За компанията
В исторически план, от самото си създаване, Сирма се фокусира върху развиване на високотехнологични иновативни софтуерни решения, услуги и продукти. През тези повече от три десетилетия, Сирма се утвърди като водещ технологичен партньор и разработчик в някои от най-динамичните икономически сектори: финанси, опаковъчна индустрия, здравеопазване и науки за живота, логистика и транспорт, хотелиерство и електронна търговия. Извън вертикалното профилиране по индустрии, основните хоризонтални специализации са в сферата на изкуствения интелект и управлението на знания, IT консултации, системна интеграция, киберсигурност и облачни услуги. През месец април Сирма отпразнува 32-ри рожден ден със събития във всички офиси.
Бъдещи планове
Въпреки неблагоприятните външни обстоятелства в световен план (войните, икономически турбуленции, високите лихвени проценти), Сирма стартира 2024 г. доста силно, с нови клиенти и добро количество нови възможности. Компанията е последователна и изпълнява амбициозна програма за международна експанзия. През 2024 г. извършва мащабно корпоративно преструктуриране, свързано с изпълнение на стратегията ѝ за вертикализация и консолидиране на компаниите. Успоредно с корпоративното преструктуриране текат интензивни процеси за придобиване на нови компании. Целта е Сирма да бъде утвърдена като силна регионална IT компания с офиси на един от най-атрактивните в света пазари за IT таланти – Югоизточна Европа. Компанията събира специалисти в този регион и предлага IT ресурси и услуги на стратегическите си партньори в САЩ, Западна Европа, Скандинавските държави, DACH, и т.н.
Ролята на изкуствения интелект
Компанията е фокусирана върху изкуствения интелект, като предлага решения, базирани на технологията в различните сектори, в които оперира. ИИ присъства във всички решения – дали ще бъде виртуален асистент или ще изпълнява сложни оптимизационни задачи. В Сирма отчитат, че в момента най-отворена към LLM е финансовата индустрия. Дигитализацията на сектора е основната движеща сила и всички представители – банки, застрахователни и финтех компании търсят вграждане на ИИ решения към техните продукти и услуги. За банките и финансовите институции Сирма са разработили няколко решения: AI асистенти за връзка с клиентите, системи за анализ на данни, сложни миграционни процеси и обновяване на основни банкови системи, разработка на системи за вътрешни правила и процеси за по-ефективна работа на бек офиса, мобилно банкиране и т.н. Другите области, в които се забелязва търсене и Сирма предлага иновативни решения са здравеопазване, киберсигурност и онлайн търговията.
Explore more
Работодателската марка Сирма
Професионализмът е качеството, което най-много се цени в компанията. С разрастването ѝ все по-голямо значение придобиват процесите, структурата, ефективната организация. От няколко години интензивно се развива работодателската марка Сирма, която има цялостна стратегия за набиране, обучение и развитие на IT таланти. Неслучайно компанията има дългогодишни клиенти, които ѝ се доверяват. Сирма е известна и с дългогодишната си практика в инвестицията в образователните инициативи.
Обучителната програма Sirma Academy е създадена за хора без или с минимален опит в света на IT технологиите, и се фокусира върху развитието на таланти и предоставянето на практически и теоретични знания. Идеята зад академията на Сирма е, че всеки успешно завършил ще може не само да пише код, а и да разрешава проблеми, разбирайки концепциите „как“ и „защо“. Освен с грижа за създаването на IT таланти, компанията инвестира и предлага платени стажантски програми за хора с добра теоретична подготовка и завършено образование в направление компютърно и софтуерно инженерство.
За да следите всичко ново около Сирма, последвайте профилите ѝ в социалните мрежи или разгледайте актуалните ѝ отворени позиции в кариерния ѝ сайт.
Website Facebook Instagram LinkedIn Tik-Tok