+
Вход

Въведи своя e-mail и парола за вход, ако вече имаш създаден профил в DEV.BG/Jobs

Забравена парола?
+
Създай своя профил в DEV.BG/Jobs

За да потвърдите, че не сте робот, моля отговорете на въпроса, като попълните празното поле:

68-35 =
+
Забравена парола

Въведи своя e-mail и ще ти изпратим твоята парола

Kami Holtz от Coherent Solutions: Успешната комуникация с партньорите изгражда най-добрите технологични решения

Coherent Solutions, американската компания за консултантски услуги и разработване на софтуерни продукти, достигна ръст от 30% през 2020 и не спира да гледа към експанзия в посока Западна Европа. Първият развоен център, който откриват извън САЩ, е в Беларус (над 1400 души), а вторият стартират през 2018 в България, като тук вече работят над 100 души. През последната година откриват развойни центрове и в Полша, Украйна, Румъния, Молдова и Литва.

Kami Holtz
VP of Business Development

Зад цялата организация на глобална компания като тяхната, стоят редица целеустремени хора и сплотени екипи, но днес един човек конкретно ще ни разкаже за вътрешната организация, работа с клиенти и добрите практики на компанията – Kami Holtz.

Тя има над 15 години опит като технически лидер и започва кариерата си в Coherent Solutions като Delivery Manager, а днес е VP of Business Development. Самата тя казва за себе си, че обича да решава казуси и да работи с талантливи екипи за постигането на най-добрите резултати, а тази философия сякаш личи и в цяла култура на компанията. Ето какво ни разказа тя за предизвикателствата и най-добрите решения, които те изстрелват към успеха.

Кои са най-смелите и модерни технологични решения, които разработва Coherent Solutions и за кои сектори и клиенти?

Правим много с технологиите и това е изключително вълнуващо. Повечето от нашите клиенти са продуктови компании и винаги се стремим да сме на гребена на вълната на технологиите и иновациите. Една от иновативните технологии, върху които се фокусираме сега, е блокчейн. Разработихме POC за един от нашите клиенти, който внедрява потвърждение с нулева информация (zero knowledge proof), като го използва за поддържане на поверителността в здравеопазването и обмен на информация.

Работим много и с IoT платформи (AWS IoT) и корпоративни такива, като помагаме за архитектурата на своите клиенти. Започнахме да изграждаме тези платформи за много компании, във връзка с регистрации, осигуряване на устройства, актуализация на сигурността, данни и контрол. Работим за поддържане на пълен контрол върху свързаните устройства. Особено сега с тази дигитална трансформация, има много компании, които идват при нас, защото нямат специфични знания за най-добрия начин на изпълнение и ние им ги даваме и им помагаме. Също имаме център за обучение, в който провеждаме много различни курсове, където служителите могат да продължат да учат и надграждат своите умения. Искаме нашите хора непрекъснато да развиват уменията си и да бъдат най-добрите. В този случай не е необходимо клиентите да наемат отделно специалисти в тези области, защото ние имаме нужното знание.

Огромна тема за нас е и Machine learning, като значително нарастват и разработките, свързани с визуализация. Имаме много нови, авангардни клиентски решения, които работят с различни методи за визуализация. Например, работата за един от клиентите ни е свързана с вид комбиниране на визуализация с Machine learning и невронни мрежи. Един от продуктите, за чиято разработка помагаме на клиента, е свързан с пластичната хирургия. Чрез него хирургът може да пресъздаде начина, по който ще се промени човешкото тяло след направата на корекции, и да ги показва на своите пациенти още преди манипулацията. Работата зад това е огромна, защото има толкова много усложнения, свързани с човешкото тяло. Така че за всичко това е необходим алгоритъм, който да помогне устройствата да се учат възможно най-бързо. Времената са много вълнуващи за развитие в сферата на технологиите.

Кои са разработките, с които се гордеете най-много и за кои индустрии са създадени те?

Работим с разнообразни и наистина страхотни индустрии. Първото нещо, което ми идва на ум e National Marrow Donor Program (NMDP). Te помагат на трансплантационни центрове за намирането на най-подходящите донори за пациенти, диагностицирани с различни типове рак на кръвта. NMDP имаха приложение за свързване на пациенти и донори, но нашият екип помогна за неговото разширяване, увеличаване ефективността и точността му, за оптимизиране на избора на донори. Това са животоспасяващи проекти и ние се гордеем с тях. Правим много в здравната индустрия и това е от голямо значение за нас.

Как се работи с толкова разнообразни клиенти? Кое е различното и обединяващото при големите корпорации и стартъпите? Еднакви ли са проблемите, които разрешавате или структурата на клиента определя и неговите казуси ?

Работата с всеки клиент е различна и наистина се стремим да сме добри в това да консултираме и да разглеждаме всеки домейн индивидуално. С по-големите компании се налага да правим все повече и повече консултации, защото има повече заинтересовани страни и е от решаващо значение да има съгласуване на очакванията и изискванията. Това, което се откроява напоследък при тях, е преминаването към тази дигитална трансформация, затова им помагаме с архитектурата, с това да търсят различни решения с отворен код, а след това и да ги реализират. Ако не говорите и не прецизирате, не следите какво правите, докато консултирате клиента, накрая може да се разминете с очакванията и крайните цели на клиента.

Със стартъпите е различно. Много често това са хора, които идват при нас с чудесна идея и се нуждаят от наистина квалифицирани хора, които да работят гъвкаво и да се движат с тяхното темпо, в толкова динамична ситуация нещата могат да се променят бързо. За един от стартъп клиентите ни се съсредоточихме върху главната им цел и им показахме основни идеи, а след това те ги надградиха. Екипите ни наистина помагат на хората да ги ориентират и да се справят там, където не са успели сами, ние просто задаваме рамката за действие. Дейностите в големи компании и стартъпи се случват по много различни начини, но всеки един от моделите за работа с тях е невероятно вълнуващ.

Какъв е процесът на работа с клиенти? Как комуникирате с тях и какви са водещите ви принципи?

Прозрачността и комуникацията са мантра за всички наши отношения. Нашият модел е много прозрачен, учим хората си винаги да задават въпроси. В работата ни първо се ангажираме да получим достатъчно бизнес детайли, за да можем след това да разглеждаме в дълбочина какво е технологичното решение на клиента, на какъв етап са, какви технологии използват и каква е архитектурата им. С 90% от клиентите работим в тяхна среда и в техния екип, така че първото нещо, което правим, е да се срещнем с хората, с които ще работим.

Ние структурираме екипа, разглеждаме какво има клиентът от негова страна, какви са ролите. Наистина искаме да имаме от страна на клиента, човек (product owner), взимащ технически и бизнес решения. Работим по Scrum методология и това, което намирам за чудесно, е нейната ефективност. Така работим с една и съща кодова база и няма изненади, тъй като клиентът прави предварителни прегледи на нашия код. Учим се на техните стандарти, разбираме какво правят и по този начин се създава истинска синергия между екипите.

Правим редовни демонстрации и това наистина е ключът към нашия успех, защото единственият начин да гарантираме качествено изпълнение, е с редовни срещи, които гарантират, че непрекъснато се движим в съответствие с целите на клиента.

Кои са най-големите предизвикателства пред комуникацията с клиентите и как ги преодолявате?

Днес те питаме…

Каква е основната причина да си търсиш нова работа?
Loading ... Loading …

За мен винаги, когато сме имали предизвикателства, те са били свързани с модела на комуникация. Случвало се е да нямаме точните хора, които да се ангажират от страна на клиента, или пък да не ни предоставят достъп до точния човек в компанията, за която работим. Въпреки всичко, тези ситуации са били много поучителни за нас.

Екипите ни може да задават въпроси или да правят препоръки, но е важно и кой ги слуша от другата страна. Понякога трябва просто да попитаме хората срещу нас, и трябва да сме много ясни от какво точно се нуждаем. Има ситуации, в които това е трудно, но просто заявяваме от какво имаме нужда, за да подобрим работата и така напредваме.

Какви са причините клиентите да работят в дългосрочен план с Coherent Solutions? Кои са клиентите, с които си сътрудничите от най-дълго време?

Повечето от решенията, които изграждаме, генерират стойност и приходи за клиентите – ядрото ​​за техния бизнес. Така че ние се превръщаме в истински партньор за разработка за тях. По-голямата част от нашия бизнес е от препоръки на доволни клиенти, затова придаваме голямо значение на идентифицирането на приоритетите на нашите клиенти и гарантирането, че доставяме успешни решения. Това за мен е много значимо, то говори за доверието, което изграждаме с нашите партньори.

Имаме много успехи с ранни и дълготрайни партньорства, клиентите продължават да работят с нас, защото са уверени, че всичко ще бъде изпълнено по правилния начин, затова и продължават да се връщат при нас. Това наистина е изградило здрава основа за Coherent Solutions, защото докато продължаваме напред, хората имат увереност да чуят от техни приятели или колеги – „Изберете тях, работят наистина добре“.

Един от най-големите ни клиенти е Wex Health. Името може да ви подведе и да помислите, че това е здравна компания, но не е, всъщност e финтех. Tе развиват решения за придобивки, т.е. карта за придобивки.

Работим с Wex Health в продължение на 14 години, още по-хубавото е, че започнахме с 10 души, когато те тъкмо стартираха, а сега имаме 200 души, които работят за тях, много от които в България. Повечето от нашите клиенти остават с нас, ние не искаме да бъдем краткосрочен изпълнител, ние търсим партньорства, и когато имаш дългосрочен план, това променя нещата.

Опитваме се да увеличим максимално стойността за клиентите си и така създаваме взаимоотношения. През 2020 г. по време на Covid се обадихме на всеки един клиент, за да видим как са и как се справят. Към момента работим с над 100 клиента.

Разкажете ни за интересен успешен проект, с който значително сте помогнали за дейността на ваш клиент. Какви са били предизвикателствата, свързани с осъществяването на проекта?

Имаме наистина страхотни проекти, но ще се спра на два. Един от клиентите ни е сред най-големите фитнес компании в САЩ. Като много други те се опитваха да разширят своята клиентска база чрез мобилни приложения за фитнес, които да ангажират членовете им, когато не са във фитнес центровете. Това е доста сложен пазар, трудно е да пробиеш, тъй като има стотици подобни приложения за спорт. Те се обърнаха към нас за съдействие относно разработването на именно това приложение. Бързо направихме този преход за тях в дигитална среда, стартирахме всички функции, които бяхме обсъждали първоначално, а после добавихме и няколко допълнителни. Нещата сработиха толкова добре, че продуктът беше класиран на 3-то място в категория мобилни приложения за фитнес в САЩ. Сега им помагаме и за уеб сайта.

Имаме един клиент, който не е софтуерна компания, а работата им е свързана с производство на решения за контрол на достъпа на съоръжения (порти, гаражни врати) и това налага да ползват IoT решения. Интересното тук е, че традиционните компании в сферата на производството трябва да преминат към използване на технологии за управление на бизнеса си и в много случаи им се налага да работят като софтуерна компания. От друга страна те нямат представа как да се случи това и именно тук идва голямото предизвикателство. Нашият клиент имаше затруднения с организационните процеси и гъвкавостта. Въпреки това имаха разработена страхотна технология, която искаха да внедрят, и ние им помогнахме със създаването на процеси за това и по този начин повишихме значително качеството им на работа. Така че преминаването към тази дигитална трансформация винаги е интересно, защото получаваме чудесна възможност да помогнем на това една технология или процес да се модернизират и трансформират.

С кои постижения на Coherent Solutions се гордеете най-много и какви са бъдещите цели, към които се стремите?

Получихме наградата The Fast 50 Award, тя е голямо постижение за нас и говори много за растежа на компанията, точно защото се присъжда на най-бързо развиващите се технологични компании, като това се измерва спрямо ръста на приходите на компанията за последните четири години. Продължаваме да бъдем последователни и успешни, а промените в икономиката само доказаха нашата устойчивост.

Също влязохме в класацията Minnesota Companies Highlighted. Това ме прави изключително щастлива, защото класацията определя най-добрите 100 компании за работа в Минесота. Coherent Solutions беше обявена и за една от най-бързо развиващите се компании от списание Inc., също така компанията е AWS партньор и златен партньор на Microsoft.

Мисля, че е страхотен момент да бъдем в тази компания. Разрастваме се едновременно с индустрия, която наистина излита. Всички тук, цялото ръководство се интересуват от хората и ги поставят на първо място. Веднъж Igor Epshteyn, нашият CEО, ми сподели, че осъзнава колко е важно за него всички 1600+ души тук да се чувстват добре и да е сигурен, че имат работа. Така че това е различно мислене, той чувства, че работи за хората, а не само, че те работят за него. Нашата основна философия е – запазете средата, фирмения дух и култура, запазете чувството на малка и сплотена компания, без значение колко човека имате или колко бързо растете.

Какво бихте казали на бъдещите си колеги, защо трябва да се присъединят към компанията, кое е най-вълнуващото при вас?

Това е най-добрата компания, в която някога съм работила, по редица причини. Първата е невероятната култура и хора, с които работя, а втората, че всеки ден продължавам да се уча. Сега в САЩ е много модерно и често чувам „ние сме компания с култура за постоянно учене“. Но непрекъснатото обучение не е лозунг, то е начин на работа и трябва да бъде възприето на всички нива в организацията. Важното е, че аз го чувствам тук и ако искате да научите нещо допълнително, в Coherent Solutions има възможност за това.

Тук влагаме много и по посока на иновациите. Винаги подкрепяме членове на екипа, които имат собствени идеи. Даваме им възможност да ги представят и да получат обратна връзка. Сформираме жури и гласуваме за идеята, осигуряваме и финансова награда на победителя, за да може човекът да продължи да развива идеята си.

Друга страхотна част от работата ни са клиентите, които имаме, и продължаваме да търсим такива, които наистина искат да създават партньорства. Често пъти клиентите ни се допитват до нас за мнение, за това какъв избор да направят и какво решение бихме взели в конкретната ситуация. Това влияние и стойност, които имаме, е нещо значимо за мен. Имаме страхотни клиенти, чудесни екипи и вълнуващи възможности– това сме ние.

Ако разговорът с Kami Holtz ви е вдъхновил и искате да работите в такава компания, можете да разгледате всички отворени позиции в Coherent Solutions тук.