*Текстът е предоставен от Delasport
Кристиян Петров заема позицията Head of CRM (Ръководител на отдел „Ситеми за връзки с клиенти“) в Delasport от март 2021 г. Неговият опит в iGaming индустрията е над десетилетие, като през това време е заемал различни роли. Бакалавърската му степен по маркетинг и магистърската по финанси са му от полза при разбирането на нуждите на клиентите и принципите на работа на сложни системи. Едно от последните му постижения е внедряването на цял модул за геймификация (още известна като игровизация) в платформата на Delasport.
Крис, iGaming сферата в своята основа е свързана с интерактивни преживявания. Как геймификацията надгражда това, което индустрията вече има?
Геймификацията въвежда изцяло ново измерение на ангажираност и увеличава неимоверно задържането на играчите на съответната платформа. Те се чувстват изкушени да качват нива, да трупат точки, да получават награди и постижения и като цяло да имат усещане за напредък. Вземете например функционалността „Колелото на късмета“ (Spin the Wheel): въвеждането й в стъпката за регистрация повишава конверсията на първите депозанти с 5%-20%! Нашата индустрия, както и тази на другите видове игри, разчита на базовата ни нужда да играем. Ето защо геймификацията значително подобрява цялостното преживяване на играчите на платформата за залагания.
Кои са най-големите предимства на геймификацията?
Нека си кажем очевидното: геймификацията е забавна. Усещането за напредък и очакването на награда са много изкушаващи. Те имат силен психологически ефект, свързан с желанието за завършване на неща и трупането на постижения. Вероятно няма човек, който да не обича да вижда бърз и ясен прогрес и да получава както мигновено, така и дългосрочно удовлетворение.
Геймификацията се вписва безпроблемно във всеки тип платформа за спортни залози, своеобразно тя е тяхно логично надграждане. Подобни инструменти за ангажиране имат потенциала да превърнат почти всеки потребител в лоялен играч. Когато има възможност да отиде да залага някъде другаде, такъв играч най-вероятно ще избере да се върне в геймифицираната платформа, защото там има видим отпечатък на техния напредък, както и тяхна лична секция с постижения. Като цяло най-големите предимства са подобрените нива на конверсия и задържане на играчи, подобрената лоялност и удовлетвореност, както и конкурентното от това, че все още не всички са наясно с огромните ползи, които такава функционалност предоставя.
Как един оператор може да разбере дали наистина би имал полза от внедряването на геймификация в своя спортен букмейкър?
Статистиката говори сама за себе си. В продължение на няколко години геймификацията се използваше предимно като модерна дума. Когато обаче инструментите се използват по правилен начин, напр. да се улесни ангажирането на играчите, да се предоставят награди, които са подходящи и контекстуални, тогава операторите виждат положителните резултати, и то бързо. И нещо, което също трябва да се вземе под внимание, е аспектът на по-лесното обучение. Геймификацията позволява на играчите бързо да усвоят сложни концепции и умения по забавен и интуитивен начин. Така те лесно се запознават със съответната платформа и нейните функционалности.
Играчите на спортни залози дълго време бяха пренебрегвани. За разлика от играчите в казината, които получаваха много привилегии от уважаваните доставчици на съдържание, играчите в спортните залози получаваха предимно добрите стари безплатни залози. Ние предлагаме пълен набор от функционалности за ангажиране на играчи на спортни залагания. Например: мисии, турнири, награди и мини игри като скреч карти и Колело на късмета. Мотивацията на операторите да предлагат такава ангажираност на своите клиенти е ясна заради възвръщаемостта на инвестициите. Продължителността на употреба от страна на всеки играч е по-голяма, тъй като преживяването при залагането се подобрява значително.
Какви усилия са необходими на оператора, за да внедри геймификацията на Delasport в своята платформа за спортни залагания?
Ако операторът желае, по-голямата част от работата може да бъде свършена от Delasport. Горди сме, че можем да включим много персонализирани елементи за всеки наш партньор в областта на спортните залагания. Всяко внедряване на геймификация има свой собствен разказ, визуална идентичност, герои и др. И ако операторът няма творческата сила да направи всичко това от своя страна, ние винаги сме тук, за да отнемем процеса от ръцете му. Нашият комплект от функционалности за ангажиране на играчи може да бъде вграден на принципа „Направи си сам“ или пък с помощта на нашия професионален екип.
Какво отличава Delasport от другите доставчици по отношение на възможностите за геймификация?
Изобилието от инструменти за ангажираност, с които разполагаме в готов вид. Погрижили сме се да включим в портфолиото си всяка функция за геймификация, която може да се хареса на един играч, а от оператора зависи да реши колко от тях ще бъдат представени на неговата аудитория. Имайте предвид, че ние даваме приоритет на персонализацията – не само по отношение на функциите, насочени към играчите, но и в отношенията си с операторите. Всеки наш партньор е специален и нашето предложение е съобразено с неговите нужди. Дори при огромния ни растеж през последните години все още държим да се отнасяме към всеки оператор с индивидуалното внимание, което заслужава.
Как изглежда бъдещето на iGaming според вас?
Бъдещето е персонализирано, забавно и… човешко. Функции като тези, които предлагаме, вече ни насочват към персонализираните и забавните аспекти, но човешкият фактор ще става все по-важен. С всички нововъведения в областта на изкуствения интелект и машинното обучение играчите ще започнат да усещат липсата на човешко взаимодействие по време на престоя си в платформата за електронни игри. Автоматизацията е от ключово значение, но усещането за човешко присъствие от другата страна на устройството е на път да стане още по-ценно в близко бъдеще. Ние, в Delasport, винаги имаме предвид това.