+
Вход

Въведи своя e-mail и парола за вход, ако вече имаш създаден профил в DEV.BG/Jobs

Забравена парола?
+
Създай своя профил в DEV.BG/Jobs

За да потвърдите, че не сте робот, моля отговорете на въпроса, като попълните празното поле:

114-28 =
+
Забравена парола

Въведи своя e-mail и ще ти изпратим твоята парола

IT секторът през 2021 г.: над $300 млн. инвестиции, двойно повече сделки и значителен ръст на новите работни места. (Част 1)

За да поддържаме актуална информация за отворените IT позиции в България, работим с близо 900 IT работодатели. Това ни дава възможност да следим развитието на цялата индустрия.

През 2021 г. обявите в Job Board-a на DEV.BG отбелязаха двоен ръст и това със сигурност не се дължи на високо текучество в сектора. Докато медийните заглавия през годината се въртяха основно около заплатите на IT специалистите и как да се облагат те, зад светлините на прожекторите се случиха ключови за индустрията — и индиректно за цялата страна, събития. Ето защо днес програмистите могат да намерят повече възможности за професионална реализация и развитие сред над 5700-те обяви на най-голямата IT общност в България, които да паснат не само на техническите им умения и опит, но и на личната им ценностна система и визия какво точно искат да подобрят.

Какво имаме предвид? Накратко — двойният ръст на средствата, инвестирани в български малки, средни и големи стартъпи в сравнение с предишната година и близо два пъти повече сливания и придобивания и нови компании на пазара (не чухме за нито един затворен офис). Tech играчите доказаха, че секторът е ексклузивен не само заради качеството на родните кадри, но и заради успехите, които отбеляза на фона на политическата и здравна криза. Постигна го без излишни фанфари, а главният извод е повече от обнадеждаващ — доверието на инвеститорите в перспективите на сектора расте, което влияе положително и на цялостния имидж на страната ни. Надяваме се това доверие да зарази инвестиционните намерения и към останалите сектори, а междувременно ще се опитаме да разкажем за всички размествания, които се случиха през 2021 г., защото те ни дават реални основания да очакваме една още по-силна година.

Привлекли финансиране над $1 милион

Според информация от различни публични източници общият обем средства, привлечен от 42 български стартъпа през 2021 г., възлиза на $329 милиона. За сравнение предишната година 20 компании получиха финансова инжекция от €165 милиона ($190 млн.), или увеличението е двойно. И ако официално не видяхме раждането на първия български еднорог, то няколко компании влязоха в графата „скорорози”.

В края на годината българо-американската Gtmhub получи $120 млн. финансиране в рекорден за български стартъп рунд, след като през януари набра $30 млн. С това общият размер на инвестициите, привлечени от компанията през 2021 г., възлиза на $150 млн.. Създаденият през 2015 г. стартъп разработва OKR (Objectives and Key Results) системи и има офиси в София, Берлин, Лондон и Денвър с над 240 служители, като близо 100 от тях работят в България. Компанията има над 500 000 потребители от над 75 държави, а сред клиентите ѝ се нареждат имена като Adobe, Red Hat и Experian. Последният рунд ще бъде използван за скалиране на операциите, увеличаване на пазарния дял, разширяване на продуктовото портфолио, както и удвояване броя на специалистите през тази година.

Photo by schach100 from Pexels

Малко преди това fintech-ът Payhawk обяви, че е привлякъл $112 млн. седем месеца, след като набра $20 млн.. Това е второто по големина финансиране за B2B компания в ЦИЕ след румънската UiPath. Payhawk е основана през 2018 г. и предоставя фирмени дебитни карти и платформа за управление на разходи в 27 държави в Европа, като има офиси в София, Лондон, Берлин и Барселона. През тази година ще продължи пазарната си експанзия, като целта е да отвори офиси в САЩ, Нидерландия, Франция, Австралия и Сингапур. Fintech-ът ще използва финансирането и за да пусне кредитна карта през първото тримесечие на 2022 г., както и да предложи евтини трансгранични трансфери като алтернатива на SWIFT плащанията. Тези планове ще се реализират паралелно с разширяването на екипите „Маркетинг” и „Продажби” на ключови за Payhawk пазари като Великобритания, Германия, Испания и Бенелюкс. Очаква се служителите във всички офиси да се увеличат от 70 до 250, като в София компанията ще търси допълнително 60 софтуерни инженери.

Норвежко-българската SaaS компания Documaster, специализирана в разработването на софтуерни продукти за съхранение и управление на е-документи, привлече финансиране от близо $15 млн. Част от свежия капитал вече е използван за придобиването на две компании (норвежката Infoworker и шведската Comprima Software), а останалите средства ще бъдат насочени към разширяване на продуктовото портфолио и организационно преструктуриране, свързано с двата основни клиентски сегмента на Documaster — публичен и частен сектор. Централата на компанията се намира в Осло, но най-голямото ѝ R&D звено е в София, като българският екип предстои да се разшири с още Java developers и migration инженери. Documaster е основана през 2014 г., като първоначално обслужва публичния сектор, а отскоро има клиенти и в частния сегмент като telco компаниите Telia и Torrecom.

През октомври proptech-ът OfficeRnD за управление на споделени работни пространства обяви, че е набрал успешно $10 млн.. Компанията е създадена през 2015 г. и към днешна дата в нея работят 120 души, от които 100 са базирани в България. OfficeRnD има 1000+ клиенти в над 90 държави по света, половината от които в САЩ и Великобритания. Освен за подобрение на продуктите, разширяване на пазарния дял и създаване на нови партньорства, инвестицията ще бъде използвана и за значително разширяване на българския екип (най-вече на product management-а). Плановете на компанията включват и отваряне на нови офиси в страната, с фокус върху развитието на последния продукт OfficeRnD Hybrid. Паралелно с разширяването си в България OfficeRnD ще наеме нови служители и в офисите си в Лондон, Австралия и САЩ, като базираният в Атланта екип се очаква да се удвои и дори утрои.

През 2021 г. видяхме и борсовия дебют на Dronamics — компанията, разработваща първия в света товарен безпилотен самолет („Черният лебед”), който може да превозва 350 кг на разстояние 2500 км на по-ниска цена в сравнение с останалите самолети. Първичното публично предлагане предизвика огромен интерес и за кратко време набра максималния капитал от почти 6 млн. лева. Екипът на компанията наброява над 100 души, а първият дрон беше представен през декември. Dronamics планира да инвестира средствата от IPO-то в компанията-майка Dronamics Global ltd. и да реализира първите си безпилотни търговски полети.

През август fintech-ът за безконтактни картови плащания Phos привлече инвестиция в размер на €2 млн.. Компанията, която е регистрирана във Великобритания, е основана през 2018 г. и разработва първата в света Software Point of Sale услуга (softwarePoS), позволяваща на търговците да приемат плащания директно на смартфона си. Историята на Phos е тясно свързана с други два финтеха — Paynetics и Phyre, а набраните средства ще бъдат използвани за експанзия на американския пазар и разширяване на development екипа.

FantasticStay — proptech, който разработва софтуер за property мениджмънт на ваканционни имоти, получи инвестиция от €1.3 млн. с цел разширяване на услугите си. Компанията има клиенти в цял свят и е официален партньор на Airbnb, Booking.com и Expedia Group. През 2020 г. придоби конкурента си Vreasy, което превърна FantasticStay в един от ключовите играчи в сектора.

Agritech-ът Ondo Solutions привлече инвестиция от €1 млн. с цел да развие партньорската си мрежа от системни интегратори, да надгради платформата си и да влезе на нови пазари. Основаната през 2019 г. компания разработва модулната система ONDO за мониторинг и контрол в реално време на всички видове култури, което намалява разходите на фермерите за вода, ток и наторяване. ONDO се инсталира в оранжерии, лозя и овощни градини и комбинира хардуер със софтуерна платформа. Компанията, която има 15 служители, работи с клиенти от страната и Северна Македония и планира да навлезе в повече балкански държави, както и в Израел.

Един милион евро привлече и компанията за виртуална реалност ZenART, които ще ѝ помогнат да ускори развитието си. Плановете на компанията са да удвои екипа си, който в момента наброява 30 специалисти от филмовата, медийната и развлекателната индустрия, да разшири каталога си и да навлезе в други индустрии като образование и автомобили. ZenArt също е основана през 2019 г. и за разлика от други VR студиа използва технологията „фотограметрия”, която позволява големи колекции от 2D образи да бъдат превърнати в 3D изображения.

Компанията за високоспециализирани IT обучения Coursedot набра $1 млн., които ще използва, за да адаптира портфолиото си към новата онлайн реалност. Това ще ѝ позволи да навлезе на нови пазари и да разшири екипите си. Създадената през 2015 г. платформа намира IT тренери и позволява на компании от цял свят да организират технически обучения. За целта Coursedot е разработила The Instructor Hub, в който са се регистрирали около 3500 обучители от 115 държави.

Привлекли финансиране до $1 милион

През май Threeding, Ensk.ai и Neurorehabilitation Robotics привлякоха €2.25 млн.. Threeding.com е пазар за 3D модели, на който крайни потребители и бизнеси в повече от 170 държави продават, купуват и разменят файлове за 3D принтиране. На платформата могат да се намерят и магазини на няколко исторически и археологически музея.

Ensk.ai помага да се взимат обективни решения при футболни трансфери на базата на AI и ML алгоритми, които оценяват спортните качества и финансов статус на играчите. Sportech-ът ще използва набраните средства за бизнес развитие, разширяване на екипа и мрежата от партньорски футболни клубове и агенции.

Третият стартъп — Neurorehabilitation Robotics, разработва софтуера Neuropod Rx и устройства, чрез които да ускори и подобри процеса на възстановяване. Компанията се ражда по време на COVID пандемията и използва микс от анализ на данни, собствен алгоритъм, налични публични данни и данни, генерирани от потребителите на техните устройства Robot Assistant, а финансирането ще бъде използвано за навлизане на нови пазари, производство на повече B2C устройства, разработка на платформата и придобиване на нови клиники.

Fintech-ът Klear, който е създаден през 2016 г. и е регистриран като финансова институция, разработва първата българска платформа за peer-to-peer кредитиране и инвестиране. Той привлече €800 хил., които ще използва основно за реализация на маркетингова и комуникационна стратегия с цел постигане на 3% пазарен дял през следващите три години. Освен това компанията ще продължи да развива своята платформа и технология, както и планира да добави нови продукти към портфолиото си.

750 хиляди евро получи Quendoo — дигитална платформа, която позволява на собственици на ваканционни имоти и хотелиери да контролират и управляват резервации, разплащания, наличности и канали за маркетинг и диструбиция чрез един-единствен dashboard. Компанията оперира от пет години в България, Румъния и Гърция и е собственост на peer-to-peer платформата за резервации arendoo.com. Средствата ще бъдат използвани за бизнес растеж, разработване на нови продукти и отваряне на 30 нови работни места в София и Варна.

Addit.tech — онлайн платформа за отдаване под наем на електронни устройства, привлече €560 хил., които ще ѝ позволят да навлезе на нови пазари в Югоизточна Европа, както и да отвори marketplace за електроника втора ръка. Основаната през 2020 г. компания разработва първата българска платформа, която използва DaaS модел, и работи както с крайни, така и с бизнес клиенти.

Миналата година станахме свидетели на още един борсов дебют, този на Biodit. Компанията е основана през 2015 г. и разработва решения за домашна и корпоративна сигурност, базирани на биометрични данни, както и произвежда устройства за контрол на достъп и работно време, и биометричната система за превенция на авто кражби CarSec. Biodit набра максимално допуснатия капитал от 1 млн. лева и планира да навлезе активно в различни европейски пазари.

Три компании привлякоха по €500 хиляди. Българо-английският стартъп MetaSim за корпоративни обучения по меки умения, базирани на виртуална реалност, е създаден точно преди началото на пандемията и комбинира VR технологията с поведенческите науки, за да ускори процеса на учене чрез геймифицирано решение. От техническа гледна точка MetaSim е SaaS компания, която разработва свой софтуер и предлага каталог от симулации, базирани на ситуации от реалния живот. Компанията планира да пусне на пазара първия си продукт в началото на тази година и да увеличи екипа си, който е базиран в България.

Застрахователната платформа Boleron съществува от две години и разработва първата изцяло дигитална автомобилна застраховка в България. Привлечените средства ще бъдат използвани за разширяване на екипа и застрахователното портфолио на компанията, както и за навлизане на румънския пазар.

RPA Consulting e първата българска компания, фокусирана върху cross-platform RPA решения за крайни клиенти. За четири години компанията разработва повече от 100 автоматизирани решения за местни и международни клиенти, сред които Axon, Unilever, VM Finance Group и Allianz, както и е сертифициран партньор на румънската UiPath и Automations Anywhere. Очаква се екипът от 10 души да достигне 40, паралелно с навлизането на нови пазари като Турция и Гърция.

Днес те питаме…

Как разбра за Job Board-а на DEV.BG?
Loading ... Loading …

Стартъпът PlanDelta за agile финансово планиране, привлече €350 хил.. Софтуерът на компанията цели да обвърже стратегическото планиране с гъвкавото финансово бюджетиране чрез решение, базирано на специфичните нужди, стратегии и инициативи на всеки бизнес. Компанията е в процес на разработване на прототип и вече изгражда екип от технически и продуктови експерти, за да може да навлезе на европейския и американския пазар.

Още шест стартъпа привлякоха финансиране в размер на €350 хил.. GridMetrics помага на компании за комунални услуги да получават информация за ефективността на инфраструктурата си чрез изкуствен интелект. NulaBG е платформа за онлайн банкиране и счетоводни услуги за малък и среден бизнес, която е интегрирана с НАП и предлага решение за безплатно издаване на фактури. Augment представлява e-sports платформа, която дава полезна информация на играчите как играят техните противници. TraceTheTaste разработва платформа за магазини, супермаркети, ресторанти, пекарни, хотели и подобни, която монетизира храни и други стоки с изтичащ срок на годност или които нямат привлекателен търговски вид. Fintech платформата FidU Trade позволява на българските износители да монетизират трансакциите в момента на изпращане на стоката или извършване на услугата, а Bye Bye Stuttering е healthtech, който на различни езици предлага терапия на хора с речеви затруднения.

300 хиляди долара привлече Rush — стартъп, който помага на малки и големи компании да следят поръчките и да подобряват изживяването на своите клиенти чрез SaaS Shopify интеграция. Компанията има над 500 клиента, сред които FedEx, DHL, China Post, Canada Post, Eubi, Jane Lushka, Thousand Miles и primalharvest. Rush ще използва инвестицията, за да продължи да увеличава клиентското си портфолио, както и да разшири екипа си до 20 души.

Следващите пет компании привлякоха по €200 хиляди. Sappience — стартъп за разработка на софтуер за дигитални близнаци, ще използва средствата, за да удвои екипа си и да пусне на пазара low-code продукта Asset Insider за индустрии с голям обем физически активи като енергетика, телекомуникации и производство. Другата компания е regtech-ът Omnio, който разработва софтуерно решение с изкуствен интелект за автоматична проверка на финансови трансакции с цел пресичане на пране на пари и други злоупотреби. Финансирането ще бъде използвано за развитие на платформата и внедряването ѝ във финансови институции. Elca.bg представлява платформа, която позволява на битови и промишлени потребители да сравняват цените на електроенергия и да изберат своя доставчик. Компанията работи с публично достъпна информация и използва аналитични технологии и алгоритми, а инвестицията ще ѝ помогне да пусне на пазара първата версия на услугата, както и да разшири екипа си.

Четвъртата компания е Dexycon. Тя изгражда платформа за бързо и нискобюджетно възпроизвеждане на мобилни апликации, базирани на основни стандартизирани модули и шаблони, които позволяват персонализиране според конкретни нужди, предпочитания и брандиране на клиента. Инвестицията ще бъде използвана за доизграждане на приложението и пускането му на пазара. Agritech-ът Agrovar разработва SaaS платформа, която съчетава селскостопанска експертиза и изкуствен интелект за предоставяне на цялостни решения за регенеративно земеделие (RA). Средствата от инвестицията ще бъдат използвани за създаването на платформата, която се очаква да е готова през третото тримесечие на годината, както и за бизнес развитие, маркетинг и популяризиране на продукта в ЦИЕ.

Платформата за управление на портфейл от проекти за производство на зелена енергия, която подпомага оптимизирането на бизнес моделите на енергийни компании, TokWise привлече €150 хил., които ще ѝ помогнат да достигне до повече клиенти в България и Европа и да надгради продукта си.

120 хиляди евро получи мобилното приложение Optoexpert, което помага на офталмолозите да дигитализират ежедневието си. Приложението улеснява измерването на диоптрични стъкла и може да извършва различни очни прегледи. Инвестицията ще се използва за усъвършенстване и маркетиране на продукта в Източна Европа.

Малко по-малко — €100 хил., привлече приложението за абонамент за съдържание на експерти по здраве, красота и личностно развитие Myvi.io. То помага на експерти и инфлуенсъри да монетизират най-големите си фенове, като продават ексклузивно съдържание. Средствата ще бъдат вложени в изграждане и маркетиране на първия прототип.

Softmedline привлече €90 хил.. Компанията изгражда платформа, която позволява на пациенти лесно и бързо да се свързват с лекар за насрочване и провеждане на онлайн или физическа консултация. С инвестицията ще се финансира завършването на платформата и маркетиране на услугата.

AI компанията за управление на документи 2Parts получи €50 хил.. Това е първият стартъп, който предлага решение за data extraction, обработвайки данни на кирилица. Компанията има два основни продукта — UNAC (автоматизиран инструмент за по-бърза и по-точна обработка на документи) и DOCRAI (акроним на Document Optical Character Recognition Artificial Intelligence). В момента технологията се използва в областта на счетоводството, като в краткосрочен план се очаква да се разшири приложението ѝ за други сектори като застраховане, банкиране и логистика, както и да се предложи на регионалния пазар. Освен това софтуерът ще бъде адаптиран и за други езици.

В средата на годината група от шест млади компании привлече €240 хил..Те са: Healthyco — coфтyep зa дигитaлнa пaтoлoгия и диaгнocтициpaнe нa oнĸoлoгични зaбoлявaния; DоggоСоllаr — виcoĸoтexнoлoгичeн пpoдyĸт зa cлeдeнe нa вaжни жизнeни пoĸaзaтeли нa дoмaшни любимци, вĸлючително мapшpyт и мecтoпoлoжeниe; Вum Ваm — плaтфopмa зa cпoдeлeнo paбoтнo пpocтpaнcтвo с нoви възмoжнocти зa paбoтa нa oтĸpитo и дoпълнитeлни дoxoди зa нaeмoдaтeлитe; 8% (Рhаrmа Wоrkѕ) — peшeниe в пoмoщ нa фapмaцeвтични ĸoмпaнии и пaциeнти, които се нуждаят oт cпeцифичнo лeчeниe; Unіtу Раѕѕ — платформа за пpoдaжбa нa eлeĸтpoнни билeти, която цели да предложи сигурност и удобство при много търсени събития, и Маkе Му Саrgо — В2В marketplace зa opгaнизиpaнe нa cпeдиции пo вoдa и въздyx.

Още компании, привлекли инвестиции

Няма как да подминем организациите, които не са български, но имат директно влияние върху развитието на сектора, било то чрез вече действащи операции или планове за развитие в страната.

През януари международната компания Sitecore, която присъства в страната от десет години, затвори инвестиционен рунд от $1.2 млрд., вследствие на което придоби четири компании — Boxever, Four51, Moosend и Reflektion, представи новата си продуктова пътна карта за създаване на всеобхватна Composable DXP (Digital Experience Platform) и отвори офиси в Атина, Мадрид, Милано, Париж и Бостън. Българското подразделение, Sitecore Bulgaria, увеличи с почти 50% служителите си през изминалата година и продължава да се разширява.

Базираната в Лондон международна компания за мобилни paзплaщaния SumUp, чийто R&D екип е в София, привлече €750 млн. дългово финансиране. То ще бъде използвано за допълнително разширяване на бизнеса (органично и чрез сливания и придобивания) и увеличение на международния екип от над 2000 служители. Компанията също планира да инвестира в product development и да предложи услугите си в Азия. Българският R&D екип се състои от около 300 души и отговаря за разработката на функционалностите на mPOS устройството на SumUp, както и за финансовите и anti-fraud операции. Компанията има офиси в 12 държави и обслужва търговци в 33 страни от Европа, Северна и Южна Америка.

Американско-израелската компания Yotpo (която през 2020 г. придоби българската SMS маркетинг платформа SMSBump) получи $230 млн.. Средствата ще бъдат използвани за активно развитие на eCommerce маркетинг платформата, която се използва от брандове като Patagonia, Steve Madden и GoPro, увеличение на партньорствата и разрастване на местния екип, като плановете са България да стане европейският R&D център на Yotpo. С тази цел компанията ще търси специалисти от широк спектър — от програмисти, тийм лидери, QA и DevOps до човешки ресурси, маркетинг и дизайн.

Американската платформа за сравняване на застраховки Insurify, която от 2020 г. има офис в страната, привлече $100 млн.. Компанията ще използва финансирането, за да ускори своите планове за растеж. Това включва по-нататъшно разширяване и диверсификация на продуктовото портфолио, включване на повече оферти в реално време, подобряване на функционалността на продукта, увеличаване разпознаваемостта на бранда и не на последно място — наемане на още служители в САЩ и България. Компанията е създадена през 2013 г. от четирима души, двама от които българи, и дава възможност да се сравняват застраховки за автомобили, недвижимо имущество и живот.

Базираният в САЩ стартъп Halo Dx за ранно диагностициране на различни заболявания получи $19 млн., за да продължи да развива продукта си и да го направи достъпен за повече хора по света. Компанията инвестира в придобиването на центрове за образна диагностика, а инженерният екип, който е изцяло базиран в България (product, design & engineering), отговаря за разработването на платформата HALO Diagnostics NextGen, с която работят всички центрове. Очаква се софийският офис да продължи да расте.

LucidLink — американска компания, предоставяща услуги в сферата на облачните технологии и съхраняването на файлове, затвори рунд за $12 млн.. Компанията е основана през 2016 г. от българина Георги Дочев и американеца Питър Томпсън, а от три години развойният ѝ екип е базиран в София. Освен бизнес разрастване LucidLink планира и да удвои екипа си във всичките си офиси в Европа, САЩ и Австралия, който към момента наброява над 40 души.

Още една компания с българска следа — Pliant, привлече $10 млн.. Базираният в САЩ стартъп за автоматизация и оркестрация на IT услуги е основан от Веселин Бакалов, Димитър Благоев и Мат Голдбърг и негови основни клиенти са големи организации от сектори като телекомуникации и финансови услуги. Със свежия капитал Pliant ще засилят продажбите и бизнес растежа си, както и имат планове да разширят техническия екип в София с около 10 инженери и продуктови мениджъри.

Scaleflex — B2B SaaS компания, която разработва решения за управление на медийни активи и също има български съосновател и R&D екип в страната, привлече инвестиция от €2.5 млн.. Средствата ще бъдат използвани за засилване на продажбите, маркетинг активностите и повече R&D в областта на изкуствения интелект. В момента Scaleflex има над 500 клиента в повече от 50 държави от секторите на електронната търговия, недвижимите имоти, автомобилната и медийна индустрия. По-голямата част от екипа е базиран във Франция и се състои от 50 души, но плановете на компанията за следващите две до три години са този брой да достигне 500.

През юли Assen Aero, които произвеждат летателни апарати с вертикално излитане и кацане (VOLT) и са едни от основните конкуренти за първата летяща кола в света, получиха €600 хил.. С помощта на инвестицията стартъпът, който е базиран в Маями и е основан от българина Асен Андонов, ще разработи първия си прототип, който да превозва хора безопасно. Освен това компанията планира да използва стратегическото положение на страната за научноизследователска и развойна дейност.

Последни, но не по важност — инвестиции без обявен размер на средствата

Доставчикът на цялостни cloud решения за управление и отчитане на инвестиции Dynamo Software обяви, че ще получи стратегическо финансиране от Blackstone Growth. Компанията ще използва средствата за развитие и надграждане на продуктовата си гама, навлизане на нови пазари, както и разширяване на екипа си в България. Dynamo Software е създадена в София през 1998 г. от Дилян Павлов и Красен Драганов под името Netage Solutions. Клиентите на компанията са над 1 000 в цял свят, сред които Goldman Sachs, Bank of America, JP Morgan, Massachusetts Institute of Technology и University of Pennsylvania. Dynamo Software има офиси в София, Лондон, САЩ, Сингапур и Хонконг. Българският офис наброява 120 души, като компанията обмисля да открие още един офис, за който ще търси програмисти, QA, експерти по техническа поддръжка, бизнес анализатори и специалисти „Обслужване на клиенти”.

Umni.bg — първата AI българска платформа за 24/7 customer support, също затвори инвестиционен рунд. Екипът ще използва финансирането, за да продължи да развива платформата си, да наеме още служители и да разшири пазарното си присъствие. Компанията е основана през 2018 г. и днес 44 000 души използват дигиталните асистенти на платформата, за да изпратят над 3.32 милиона съобщения.

Създаденият през 2020 г. MLOps стартъпът Efemarai привлече инвестиция в pre-seed рунд, с която ще продължи да разработва своята платформа за тестване и дебъгване на модели за машинно обучение. Компанията вече има няколко клиента, с които тества решението си.

Amygda Labs, които използват изкуствен интелект и machine learning за анализ на индустриални активи за по-голяма ефективност и по-малко разходи, е английски стартъп с български съосновател. Привлечените средства ще помогнат на младата компания да разработи по-бързо продукта си и да привлече повече клиенти от авиационния, железопълния и индустриален сектор, като използва България за технически хъб, от който ще обслужва клиентите си в Европа.

Технологичната компания Astound Commerce, която има инженерен център и екип от около 50 IT специалисти във Варна, също обяви стратегически инвестиции, които ще бъдат използвани за разширяване на портфолиото, засилване на позициите на съществуващите пазари и навлизане на нови, както и за привличане на още IT експерти в българския офис и развойните центрове в Украйна, Колумбия, Турция, Индия и Словакия. Astound Commerce е основана през 2000 г., има над 1200 служители в световен мащаб и предоставя услуги в областта на дигиталната търговия на брандове като Puma, L’Oréal, Under Armour, FLOR, TOMS и Crocs.

Финансиране получи и създаденият през 2020 г. български стартъп Hobo за споделено пътуване с електрически тротинетки, които могат да ви подминат „по нов, забавен и природосъобразен начин” в София, Пловдив, Варна и Севлиево.

Очаквайте част втора, когато ще разкажем за придобивания, сливания и нови компании.