Според платформата Glassdoor 57% от кандидатите за позиции в Meta са имали позитивно преживяване по време на интервюто си за работа, докато за други 19 на сто е било тъкмо обратното. Освен това нивото на трудност на разговорите е оценено на 3,2 точки от 5, а одобрението на главния изпълнителен директор – Марк Зукърбърг, е 65%.
В Job Board-a на DEV.BG може да разгледате обяви от близо 1600 tech компании, които оперират в България. Много рядко обаче разполагаме с цялата информация за това как ще премине интервюто, как ще се представим, дали ще изпъкнем, дали ще успеем да договорим заплата, която ни устройва.
Независимо дали кандидатствате за малък стартъп, или за някой от технологичните гиганти от FAANG (Facebook (Meta), Alphabet, Amazon, Netflix или Google), добрата подготовка за интервюто винаги прави позитивно впечатление. Затова и от Meta споделят някои насоки, които да помогнат на кандидатите да се подготвят за процеса.
Как го прави Meta?
В кариерния сайт на компанията майка на Facebook, Instagram и WhatsApp са описани редица детайли, свързани с процеса по подбор.
Оттам отбелязват, че той обичайно отнема около 2-3 месеца. Продължителността до голяма степен зависи от това дали в този период има празнични дни и отпуски или „други фактори“, които може да повлияят.
Допуска се, че вземането на финално решение за наемането също може да отнеме повече време. „Трудно е да дадем точен срок, но се стремим да реагираме възможно най-бързо. Моля, информирайте вашия специалист по набиране на персонал за всякакви конкурентни оферти или срокове от ваша страна“, посочват от технологичния гигант.
Екипите, ангажирани с наемането, обичайно планират и среща с потенциални колеги на кандидата, които вече са част от екипите на Meta. Това, от друга страна, помага на търсещите работа да преценят дали биха се чувствали в свои води и дали това е мястото за тях.



От компанията отправят и препоръки към хората за всеки етап от тяхната кандидатура за работа.
Кандидатстването за позиция. От Meta съветват CV-то да описва целия предишен опит и уменията. Важно е хората да преценят и дали отговарят на минималните изисквания, описани в обявата за работа.
Първият разговор с recruiter-a. На тази стъпка от компанията препоръчват на кандидата да се запознае добре с обявата, да помисли за релевантния си опит, както и да подготви списък с въпроси, които да му помогнат да се запознае със спецификите на позицията и следващите стъпки в процеса.
Подготовка за интервюто. „В Meta процесът по наемане обичайно включва няколко кръга от интервюта, в рамките на които ще бъдат оценени техническият ви опит и уменията да решавате проблеми“, коментират от компанията. В зависимост от позицията, за която кандидатства един човек, може да се наложи да пише код или да създаде case study.

Затова и се препоръчва кандидатите предварително да проучат хората, които ще ги интервюират, да се запознаят с информацията, която recruiter-ът ще им изпрати предваритлно, както и да се уверят, че интернет връзката им е стабилна.
Интервюто. Първите разговори обичайно се провеждат онлайн, а в края им всеки може да изпрати писмени въпроси на интервюиращия. „Може да му благодарите за отделеното време и да обобщите важните моменти от разговора ви“, допълват от Meta.
Офертата. Ако един кандидат бъде избран за една отворена позиция, получава оферта, която трябва да разгледа в детайли. Ако реши да я приеме, трябва да следи кариерния си профил в Meta, където ще се появят детайли за онбординга.
Дори и да няма такава оферта обаче, от компанията ще се свържат с кандидата, за да го уведомят за резултата. Отново в платформата Glassdoor дори и хора, които не са получили работа, споделят, че са имали неутрално или позитивно изживяване от процеса.