*Текстът е предоставен от Amusnet
Amusnet е водещ международен доставчик на гейминг софтуер с портфолио от 250+ класически и модерни казино игри. За 2022 Amusnet заема първо място сред 50-те най-рентабилни компании в класацията на Капитал „К100: Най-големите компании в България”, с общ марж от 71.4 %. Високите резултати, които българската компания постига са възможни благодарение на мотивирания екип от повече от 650 човека. Представяме ви Бояна Петкова, Talent Acquisition Manager и нейния екип.
Здравей, Бояна. От кога работиш в Amusnet и защо?
Здравейте! В компанията съм от ноември 2022, което е сравнително скоро, но за краткото си време тук успях да се интегрирам и да се почувствам в свои води. Всичко това се случи благодарение на колегите, с които съм заобиколена. Не навсякъде можеш да видиш толкова опитни, амбициозни, всеотдайни и в същото време емпатични и приемащи хора. Мисля, че това ни отличава от много други компании в бранша. В Amusnet цари приятелска и неформална атмосфера, която по един прекрасен начин се съчетава с високите цели, които си поставяме. Разчитаме на добро отношение, екипни усилия и комуникация, които ни позволяват да растем с бързи темпове.
Помня, че в деня на назначаването си, заедно с мен започваха още над 10 нови колеги. Беше страхотна изненада да открия в един от първите си мейли комуникация, посветена на всеки един от нас, която разкаваше за нашите хобита, интереси и музи, които ни зареждат. Съдържанието беше свежо и закачливо, като това веднага ми показа, че в Amusnet атмосферата е различна – креативна и приятелска.
Какво е да ръководиш екип, който успя да помогне на Amusnet да реализира 100% растеж през 2022 година?
2022 е била доста динамична за компанията и то в много направления. Предизвикателствата пред екипа по подбор далеч не са били ограничени само до темповете на разрастване. Но едно е сигурно, екипът се е справил страхотно 🙂

Тази година мога да споделя, че отново ще бъде доста интересна и динамична за нас. Планираме растеж на екипите с над 60%, като за да постигнем тази цел работим усилено в колаборация с нашите Employer Branding & Маркетинг екипи. Заедно с тях разработваме различни кампании, с които да успеем да достигнем до нашите бъдещи колеги, така че няма да скучаем 🙂
Разкажи ни малко повече за специалистите в твоя екип.
Екипът ни е доста интересен. Всички имаме различни интереси и силни страни, които се напасват чудесно като частите на един пъзел. Мисля, че атмосферата при нас е доста дружелюбна и това прави ежедневието ни по-интересно, по-разчупено и не толкова формално. С две думи – работим, докато се забавляваме!
В същото време се стремим към един доста балансиран подход, съчетание на професионализъм и приятелско отношение и в комуникацията ни с нашите мениджъри и екипи, с които работим. За нас е важно да вникнем в същината на продукта, ролите и културата във всеки един екип, за да можем да намерим правилните хора за него.
В комуникацията с кандидатите се стараем да предоставим не само бърз, но и ефективен процес, което означава да можем да предложим на всеки един от тях ролята и екипа, в които ще се чувстват най-комфортно и ще могат да се развиват заедно с нас.
В следващите редове всеки един от нас ще сподели малко повече за Amusnet и какво е важно за нашите екипи.
Тошко, колко и какъв тип специалисти работят при вас?
При нас работят водещи специалисти от много различни области, което ни позволява да управляваме вътрешно целия процес на разработка на игри – от идеята до успешното им пускане на пазара. В Game Development направлението има над 400 художници, аниматори, математици, много музиканти, Front и Back-end програмисти, Quality Assurance инженери и специалисти за управление на проекти и разработки. Работата им се допълва от експерти, които са отговорни за регулациите на различни пазари, комуникацията с клиенти, финанси, маркетинг, системна администрация, DevOps, както и за развитието на организацията като цяло.

В Amusnet оценяваме много и възможността да комбинираме нашите хобита и интереси с ежедневната ни работа. Тези наши музи ни позволяват да сме по-добри в работата си и често да заразяваме и нашите колеги, приобщавайки ги към тях 🙂
Дани, какви качества трябва да притежава човек, за да се впише в културата на Amusnet?
Да е открит, позитивен и да се стреми към развитие, а ние като компания се стараем да му предоставим една благоприятна среда за работа и професионално израстване. Всеки наш служител е важно да е проактивен и да не се притеснява да предложи нови идеи, които да ни помогнат да оптимизираме процесите в компанията и да надградим нашите продукти.

В компанията много ценим и свободното време на всеки един колега като насърчаваме да развива своите интереси и хобита. Може и вече да е открил своята муза, която да го води напред, а може и тепърва заедно с нас да открие какво го мотивира и пали.

Ето това е културата, която изповядваме – да работиш, да се забавляваш и да се развиваш.
Вели, кои са основните направления, за които търсите служители?
Като технологична компания нашата основна цел е да намираме квалифицирани специалисти, които да ни помогнат да създаваме иновативни iGaming решения. Тази година ще се фокусираме върху наемането на Java, JavaScript, C++ и Quality Assurance инженери. Също така искаме да добавим към екипите си опитни специалисти на позициите Product Manager и Product Owner.
През есента ще стартираме третата си стажантска академия, която ще предостави възможности на желаещите да направят първите си стъпки в IT сферата. Очаквайте повече информация за академията през следващите месеци.
Соня, какъв е процесът по подбор в Amusnet. Как успявате да предразположите кандидатите по време на интервю?
В Amusnet процесът на подбор е индивидуален за различните позиции, но целта е да бъде максимално ефективен за двете страни. Времето е най-ценният ресурс, с който разполагаме, и за това опитваме в максимално малък брой стъпки да открием подходящия за нас специалист.
Общо за всички позиции е, че представяме компанията и проектите максимално детайлно на кандидатите и уточняваме техните компетенции, опит и планове за развитие. Освен техническите умения, важни са и личностните качества на кандидата, за да може да се интегрира в екипа и културата на компанията.

Предпочитаме процесът на подбор да се провежда на живо, но сме гъвкави и се съобразяваме с желанията на кандидатите за онлайн срещи. Важно е да създадем приятна атмосфера, за да помогнем на кандидатите да разкрият пълния си потенциал.
Рени, какви съвети бихте дали на хората, които за пръв път кандидатстват в IT компания?
Знаем, че явяването на интервю може да бъде предизвикателство, особено за кандидати, които сега правят своите начални стъпки в IT индустрията. Първият ни съвет е да се запознаят с нашата компания и продуктите, които предлагаме. Освен знанията, придобити от учене или курсове, препоръчваме да натрупат и практически умения, използвайки различни IT платформи за обучение. Винаги прави много добро впечатление, когато с колегите можем да прегледаме собствен проект на кандидата в GitHub.
След това може да потърят компании, които предлагат стажове, за да започнат професионалната си кариера. Едно от нещата, които ни отличават в Amusnet, са академиите ни, които обикновено стартират всяка есен. Целта им е да увеличат знанията и уменията на кандидатите и да работят с тях дългосрочно. Това е чудесен начин да започнат кариера в IT компания, която цени индивидуалния потенциал и подкрепя личното развитие.
Диди, с какво Amusnet се отличава от останалите компании на пазара?
Културата, която сме изградили в Amusnet ни позволява да избягаме от строго корпоративната среда и да създадем общност, която носи добавена стойност както за хората, така и за обществото. Компанията набляга на няколко ключови аспекта от своята вътрешна политика, с които вдъхновява служителите всеки ден.
Много често в офиса има различни инициативи и кампании, свързани с дарения и нашата корпоративна социална отговорност. Amusnet подкрепя опазването на околната среда, осиновявайки 3 кошера, които ни носят вкусен мед всеки месец. Имаме контейнер за капачки пред офиса, за да улесним всеки един от нас да допринесе за каузата на Капачки за бъдеще.
Наскоро пък пуснахме на пазара и нашата първа игра, разработена в партньорство с организацията Charity Water, която предоставя чиста питейна вода в държави в Африка. Не забравяме и хората в нужда, като често правим дарения на училища, домове и подпомагаме бедстващи региони.
Част от нашата стратегия е да създаваме лидери. От януари до април в сътрудничество с външна компания осъществихме три сесии за развитие на мениджмънт уменията на служителите, която за 5 седмици обучи 80 човека, подобрявайки техните лидерски качества. В рамките на тази година предстоят и други вътрешни обучения, което също е много вълнуващо, и се следят с интерес.
Заедно с това колегите ни от Employer Branding всеки месец организират различни инициативи, събития и работилници, които ни позволяват да се събираме и да преживяваме незабравими емоции заедно. Наскоро за едно от корпоративните ни партита събрахме хора от най-различни отдели и позиции, които имат талант да пеят, и записахме парче в нашето звукозаписно студио. За друг CSR проект пък в подкрепа на социална кауза ще въвлечем таланта на колегите програмисти и математици.
Елате и се забавлявайте заедно с нас!