+
Вход

Въведи своя e-mail и парола за вход, ако вече имаш създаден профил в DEV.BG/Jobs

Забравена парола?
+
Създай своя профил в DEV.BG/Jobs

За да потвърдите, че не сте робот, моля отговорете на въпроса, като попълните празното поле:

112-40 =
+
Забравена парола

Въведи своя e-mail и ще ти изпратим твоята парола

Създаване на Интегриран Бизнес Модел ITO – хибридът между IT и BPO

© Текстът е предоставен от Manpower

Автор: Ирена Стоянова, ITO Recruitment Team Lead, Manpower

Информационно-технологичният аутсорсинг (ITO) се утвърди като важен елемент в съвременната бизнес практика, като предлага значителни предимства за компаниите по целия свят. С технологичния напредък от последните десетилетия възникна и нуждата от по-комплексни и интегрирани бизнес решения, които могат да обслужват различни аспекти на оперативните функции на една компания едновременно. Но означава ли това, че всяка организация следва да изгради свой IT екип и да инвестира в собствени IT системи?

IT + BPO = ВНЛ
Ирена Стоянова, ITO Recruitment Team Lead, Manpower

Краткият отговор е „Не“. Използването на subscription based софтуери за оптимизиране на определени бизнес процеси е широкоразпространена практика. И подобно на това „изнасяне“ на необходимостта да откриваме топлата вода всеки път, когато искаме да автоматизираме нещо, наблюдаваме и едно силно развитие в посока изнасяне на IT функции, водещо до утвърждаване на ITO сектор.

Тази интеграция между IT & BPO позволява на компаниите не само да увеличат своята ефективност, но и да предоставят по-високо качество на услугите си, което води до значителни конкурентни предимства на пазара.

Къде обаче се припокриват IT и BPO?

Информационните услуги традиционно се фокусират върху разработването на софтуер, управлението на данни и инфраструктура. От друга страна, BPO включва делегирането на бизнес процеси като човешки ресурси, клиентско обслужване и финанси на външни изпълнители. Сливането на тези два аспекта изисква интеграция на IT решения в традиционния процес на BPO, което води до подобрения в автоматизацията, ефективността и управлението на процесите – или на практика автоматизирано вземане на решения, по-бързо обработване на данни и увеличаване на точността и сигурността на процесите.

Например, чрез внедряването на чат-ботове и автоматизирани системи за обслужване на клиенти, компаниите могат да предоставят 24/7 поддръжка с по-малко човешки ресурси.

Днес те питаме…

Коя е най-голямата трудност, с която се сблъсквате при търсенето на работа в IT сектора?
Loading ... Loading …
Нови иновации в продуктите и услугите, но и нови предизвикателства в търсенето на хора

Внедряването на IT решения, които директно адресират нуждите на BPO операциите подобрява специфичните процеси, но и добавя стойност към предлаганите от компанията услуги, като по този начин увеличава клиентското удовлетворение и лоялност.

Но носи и нови предизвикателства в намирането на точните хора, тъй като профилите стават все по-комплексни, а комбинацията от умения, все по-специфична.

Ключовата роля на рекрутмънта в такава динамична технологична среда като ITO, изисква дълбоко разбиране на технологичните нужди и бизнес процесите на компаниите. Действайки като стратегически партньор, участващ активно в планирането, анализирането на текущите и бъдещите нужди от умения и компетенции на бизнес стратегиите на компанията, важен аспект на управлението на таланти включва и задържането на хора, заедно с управлението на тяхната мотивация и ангажираност.

Explore more

Виж
Talend обявите
Събрани на едно място
Right Arrow
Виж
Vite обявите
Събрани на едно място
Right Arrow
Виж
Jenkins обявите
Събрани на едно място
Right Arrow
Виж
Puppet обявите
Събрани на едно място
Right Arrow
Нов сектор с нови позиции

Интеграцията на IT и BPO роли води до създаването на хибридни позиции, които съчетават технологични умения и с разбиране и управление на бизнес процеси.

Давам пример – IT Project Manager с фокус BPO. Подобна роля изисква дълбоко разбиране на IT проекти, както и умения за управление на проекти и решения, свързани с аутсорсинг на бизнес процеси.

Друг пример е Business Analyst с IT специализация – роля, която е ключова в анализа и проектирането на IT системи, които поддържат BPO операции. Те работят тясно с IT отдели и бизнес потребители, за да идентифицират нуждите и да създадат подходящи технологични решения.

А роли с умения в областта на машинното обучение и статистическия анализ помагат за автоматизацията и оптимизацията на бизнес процесите, използвайки IT решения за подобряване на клиентското обслужване.

Подобни позиции илюстрират как IT и BPO могат да се сливат в рамките на ITO, създавайки възможности за нови роли, които изискват съчетаване на технически и бизнес умения.

С развитието на технологиите и нарастващите изисквания за ефективност, тези интегрирани роли ще стават все по-важни за успеха на съвременните организации.

Това е тенденция, която наблюдаваме като развитие в западните пазари в последните години и която стремглаво навлиза и в българските бизнес среди.

Като стъпка в посока посрещане на тези нови нужди на пазара, в Manpower България също обединяваме експертизата и силите на IT & BPO recruitment специалистите ни в един разширен ITO екип, който продължава да развива и допълва експертизата си в това ново направление.

Ако ви е интересно да продължим разговора, може да се свържете с мен тук.