която вършат, ги вдъхновява.
На какво се дължат тези добри резултати, разказва Пламен Бешков, Employer Branding Specialist в компанията.
„Според мен в основата е двустранното доверие – освен, че от психологическа гледна точка доверието е ключово за изграждането и поддържането на всякакъв вид отношения, включително и тип компания-служител. Работодателят трябва както да печели доверие, така и от друга страна да показва, че вярва в качествата на хората си.„
Като друг открояващ се елемент от Employer Branding стратегията на Strypes Group, Пламен посочва изразената култура:
„Културата в една компания, освен че трябва да има идентичност, трябва да съпровожда и да се идентифицира от екипа в компанията. A нашата със сигурност не цели да вкара в рамка хората, а по-скоро да бъде проводник за разнообразието от интереси на колегите.„
Умението за адаптация е също част от ДНК-то на Employer Branding-a в Strypes Group.
Тъй като компанията нараства и се подобрява всеки изминал ден, натурално, новите колеги, които стават част от екипите, носят със себе си своя собствен свят от интереси, знания и идеи. “Една компания трябва да бъде готова да се адаптира към увеличаващото се разнообразие на личности и необходимости, както и да предлага оптималните условия, с които да задоволи индивидуалните потребности.”, споделя Пламен.
Как Пламен описва ролята си в Strypes Group
Employer Branding ролята му е изключително комплексна, защото освен типичните функции на един EB специалист, в Strypes Group се работи по разнообразни маркетинг, PR и брандинг кампании в цялата страна.
“Партнираме с десетки университети в страната, и активно се включваме в развитието на IT обществото в София, Пловдив, Бургас и Варна, където ще откриете и офисите ни.”
Пламен определя работата си като истински динамична, но в същото време много зареждаща и благодарна, защото “няма нищо по-хубаво от това да видиш усмивките на колегите си по време на някое от събитията в офиса или пък интереса към Strypes Group след някоя от различните кампании, които правим”.
Тенденциите в Employer Branding-а през призмата на Strypes Group
Гъвкавост и баланс работа-личен живот
В Strypes Group всеки сам има свободата да избере от къде предпочита да работи. Хората са на първо място, затова техният личен избор е основополагащ за двустранното доверие, което е и една от основните ценности на компанията. “Не просто държим на този баланс, а дори мотивираме нашите служители да се развиват извън работна среда, като ги подкрепяме в техните хобита, интереси и лични инициативи.”, добавя Пламен.
Част от историите на служителите на компанията, може да прочетете тук.
Благосъстояние и удовлетвореност
“Наблюдавам, че в последните няколко години темата за психическото и физическо благосъстояние на служителите е силно заложена в IT компаниите. При нас това не е просто тенденция, а част от същността ни. Освен допълнително здравно осигуряване, спортни карти, частично покриване на посещения при психолог и бонус почивни дни, нашите служители могат да се възползват от разнообразни активности в офисите ни, специално обособени пространства за забавление и релакс, забавни събития и тиймбилдинги, както и план за развитие, скроен спрямо индивидуалните нужди и професионални цели.”
Дейно участие и принос към IT общността
“Освен нашата ангажираност и колаборация с различни технически училища и университети в страната, ние истински вярваме и работим за развитието на IT общността в България. За нас е привилегия за поредна година да бъдем генерален спонсор на най-голямото Tech събитие в страна – All in One, а освен това присъстваме на всички основни събития, както за настоящи професионалисти, така и за млади таланти, търсещи летящ старт в кариерата си.”
Employer Branding-ът е приятелската връзка между компанията, служителя и външния свят. Тя трябва да създава и поддържа взаимоотношения между тях. За да постига бизнес целите си, като същевременно не прави компромис със своя екип, една компания трябва да заложи на добре планирана Employer Branding страгия, която да разгърне потенциала на настоящите си кадри и да привлече правилните за нейната култура бъдещи професионалисти.