За Сирма образованието и устойчивите бизнес практики са не просто приоритет, а двата основни стълба, върху които изгражда своята култура и корпоративна отговорност.
Тази философия беше потвърдена на престижните B2B Media Employer Branding Awards 2025, където компанията получи отличия именно за такива проекти в две категории – Employer Branding Idea и Sustainable (ESG) Project. „Сирма избра да участва само в тях, защото силно вярва в значимостта им, а признанието в тези области е доказателство за дългосрочния ѝ ангажимент“, подчертават от компанията.
Оттам допълват, че отличените проекти затвърждават стремежа към развитието на технологични таланти и екологичните практики, като същевременно допринасят за едно по-устойчиво бъдеще.
Иновация в изграждането на работодателската марка
През настоящата година Сирма продължава иновативния подход към изграждането на работодателската си марка. Като част от тази стратегия една от инициативите, които компанията ще реализира и с която успя да впечатли журито, е Sirma Podcast – проект, насочен към привличане, вдъхновение и развитие на млади IT специалисти.

Чрез подкаст и видеокаст формати компанията представя историите на специалисти, които споделят ценен опит, кариерни съвети и насоки за професионално развитие. Като гости в подкаста ще участват както служители на Сирма, така и външни експерти, което обогатява дискусията и предоставя по-широка перспектива.
Този проект е естествено продължение на Sirma Academy – програма, която осигурява обучение и практически опит за бъдещи технологични професионалисти. Академията акцентира върху персонализирания подход и менторството, като позволява на участниците да работят по реални проекти под ръководството на утвърдени специалисти.
Чрез Sirma Podcast тази инициатива ще достигне до по-широка аудитория, а това се очаква да стимулира диалога в IT общността и да вдъхнови новото поколение експерти.

Стъпка към устойчиво бъдеще
В допълнение Сирма продължава да развива своята ESG стратегия с фокус върху устойчивите бизнес практики и отговорността към околната среда. Компанията интегрира иновации, които намаляват екологичния ѝ отпечатък и повишават енергийната ефективност, а през март 2025 г. планира да публикува официалния си годишен ESG доклад, който ще очертае ключовите постижения и бъдещи ангажименти в тази област.
Другият значим проект, с който Сирма получи отличие, е внедряването на фотоволтаична система на покрива на централния офис в София. Стартиран през 2023 г., този проект е част от цялостната ESG стратегия на компанията, насочена към екологично съобразен бизнес модел. 2024-та е първата година, в която системата работи пълноценно, което позволява на Сирма да анализира въздействието ѝ върху енергийната ефективност.

Фотоволтаичната инсталация вече покрива до 30% от енергийните нужди на сградата, като през слънчевите месеци тази стойност достига 48%. Освен че допринася за намаляване на въглеродния отпечатък, проектът осигурява и значителни спестявания, като се очаква инвестицията да се изплати в рамките на три години.
Explore more
Стратегическа визия за бъдещето
„Кандидатурите на компанията с конкретно тези два проекта са доказателство за стратегическата визия на Сирма в областта на иновaциите, устойчивостта и развитието на технологичния сектор“, коментираха от компанията.
Оттам планират да продължат да инвестират както в своите служители, така и в екологични инициативи, утвърждавайки се като двигател на промяната в индустрията и модел за подражание в корпоративната социална отговорност.
Сирма не просто адаптира съвременните тенденции, а ги създава и показва, че успехът в бизнеса може да върви ръка за ръка с ангажираността към обществото и околната среда.