Да работиш от България за компании, които все още не са стъпили на нашия IT пазар и да помагаш в разработването на световни проекти за клиенти с дългогодишен опит – това се случва в Digitanity. Ако името им ви звучи непознато, ще ви подсетим с друго – AIOPSGROUP.
Защо правим такава препратка изобщо? Всъщност двете компании, макар и различни по дейност, са свързани, и са част от Athletic Commerce Holding. Холдингът е създаден през 2019, като зад гърба си има екип с дългогодишен опит в развиването на международни IT проекти. С драстичното развитие на дигитализацията, компаниите в холдинга успяват да катализират търсенето и да реализират своя потенциал, а той достига своя годишен ръст от над 80% за 2020 година. Холдингът работи с глобални брандове като RSM, MCM, Rossignol, Globetrotter, Puma и много други.
Една от основните цели на Digitanity е да следва иновациите, а философията й се концентрира върху това да насърчава хората си за кариерно развитие. Това е и причината компанията да изготвя за всеки индивидуален план, който дава възможност, както за професионално, така и за вътрешно израстване в ролята и екипа.
Управлението на компанията е поето от Дейн Вигневич (директор Бизнес развитие, базиран в САЩ) и от Генералния мениджър Иван Раденков, който ще ни разкаже по-подробно за дейността на Digitanity.
Иван е човек с разностранни интереси, които се простират от писане на песни и издаване на 9 детски романа, до сериозен опит в IT сектора, където е бил General Manager на Moneybookers (сега Paysafe), IHR и Matrix, както и HR мениджър на Ernst&Young. Самият той твърди, че човекът има безкраен заряд за интересни неща, и това е бил катализаторът за него да се впусне в новото предизвикателство – Digitanity.
Digitanity е най-новото попълнение в Athletic Commerce Holding. Какво ви доведе до създаването й?
Иван Раденков: Digitanity е мястото, в което изграждаме екипи, доверие, създаваме и реализираме нашия потенциал. Компанията зае една важна ниша от бизнеса в холдинга. Много чуждестранни инвеститори се колебаеха да навлязат в България заради времето, което щеше да им отнеме да стартират собствен офис. До голяма степен ги спираха липсата на контакти на местно ниво, трудностите по наемане на персонал, липсата на опит и познание на нашата психология, както и всичките административно-правни действия, които трябваше да знаят в детайл.
Със създаването на Digitanity, компаниите намериха надежден партньор, който да реализира тази възможност за тях. Служителите се наемат от Digitanity, като работата им е изцяло подчинена и свързана с компанията-клиент.
Същността на Digitanity е да създава ефективни и професионални екипи от програмисти, с което да помогне на нарастващите нужди в дигитализиращия се свят, но и да предложи на най-добрите от нашите специалисти развитие в международни компании, да даде възможността за придобиване на знания и опит на световно ниво. Осигуряваме работа с водещи технологии, създавайки нови продукти.
Какви бяха първите бизнес проблеми, с които се сблъскахте и как подходихте към тях?
Иван Раденков: Основен проблем, с който се сблъсква всяка IT компания днес, е намирането на кадри и достъпа до опитни професионалисти. Предвид нарасналото търсене, се предлагат все по-високи заплати, които обаче е необходимо да съответстват на резултатите от работата впоследствие. Ние искаме хората ни да се чувстват комфортно и сме съсредоточени върху доброто възнаграждение, но и подбираме прецизно клиентите си, техните цели и разработки. Така предлагаме качествена, интересна и вдъхновяваща работа, а колегите са мотивирани и работят с желание в една позитивна среда.
Като част от един холдинг, можете ли да обясните какви са основните разлики в дейностите на компаниите AIOPSGROUP и Digitanity, и по какъв начин се допълват?
Иван Раденков: Двете компании разпределят ясно своите задачи. AIOPSGROUP е изцяло концентрирана върху enterprise monitoring, eCommerce development, създаване на софтуер за физически и онлайн магазини, консултиране и разпределение на екипи по различни проекти, работейки с клиенти като IКЕА, Puma и Rossignol.
Digitanity е профилирана в изграждането на дългосрочни професионални IT екипи в България за международни клиенти. Така нареченият модел DDT (Digitanity Dedicated Teams) работи успешно, защото предлага постоянни и дългосрочни работни места в едни от най-иновативните компании, лидери на световния пазар, при това без да се налага на човек да напуска пределите на България.
Digitanity е много млада компания. Кои бяха първите й клиенти, от какви индустрии и по какви проекти се работи за тях?
Иван Раденков: Трудно можем да се наречем млада компания, дори и да искаме. Първо, клиентите ни са отдавна в бизнеса, а техните проекти са дългосрочни и водещи на световно ниво. Второ, Digitanity е част от Athletic Commerce Holding и изповядва общите ценности, ползва работещите процеси и доказани политики на холдинга. Не на последно място всеки един от мениджърския ни екип е с дългогодишен опит, което допълнително допринася за компанията.
Имаме сериозни контакти в Силициевата долина, като работим с компании базирани в САЩ, Великобритания и Европа. Имаме клиенти с водещи технологии във FinTech сферата, но и такива, които развиват иновативни академични платформи. Работим предимно с продуктови компании, като скоро очакваме и един голям клиент в сферата на авиацията.
Каква е структурата на компанията и екипите й? Какъв ръст предвиждате до края на 2021? А правите ли вече планове за 2022 и какви?
Иван Раденков: За управлението на компанията се грижим аз и Дейн Вигневич, който е базиран в офиса ни във Финикс. В българския офис се намира администрацията ни, която най-общо може да се раздели на Финанси, Офис мениджмънт, IT поддръжка, Юридически отдел, Счетоводство и заплати, Човешки ресурси и отделно Подбор на кадри, защото за нас това звено е важно.
Екипите, работещи за клиенти, обикновено имат свой тийм лидер или мениджър тук, който да координира дейността с главния им офис в чужбина. Те са едновременно част от Digitanity, но са като истински служители на международната компания с нейните процеси, отчети, йерархия, та дори и тиймбилдинги. Клиентите държат служителите им тук да получат отношението, обучението и възможностите, които предлагат в главния офис, който при нужда и желание могат регулярно да посещават.
Относно бъдещите ни планове сме предвили и очакваме ръст от около 60 души годишно.
Компанията развива Digitanity Dedicated Team модел, какво означава това и как работи той?
Иван Раденков: Предизвикателство е да преведем DDT на български. Това са екипи от „отдадени“ професионалисти или дори могат да се нарекат „посветени“ екипи. Идеята е, че програмистите ни са част от Digitanity отбора, което им дава много в посока на социално-работна среда, професионално израстване, обучения, необходимите технологии и достъпи, стабилност на работното място, сигурност и заслужено възнаграждение, допълнителните стимули и мотивираща, здравословно-спортсменска среда.
Но тези специалисти са посветени и на компанията-клиент, която съзнателно са избрали за своя, а тя съответно се е спряла на тях сред останалите кандидати. Избрали са я за дълго с ясен и точен план за това какво очакват да се случи, върху какво ще се работи, какво развитие ще имат и с предначертани постижими цели.
Основен фактор, на който Digitanity държи е прозрачността и точността както към клиентите ни, така и към екипите. Затова нарекохме модела Digitanity Dedicated Teams.
Какво ви кара да продължавате напред и да вярвате в бъдещия успех?
Иван Раденков: Далеч сме от индустриалното общество и неговите ценности и правила. Днес служителят е най-ценният ресурс на една компания и това личи най-вече там, където търсенето на кадри е високо. Днес успешните компании трябва да имат вдъхновени и мотивирани служители, с които в симбиоза да постигат успехите си. Всеки човек работи с удоволствие и на пълен капацитет, когато получава признание за работата си.
Още от първата среща с целия ни екип в Digitanity разбрах, че ще сме готина банда. Разбираме се с една дума, опитът на всеки е в различна сфера, а уменията ни са с различна насоченост, но говорим на един професионален и емоционален език. Така всеки научава нещо ново, всеки си тежи на мястото, а нещата се получават добре. Тепърва градим това заедно и за мен всяко начало е много вдъхновяващо. Digitanity е тук, за да работи едновременно за служителите и за клиентите – концентрирали сме се върху това, което е нашият най-силен продукт – отдаден и специализиран персонал от задружни и доволни професионалисти.
Ако сте се припознали в ентусиазма на Иван и искате да работите по проекти на световни компании за иновативни тех решения, разгледайте свободните позиции на Digitanity тук.