Саша Боянова (вляво) и Десислава Тенева, ръководители на Project Management
екипа на TransferMate Global Payments
С планове да увеличи с 80% софтуерния си екип стартира годината глобалната финтех компания TransferMate Global Payments. Софтуерният отдел на TransferMate в момента наброява 50 души, а подобно масово разширяване на екипа се случва за първи път от създаването му.
Компанията търси PHP и .NET програмисти, бизнес анализатори и product owner-и, а отворените позиции кандидатите могат да видят на кариерната страница на фирмата: transfermate.com/careers
Макар че технологичният център на TransferMate Global Payments e базиран във Варна, компанията не налага ограничения за мястото, от което могат да работят техните бъдещи колеги. Според основателя на TransferMate – Тери Клун, през последната година екипите му са доказали, че оперират успешно и дистанционно и този модел на работа ще бъде опция и след отминаване на кризата с Covid-19.
По повод предстоящите планове на TransferMate Десислава Тенева и Саша Боянова, ръководители на Project Management екипа, разказват интересни подробности относно работата в технологичния център, продукта, който създават, както и тайната за изграждане на сплотен колектив.
Какъв продукт предлага компанията TransferMate?
Десислава Тенева: Основното, с което TransferMate се занимава са международни плащания. Типичен клиент на TransferMate е ирландска компания, която има доставчици например в UK или Щатите и трябва да направи плащане към тях. Фирмата си прави профил на нашия уебсайт и има възможност да нарежда плащания към тези доставчици, наблюдавайки в релно време валутните курсове, така че да направи транзакциите си, когато курсът е най-изгоден за тях. Предлагаме и обратния вариант: ако в същата ситуация е американската фирма-доставчик, която има да получава плащане от ирландска фирма, тя може да се свърже със своите фирми-длъжници през системата на TransferMate , така че плащането да бъде извършено при възможно най-добрите за тях условия. С подобно просто наглед решение нашите клиенти успяват да спестят време и средства.
Непрестанно получаваме обратна връзка от клиентите и колегите ни, така че продуктът ни постоянно се обогатява и развива. Най-новото решение, което развиваме, ще позволява на нашите клиенти да не правят регистрация в системата ни и дори само като посетител на сайта да могат да направят плащане, възползвайки се от моментите, в които валутните курсове са най-изгодни.
Защо разширявате екипа си и какъв тип хора търсите да наемете?
Десислава Тенева: В последните години компанията ни и финтех индустрията като цяло се разрастват много бързо.
Само за последните няколко години получихме стратегически инвестиции от водещи банкови институции като Wells Fargo, ING Group N.V и Barclays, което ще позволи значително разрастване на бизнеса. За да отговорим на бързите темпове на развитие на индустрията и компанията, разширяването на техническия ни отдел е ключово.
Желанието ни е до края на 2021 година да увеличим технологичния си екип с 80%.
В тази връзка търсим специалисти в няколко направления: PHP и .NET програмисти, бизнес анализатори и Product owner-и. За разработването на клиентския ни портал използваме обектно-ориентирано PHP и PostgreSQL база данни, а за вътрешната ни ERP система – Core.Net и Angular.
Саша Боянова: Идеалният кандидат освен, че трябва да има необходимите технологични компетенции, е добре да бъде инициативен и проактивен. Винаги сме насърчавали колегите ни да споделят – както идеите си за подобряване на продуктите и процесите, така и притесненията си в една или друга насока. Предпочитаме да дискутираме всичко в отворен разговор и заедно да намираме решения, като стимулираме колегите да разкриват пълния си потенциал.
Работата ни е предизвикателна, защото продуктът, който предлагаме, е високорисков и ние, както и всички подобни компании на пазара, сме обект на потенциални хакерски атаки. Опитът във финтех индустрията със сигурност би бил предимство, но повече от това ценим колегите ни да бъдат гъвкави и да не се плашат от това, че прироитетите им може да се сменят често.
Държим хората да са отборни играчи. За нас е важно да се впишат в екипа, да си помагат един на друг и да работят ефективно заедно.
За десет години в екипа ви няма почти никакво текучество. Според вас на какво се дължи това?
Десислава Тенева: От една страна е естеството на работа. Проектите, по които колегите работят, са интересени и дават възможност за придобиване на ценно ноу-хау в сферата на финансите и кибер сигурността.
От друга страна стои вниманието и това, че имаме персоналното отношение към всеки. Уважаваме хората и винаги сме се съобразявали с тяхната индивидуалност.
Саша Боянова: Подхождаме с внимание към идеите и предложенията на всеки един без значение дали е с нивото на джуниър или синиър специалист. Естествено архитектурините решения се вземат, след като по-опитните колеги са казали тежката си дума и най-вече след обстоен анализ от страна на архитекта на системата ни. Но абсолютно всеки в екипа има възможност да даде своя принос и ако конкретна идея бъде аргументирана като смислена и стабилна, то тя вижда бял свят.
Означва ли това, че колегите в екипа споделят постоянно опит и подкрепа един към друг?
Десислава Тенева: Ежедневно сме свидетели на ситуации, в които колеги си оказват помощ един на друг. И тази помощ в никакъв случай не е формална. Напротив, колегите ни сядат заедно и рамо до рамо решават проблемите, ако такива са възникнали, или помагат да се завърши дадена задача в определния срок. Същевременно окуражаваме новите колеги да са проактивни и да се обръщат за помощ към по-опитните.
Кои са предпоставките за изграждане на силен екип?
Десислава Тенева: През годините сме съумели да изградим екип от много добри специалисти. Имаме силно ядро, на което може да разчитаме без никакви притеснения, както за самата работа, така и за това да обучават и обръщат внимание на новите служители. Освен това се радвам, че сме създали у хората усещането, че са едно цяло, че следват обща цел и че това, което прави всеки един от тях, наистина има значение.
До голяма степен сме късметлии, защото работим с много интелигентни и отговорни хора.
При нас в пълна сила важи принципът
„Заобиколи се с умни хора, обучи ги добре и ги остави да си вършат работата“
Друг принцип, който следваме, е свързан с откритата комуникация, която се опитваме да наложим като модел на работа. Въпреки това считаме за важна работната дисциплина – за да работи един екип добре, в него трябва да има ясни и стриктни правила.
Саша Боянова: За нас е радостно, че хората ни не се въздържат да изрязяват мнение. Както споменахме по-рано, разчитаме много на индивидуалния подход. Работим заедно от години, познаваме колегите си много добре и знаем как да подходим към всеки адекватно. В годините сме се научили да четем между редовете. Макар, че държим на правилата и дисциплината в екипа ни, винаги се стараем да влизаме в обувките на отсрещната страна и да проявяваме разбиране.
Как ви възприемат като жени-мениджъри в сфера, която е доминирана предимно от мъже?
Саша: Работим в мъжки свят и финтех индустрията не прави изключение. Ние като жени от друга страна, имаме своите предимства – по-интуитивни сме и по-лесно долавяме начина, по който могат да бъдат балансирани различията между страните така, че да се постигне съгласие, което да удовлетворява различните участници в конкретен казус. Имаме късмета да работим в компания, в която толерантността и уважението към личността не са просто принцип на хартия, а са задължително условие в ежедневната ни работа.
Имам опит в управлението на разнородни екипи и моят фокус не е върху това дали екипът се състои от мъже или от жени, а по-скоро доколко хората в екипа могат да работят заедно и да постигат поставените цели.
Деси: В TransferMate, както и в останалите компании, част от Taxback Group, няма строго формален модел на комуникация, нито пък разделение по възраст, пол, позиция или друг признак. В тази връзка смятам, че винаги сме били приемани и уважавани, така както и ние уважаваме и зачитаме колегите в екипа ни.
TransferMate е една от най-бързо развиващите се финансово-технологични компании в световен мащаб.
Компанията осъществява парични преводи и валутен обмен, използвайки богата инфраструктура от международни лицензи и локални банкови сметки в различни държави. Партнирайки си с традиционните банкови институции, TransferMate оперира като финансов посредник, използвайки стратегии, които намаляват таксите за превод и ускоряват процесите на плащане. По този начин компанията спестява време, пари и ресурси на своите клиенти.
Компанията стартира дейността си в България преди десет години, като част от финансово-технологичната Clune Technology Group и позната до скоро на пазара като Taxback Group. Ирландският холдинг е един от утвърдените работодатели на пазара на труда в страната ни, който дава работа на над 1000 души само в България, а през изминалата година бе наредена сред петдесетте най-добри работодатели в страната ни според престижната класация CareerShow Index.