*Текстът е предоставен от Sirma
Въпреки очакванията на икономистите за задълбочаване на рецесията на глобално ниво, успехите на най-големия български технологичен холдинг Сирма Груп през изминалата година дават увереност на компанията за стабилно бъдеще и увеличаване на продуктовото портфолио, а от там и разширяване на специализираните екипи от разработчици, както на територията на страната, така и в офисите в Албания, Македония, Египет.
Амбицията на Сирма се подсилва от натрупаните средства, с които холдингът разполага, осигуряващи комфорт при преминаването през кризата. Усилената работа в посока разширяване на пазари чрез придобивания, вътрешно корпоративно развитие, както и увеличаването на екипите продажби и маркетинг, са част от стратегията за по-ефективни действия при лоши пазарни условия.

Като при всяка друга компания в сектора, борбата за намиране и привличане на добри специалисти не подминава и Сирма. Това амбицира компанията да търси поле за развитие на алтернативни вътрешни методи за добро позициониране на бранда на трудовия пазар.
“Плановете ни до края на годината включват усилена работа в посока привличането на нови кандидати и назначаването на над 100 нови служители с различна степен на квалификация към екипите ни от разработчици.” споделя Тихомир Тотев, технически директор в най-голямата компания в групата, Сирма Солюшънс АД.
Освен в стандартните начини за подбор на персонал, компанията инвестира и в иновативни практики, които включват собствена академия за подготовка на IT специалисти – Sirma Academy, предназначена за хора без никакъв опит, но с желание за кариерно преориентиране; платена стажантска програма Sirma Trainee Lab, с която Сирма доразвива потенциала на кадри с малък опит в сферата; фонд за дялови инвестиции, създаден в сътрудничество с Innovation Capital, и Sirma Venture Lab, в който се финансират и подпомагат млади софтуерни компании, работещи в интересните за Сирма вертикали.
Компанията е сред основателите на „Зеления център“ за популяризиране на ESG практики у нас или така наречените нови стандарти за по-отговорен и по-устойчив бизнес. Всяка от трите букви в абревиатурата има различен фокус: „Е“(Environment) е екологичната отговорност и развитие на бизнеса; зад „S“(Social) стои социалният фактор или влиянието, което оказва едно дружество с дейността си върху хората; „G“(Governance) е начинът, по който се управлява един бизнес, от създаването на вътрешни политики до изпълнението им.
В Сирма основните ESG практики са насочени към създаване на по-добра социална среда и по-добро управление, както и в грижа всички служители да се чувстват добре на работното си място, интегрирани в екипа и привързани към компанията, в която работят. Да познават колегите си, да работят и да се забавляват заедно и да подпомагат обществено-полезни каузи.
„Всеки, който е работил, работи или ще работи в Сирма е дал, дава и ще даде частица от сърцето си. Компанията – това са хората, които работят в нея.“ Цветан Алексиев, Изпълнителен директор на Сирма Груп АД и Сирма Солюшънс АД.
За да следите всичко ново около компанията, последвайте профилите ѝ в социалните мрежи или разгледайте актуалните ѝ отворени позиции в кариерния сайт на Сирма.
Website: https://careers.sirma.com/
Facebook: https://www.facebook.com/SirmaCareers
Instagram: https://www.instagram.com/sirmacareers/
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/sirma-careers/