+
Вход

Въведи своя e-mail и парола за вход, ако вече имаш създаден профил в DEV.BG/Jobs

Забравена парола?
+
Създай своя профил в DEV.BG/Jobs

За да потвърдите, че не сте робот, моля отговорете на въпроса, като попълните празното поле:

72-15 =
+
Забравена парола

Въведи своя e-mail и ще ти изпратим твоята парола

Арсен Апостолов от ПБ Лични Финанси, част от Пощенска банка: „AI ще играе още по-съществена роля в банкирането“

© Текстът е предоставен от Postbank

Арсен Апостолов, Manager Data & Analytics в екипа на ПБ Лични финанси, част от Пощенска банка пред DEV.bg за AI технологиите в банковата сфера.

Как AI технологиите трансформират услугите в ПБ Лични Финанси, част от Пощенска банка?

AI технологиите играят ключова роля в трансформацията на услугите в ПБ Лични Финанси, подчертавайки ангажимента ни към иновации. Пример за това е нашият IDA (Instant Data Advisor), който предоставя на служителите ни веднага следващoто най-добро действие за клиентите, базирано на данни. С над 60 разработени случая на употреба, IDA осигурява съвети в рамките на само 0.4 секунди, като по този начин значително увеличава ефективността и качеството на обслужването на нашите клиенти. Това не само повишава удовлетвореността на клиентите, но и позволява на нашите служители да се фокусират върху по-човешките аспекти на взаимодействието, като по този начин се открояваме в конкурентната банкова среда.

Разкажете малко повече за IDA и за това как използването му подобрява бизнес резултатите?

Разработен изцяло вътрешно в компанията ни, за да отговаря на нашите уникални нужди, IDA е AI инструмент, който покрива 75% от контактите в компания ни. Интегриран е в потребителските интерфейси на системите ни, позволявайки на служителите да предлагат на клиентите най-подходящите продукти и услуги.

Измерването на резултатите е ключово за развитието на IDA в дългосрочен план, затова използваме контролни групи – клиенти, спрямо които да измерим добавената стойност за бизнеса. Мога да споделя, че при потребителските кредити виждаме сериозно по-добро представяне в следствие на IDA като там индикаторът, който следим, е с около 20% по-добър от този на контролната група!

Така IDA подчертава нашата способност да внедряваме иновативни решения, които директно допринасят за подобряването на качеството на обслужване и ефективността на работните процеси.

Днес те питаме…

Кой е най-важният фактор за теб при избора на нова работа?
Loading ... Loading …
Каква роля играе културата на данните за успеха на вашата организация?

В Пощенска банка културата на данните е ключова за стимулиране на продължителен бизнес растеж и иновации. Разглеждаме данните като стратегически актив, който ни предоставя възможностите не само да оптимизираме съществуващите процеси, но и да предвидим бъдещи трендове и поведение на клиентите. За нас е важно всеки служител да разбира значението на данните, да умее да ги анализира и да прилага това знание в ежедневната си работа. Това води до подобряване на вземането на решения на всички нива и спомага за изграждането на по-голямо доверие и лоялност от страна на нашите клиенти. Нашата ангажираност към данните и тяхното използване осигурява, че оставаме на предната линия на иновациите в банковата индустрия.

Как Пощенска банка стимулира иновациите сред своите служители?

Пощенска банка активно насърчава иновациите, като инвестира в обучение и развитие на нашите служители. Развиваме Data Community, която действа като двигател за иновации и идеи, свързани с данни и дигитална култура. През 2023 година тази общност започна да генерира страхотни идеи за по-ефективно разпространение на културата на данните и вече в 2024 година внедряваме тези идеи чрез интерактивни комуникации и обучения. Това не само повишава ангажираността на служителите, но и подкрепя нашата визия за непрекъснато подобрение и иновации.

Explore more

Виж
Nagios обявите
Събрани на едно място
Right Arrow
Виж
Azure Cloud обявите
Събрани на едно място
Right Arrow
Виж
Django обявите
Събрани на едно място
Right Arrow
Виж
Nginx обявите
Събрани на едно място
Right Arrow
Как виждате бъдещето на банкирането с помощта на AI?

В бъдещето AI ще играе още по-съществена роля в банкирането, правейки услугите ни по-персонализирани и ефективни. Визията на Пощенска банка е с помощта на AI и дигиталните инструменти да улесняваме нашите клиенти и служители, позволявайки им да се фокусират върху значимите човешки комуникации, вместо да губят време в оперативни процеси. Очакваме да внедрим още повече GenAI технологии, които ще ни позволят да предлагаме още по-персонализирано обслужване и да разработваме иновативни решения, които отговарят на уникалните нужди на всеки клиент.