Най-малко 100 млн. по целия свят. Толкова са хората, чийто живот ежедневно докосват продуктите на българската технологична компания Софтуер Груп. Основана през 2009 с мисия да подпомага и подобрява достъпа до финансови услуги чрез иновативни технологични решения, Софтуер Груп не спира активно да търси начини за положителна промяна в света – чрез проектите си за клиенти в над 70 държави и чрез различни вътрешни инициативи.
Една от последните социални инициативи на компанията е да подкрепи неправителствената организация “Капачки за бъдеще”. Последните четири години организацията събира пластмасови капачки, а със средствата от тяхното рециклиране подпомага различни каузи – закупуване на кувьози за бебета в по-малки градове или даряване на неонатални линейки на болници. От началото на инициативата по този начин и в услуга на каузите на фондацията са рециклирани почти 500 тона капачки. От 14 февруари тази година Софтуер Груп пък има свое сърце за капачки пред входа на The Mall, в непосредствена близост до офиса на компанията.
Да ти се напълни сърцето или Act for Impact
“Компания със сърце” е много повече от корпоративен слоган в Софтуер Груп.
“Хората, с които вървим напред през годините и остават в компанията, са именно тези, които имат силно развито осъзнаване за нуждата да връщат стойност обратно в обществото и общностите си,”
категорична е Божана Маринова, главен директор “Човешки ресурси”. Сред множеството примери за индивидуални и организирани от компанията инициативи тя откроява няколко: екипът на Софтуер Груп в София поема обучението на куче-помощник на деца с диабет, колеги във Филипините помагат за възстановяването на разрушено местно училище, а през 2020 година екип от доброволци разработва национален регистър на Ковид случаите в България, който подпомага борбата на държавата с пандемията. “Приносът на локално ниво е една от ценностите, които споделят колегите във всички офиси и локации,” допълва Маринова.
“Докато все още работехме активно в офиса, събирането на капачки беше част от ежедневието на екипа ни и неведнъж сме коментирали как да организираме предаването им по-системно,”
обяснява Ралица Георгиева, старши маркетинг специалист в компанията. Така в началото на годината и с оглед на скорошното завръщане към офисите, Божана Маринова предлага действително да направят практиката по-системна за екипа си, но и да се опитат да въвлекат още хора – всички пазаруващи в съседния мол и работещи в близките офис сгради. Екипът успява да издейства безвъзмездното поставяне за цяла година на футуристичното метално сърце за капачки пред търговския център и се ангажира с обслужването му.
От екипа не могат да си представят какво би значила тази кампания в конкретни числа, но се надяват, че ключовата локация е предпоставка за предаването на повече капачки и съответно събирането на повече средства за каузата на “Капачки за бъдеще”.
CØde for Impact на практика
Желанието да се допринася за по-добър начин на живот на повече хора е залегнало в ДНК-то на Софтуер Груп от самото й създаване.
Първите клиенти на компанията са банки и микрофинансиращи институции в развиващите се държави в Африка и Азия, където дигиталните канали дават възможност и на най-бедните представители на обществото, които понякога дори нямат лични документи, да получат достъп до финансови услуги и да подобрят качеството си на живот.
Днес решенията на Софтуер Груп, сред които мобилен портфейл, агентско банкиране, дигитално застраховане и други, са имплементирани в над 70 държави в Европа, Африка, Азия, Латинска Америка и Близкия Изток.
Изградени върху дигиталната банкова платформата DigiWave, те помагат на банки, застрахователи, микрофинансиращи институции, телекомуникационни компании и др. да предоставят по-добри, по-бързи и по-удобни услуги на над 100 млн. крайни клиенти, повлиявайки положително живота им.
Днес българската компания има мрежа от регионални офиси в девет държави. Заедно с клиентите си печели редица международни отличия, сред които награди за иновации от Европейската Инвестиционна Банка, награди за иновации и за компания на годината от Stevie Awards и други.
И докато разработват глобално финансовите технологии на бъдещето, същите тези хора не забравят, че имат отговорности и към света около себе си, затова събират “Капачки за бъдеще”. Всеки, минаващ покрай входа на The Mall в София може да ги подкрепи – още днес.