+
Вход

Въведи своя e-mail и парола за вход, ако вече имаш създаден профил в DEV.BG/Jobs

Забравена парола?
+
Създай своя профил в DEV.BG/Jobs

За да потвърдите, че не сте робот, моля отговорете на въпроса, като попълните празното поле:

84-1 =
+
Забравена парола

Въведи своя e-mail и ще ти изпратим твоята парола

Как Scalefocus създават персонализирани социални придобивки

Да предлагаш определени социални придобивки, само защото всички останали компании го правят, звучи доста банално, а може би и безсмислено. До това заключение стигат и Scalefocus и решават, че имат нуждата от голяма промяна, за да дадат на хората свободата да избират точно това, от което имат необходимост.

Зорница Янкова

Scalefocus предоставяше придобивки, които масово се предлагат в големите корпорации, но установихме, че много от хората или не ги ползват, или ползват само части от тях, или дори не подозират, че ги има. Всъщност този проблем се среща при почти всички големи компании. Видяхме, че това, което даваме по никакъв начин не се различава от това, което дават останалите и съответно то няма стойност за хората и усещането, че правим нещо различно,“ разказва Зорница Янкова, която е HR директор в Scalefocus.

Тя споделя, че често стандартните социални придобивки губят своята атрактивност, не само защото не са масово необходими, а и защото с времето започват да се възприемат като даденост. Така заедно с екипа стигат до извода, че имат нужда от значителна промяна в тази посока. Създават гъвкав социален пакет – Flex Benefits, тясно индивидуализиран и с по-висока стойност от предходния стандартен. „Всяка една компания, която прави хубави, но стандартни пакети придобивки рано или късно стига до извода, че това е голяма финансова инвестиция, към която ангажираността на хората не е много висока,” коментира Зорница.

Когато „the sky is the limit”

Гъвкавостта и уникалното преживяване за служителите се оказват един от главните приоритети на компанията и за да се реализира новият пакет придобивки се минава през обстойна преценка на нагласите. „В началото на миналата година направихме първото си сериозно проучване.Оказа се, че това, което знаехме на база данните от изследванията се разминава с това, което хората смятат че използват, т.е. резултатите показаха, че хората не ползват определена придобивка, но когато ги попиташ те казват, че я използват. В този момент направихме запитване до всички служители какво всъщност искат и от какво биха имали нужда в бъдеще, без да им поставяме каквито и да било ограничения,“ разказва Зорница.

Година по-късно (придобивките са активни от март т.г.) идеята е реализирана и се въвеждат придобивки в шест различни категории – Грижа за здравето и застраховане, Помощ в ежедневието, Свободно време, Спорт и други активности, Транспорт и мобилност и Благотворителност. Например в пакета за Свободно време хората могат да избират между месечен абонамент за Netflix, Amazon, HBO, Spotify, Storytel и други развлекателни платформи и канали.

„Използвам Netflix и Spotify от момента, в който бяха въведени като опции в нашата Flex Benefits платформа. Сама решавам какво, къде и кога да гледам или слушам, без реклами и без технически проблеми,“

разказва Ралица Милева, Офис Мениджър в Scalefocus.

Медицинският пакет пък има различни доставчици и застраховки. Всеки може да прецени дали иска нещо базисно или нещо по-атрактивно, което осигурява при специфични условия много скъпо лечение. Пакетът за Транспорт също предлага варианти, които са по-различни от стандартно срещаните, освен карти за градски транспорт, хората могат да си закупят ваучери за наем на тротинетка или Spark.

„Използвам ваучери за Spark, които ми позволяват лесно да се придвижвам из града, a и не отделят вредни емисии. Гъвкавите придобивки ми харесват, защото позволяват на всеки служител да избере нещата, които пасват на начина му на живот,“

казва Тушка Дерменджиева, Мениджър на Java Технология в компанията.

Личен „портфейл“ за придобивки, който харчиш както прецениш

Освен че служителите могат всеки месец да избират напълно различни социални придобивки, те разполагат с месечен бюджет за тях (той е еднакъв за всички, независимо от позицията) и сами определят как да го използват. В голяма част от случаите се дава възможност и за покритие на семейството, за да може всеки в рамките на собствения си портфейл да “пазарува” за дете, партньор или роднина.

„Гъвкавостта на нашата Flex Benefits програма ми позволява да приоритизирам актуалните си нужди за придобивки, без да се съобразявам с ограниченията на един стандартен бенефит пакет.

Например, за мен е изключително ценно да мога да ползвам допълнително здравно осигуряване за цялото си семейство, включително за родителите ми, които имат честа нужда от специализирани консултации и прегледи,“

коментира Илияна Крушкова, Финансов Директор в Scalefocus.

„Идеята на гъвкавия пакет е да се дадат повече възможности. Спортните придобивки например са свързани не само с посещаемост на различни тренировки, те дават възможност за закупуване на екипировка.

Днес те питаме…

Получаваш ли редовно обратна връзка след интервюта за работа?
Loading ... Loading …

За разлика от останалите системи при тази няма загуба на натрупаните средства.

Ако имаш акумулиран бюджет винаги можеш да го използваш за нещо, той си е твой и стои при теб, докато в противен случай, ако не се ползва една услуга в края на месеца или годината тя изчезва,“

обяснява Зорница.

Предоставеният месечен бюджет действа с натрупване, а когато човек не харчи парите си, те се събират и с тях могат да се ‚купуват‘ различни неща с целия бюджет. „Аз съм класическият пример за човек, който нищо не ползва, имам портфейл и никога не съм купила нещо, но има хора, които се възползват от цялата месечна сума, която им се предоставя,“ споделя Зорница и се усмихва.

В Scalefocus обаче са помислили и за хората, които като нея не използват месечния си бюджет. В момента въвеждат специфични възможности за пакети, с които всеки, който има натрупана сума може да я използва за нещо по-голямо или различно, тип приключение, вечеря на хубаво място или изживяване.

Всеки месец в пакета за придобивки се добавят нови активности или услуги, за да се постигне максимално разнообразие от избори. Голяма част от желаните придобивки всъщност служителите си ги добавят сами. Така част от пакета ще станат психологическите консултации, а вече и програмата Помощ в ежедневието, която се въвежда преди месец. Тя осигурява детегледачки, почистване, майстори, автоиконом.

“В частност, откакто използвам услугите на Автоиконом и Доместина, не се налага да обслужвам личния си автомобил, както и да се грижа за чистотата и реда в жилището ми. Фирмите са изключително организирани, с бързо и качествено обслужване,”

споделя Надя Тръпкова, Мениджър Европейски програми.

Във Flex Benefits програмата могат да бъдат открити и пакети за бременност и раждане, както и пакет Спокойствие и медитация.

Фокус върху хората, след това и върху придобивките

Зорница споделя, че организационната работа зад всичко това е огромна, защото хората се нуждаят от много съдействие и имат различни въпроси, а работата с толкова висок и фиксиран бюджет изисква допълнителна инвестиция на време за администрация.

“Срещаме голяма подкрепа в лицето на re:benefit, те са наш доставчик, работим с тяхната платформа, а ние сме най-големият им пилотен проект. Помагат ни за акаунти, предоговаряне на сделки, оферти с доставчици.

Същевременно пък те правят допълнения по самата система, а с нас може да се каже, че тестват как работи всичко, учим се взаимно,” разказва Зорница. Въпреки целият обем от работа, Scalefocus реализира гъвкавите социални придобивки и за офиса в Македония (от 1-ви юни), защото виждат колко високо се оценява възможността за свободен избор.

Макар и активна едва от няколко месеца, програмата вече предизвиква обратна връзка от страна на служителите. Към този момент с голяма ползваемост (над 90%) се отличават различните вариации на медицински придобивки, за което помага и наличието на по-голям избор от доставчици. Над половината служители на компанията се възползват от придобивките за Свободно време, голям интерес предизвикват и абонаментите за Netflix, Spotify, Amazon и другите от групата. Около 24-ти май, Scalefocus са добавили и билети за театри, концерти и абонаменти за Storytel.
“Фокусът ни е да добавяме придобивки, които са поискани от хората или според нас е важно да ги има.

През следващите месеци ще добавим и Помощ за служителите – терапии и психологически консултации. Това е нещо, което не бихме махнали, без значение колко ниска е ползваемостта му, защото знаем, че може да потрябва веднъж, но е важно да го има.

Затова ще има придобивки, които дори и да са с ниска използваемост винаги ще бъдат налични,” убедена е Зорница.

В пакета за гъвкави придобивки на Scalefocus са включени и над десет благотворителни кампании, за които всеки може да допринесе, ако има желание. Оказва се, че голяма част от хората го правят и даряват суми от месечния бюджет именно за деца в нужда, приюти за четириноги и други добри каузи.


Вече разбра за готините придобивки на Scalefocus, знаеш ли обаче за всички свободни позиции, които има в компанията? Разгледай ги тук.