Ако искате да сте наистина добър специалист в работата си и да се развивате, не е достатъчно да имате добри технологични умения. Така наречените “меки умения” често се оказват това, което ще ви отличи от конкуренцията. Уменията за комуникация, работа в екип и запазване на спокойствие в стресови ситуации са истински полезни и понякога на тях може да се дължи успехът ни в кариерата… или провалът, ако решим, че не са ни чак толкова важни. В тази статия споделяме кои са уменията, които помагат на екипа на StorPool Storage да работи успешно и да създава един от най-иновативните и популярни в глобален мащаб софтуерни продукти.
Софтуерът на StorPool Storage се използва от големи корпорации и от доставчици на хостинг и облачни услуги, които се нуждаят от надеждно и супер бързо решение за съхранението и управлението на своите данни. Поради естеството на данните, които StorPool управлява, решението трябва да е винаги онлайн, да работи бързо и да е разработено и внедрено с особено внимание към детайлите и качеството. Това означава, че за успешна работа в нашия екип е необходимо да имаме следните качества, които са универсално приложими в IT сектора:
1. Любопитство и желание за учене. За да бъдем винаги успешни, трябва да сме една стъпка пред конкуренцията. Нашият екип разработва иновации в съхранението на данни, за които е нужно да искаме да учим нови неща и това да ни доставя удоволствие. Също така, когато работим по уникално решение, това предполага и уникални казуси, които възникват при нашите клиенти и които ние разрешаваме. Способността да се учим от новостите около себе си, от допуснатите грешки и от опита на колегите, е от изключителна важност, за да вършим работата си добре.
2. Способност за решаване на проблеми. При възникването на проблем най-бързо и успешно биха го решили хората, които умеят да запазят спокойствие и да подходят аналитично към случилото се. Затова е важно да очакваме, че в работата ни е възможно да се появят предизвикателства, да умеем да ги разпознаваме и да сме максимално ефективни при появата им.

3. Умения за работа в екип. Създаването и поддръжката на глобално софтуерно решение предполага работа с други колеги – както в нашия екип, така и в други отдели в компанията. Изключително ценно е да умеем да излагаме ясно мислите и идеите си, да разбираме другите и да постигаме решения, приемливи за всички и същевременно – с оптимално качество и на идеята, и на нейното изпълнение.
4. Последователност и добра организация. При работата с множество проекти и клиенти едновременно е необходимо да имаме добри организационни умения, за да можем правилно да разпределим и приоритизираме задачите си. Добрата организация е нужна, за да сме сигурни, че няма да пропуснем нещо, както и за да работим спокойно и без стрес – и лично за себе си, и за екипа ни. Необходимо е също така да сме последователни в работата си, да познаваме добре необходимите стъпки и алгоритми, за да свършим задачите си качествено и с необходимия краен резултат.
Explore more
5. Внимание към детайла. Това умение, макар и универсално, е особено ценно в IT бранша, където е необходимо да отстраняваме бъгове и да решаваме сложни казуси, при които причината за проблемите обикновено е неясна. Умението да забелязваме дребните подробности и тяхното влияние върху голямата картина е особено важно, за да имаме успех в дебъгването или в разработката на ново решение.
Ако работата ви позволява да развивате тези умения, имате голямо предимство – те могат да ви бъдат полезни както в работното ежедневие, така и в други житейски ситуации. Ако искате да приложите уменията си в екип, който ще ги оцени високо и търсите следващото си предизвикателство, вижте нашите отворени позиции в DEV.BG или на сайта ни.