+
Вход

Въведи своя e-mail и парола за вход, ако вече имаш създаден профил в DEV.BG/Jobs

Забравена парола?
+
Създай своя профил в DEV.BG/Jobs

За да потвърдите, че не сте робот, моля отговорете на въпроса, като попълните празното поле:

74-47 =
+
Забравена парола

Въведи своя e-mail и ще ти изпратим твоята парола

Лесна интеграция на виртуален ПОС в сайтовете: Мисията възможна 

Текстът е предоставен от Банка ДСК

Дигиталните технологии трансформираха начина, по който извършваме плащания – както по света, така и в България. Ключова част от тази трансформация са и българските IT специалисти, които усилено работят по решения, свързани с онлайн разплащанията и безконтактните технологии. 

В този случай Банка ДСК не прави изключение. А какви са тенденциите в сферата и как се интегрира лесно и бързо виртуален ПОС в един сайт? Пред DEV.BG отговаря Мая Ангелова, управляващ директор пазар „Сигурни решения за разплащания“ в банката. 


Мая, какви са предимствата на безконтактните плащания и защо са все по-предпочитани?

Безконтактните плащания отбелязаха значителен ръст, особено по време на пандемията. Те предлагат по-голяма бързина и удобство при извършване на трансакции и са предпочитани както от търговците, така и от крайните потребители. Основната причина е, че тези плащания спестяват време и значително улесняват процеса на плащане. 

В България 99% от ПОС терминалите поддържат безконтактна функционалност, което ни поставя на едно от челните места в региона и дори в Европа. Една от най-значимите тенденции в електронните разплащания е навлизането на дигиталните портфейли и платформите за мобилни разплащания като Apple Pay и Google Wallet.

Тези иновативни решения позволяват сигурни и лесни трансакции чрез смартфони или други устройства, използвайки технологията на токенизация за защита на картовите данни.

Днес те питаме…

Коя е най-голямата трудност, с която се сблъсквате при търсенето на работа в IT сектора?
Loading ... Loading …

Какво се случва с онлайн плащанията в световен мащаб и в България?

През последните години онлайн разплащанията бележат бърз растеж както глобално, така и у нас. В България около 40% от поръчките, направени по интернет, се заплащат електронно. Този процент е все още доста под средното за Европа, което достига около 70%, а в сравними пазари, като например Румъния, този процент вече е 60%. 

Въпреки популярността на онлайн разплащанията основният начин на плащане у нас остава „при доставка“, въпреки че голяма част от тези плащания се осъществяват с карта, но на физическо ПОС устройство.

Какво представлява виртуалният ПОС от Банка ДСК и как се интегрира в онлайн магазините?

Виртуалният ПОС е платежна страница, чрез която се извършва плащане посредством криптирана връзка, спазвайки всички изисквания за сигурност. Банка ДСК притежава сертификат PCI DSS – световен стандарт за сигурност на картовите трансакции. 

Мая Ангелова, управляващ директор пазар „Сигурни решения за разплащания“ в Банка ДСК

Интеграцията на виртуален ПОС в онлайн магазините е лесна и става чрез API, следвайки стандартите за сигурност. За най-популярните платформи имаме готови плъгини, които улесняват този процес, а с AI помощника в сайта за разработчици дори потребители без задълбочени технически познания могат да се справят.

Множество търговци вече интегрираха виртуалния ПОС на Банка ДСК и споделят своите положителни впечатления от него. Една от тези компании е Xiaomi, като нашите партньори описват процеса на интеграция като изключително бърз и лесен: „Интегрирането на виртуалния ПОС на Банка ДСК в нашия онлайн магазин се случи за по-малко от 15 минути! Чрез него успяхме да подобрим значително потребителското преживяване. Клиентите ни оценяват високата степен на сигурност и завършват трансакциите си бързо и лесно през най-популярните дигитални портфейли. Доволни сме, че след интеграцията приветстваме все повече лоялни клиенти!“

От Техномаркет, лидер в търговията с техника, също разказват за ползите от интеграцията на виртуален ПОС: „С виртуалния ПОС на Банка ДСК успяхме да предоставим сигурен и интуитивен начин за онлайн плащания, който отговаря на високите очаквания на нашите потребители. Благодарение на тази услуга, клиентите ни могат да пазаруват любимите си продукти с лекота и спокойствие, като запазват картите си за бъдещи плащания, а при необходимост, процесът на връщане на суми става за секунди!“

Explore more

Виж
SAP Sybase обявите
Събрани на едно място
Right Arrow
Виж
WordPress обявите
Събрани на едно място
Right Arrow
Виж
Cucumber обявите
Събрани на едно място
Right Arrow
Виж
VB.NET обявите
Събрани на едно място
Right Arrow

Банка ДСК има специален дигитален хъб. Каква е ролята му за бизнеса?

Точно така, през май стартирахме проект, наречен „Дигитален хъб“, който има за цел да бъде ценен помощник на бизнеса. Хъбът предоставя информация и добри практики за всички етапи от развитието на един бизнес – от идеята до повишаване на продажбите и оптимизиране на разходите. Фокусът в момента е електронната търговия, но с времето ще разширим обхвата и с физически бизнеси.

Вярвам, че с развитието на безконтактните технологии и навлизането на дигитални портфейли, България показва сериозен потенциал за модернизиране на разплащанията. Чрез услуги като виртуалния ПОС и дигиталния хъб Банка ДСК помага на бизнеса да подобри потребителското изживяване, да увеличи сигурността на трансакциите и да създаде възможности за растеж и оптимизация.

Онлайн пазаруването се развива с всяка изминала година, а с него и начините за плащане – от картови трансакции до мобилни приложения и дигитални портфейли. Българският пазар вече прави важни стъпки към бъдещето.