+
Вход

Въведи своя e-mail и парола за вход, ако вече имаш създаден профил в DEV.BG/Jobs

Забравена парола?
+
Създай своя профил в DEV.BG/Jobs

За да потвърдите, че не сте робот, моля отговорете на въпроса, като попълните празното поле:

109+55 =
+
Забравена парола

Въведи своя e-mail и ще ти изпратим твоята парола

Програми за развитие на нетехнически умения в Адастра

© Текстът е предоставен от Adastra

В Адастра слагаме фокус към развитието на различните типове умения чрез специализирани програми и използването на разнообразие от инструменти в тази посока. По темата споделят мнението си Виолета Геренска и Огнян Гуглев, членове на HR екипа на компанията с дългогодишен опит в сферата.

Виолета Геренска

Виолета Геренска е Ръководител „Управление на таланта“ и е отговорна за развитието на различни умения, управление на представянето и работодателската марка. Тя стартира кариерата си в Адастра като Мениджър „Подбор“, но новите предизвикателства ѝ предоставят възможност да придобие различна перспектива върху процесите и компанията. С 17-годишен опит в развитието на хора, Виолета е сертифициран фасилитатор на групово-динамичен тренинг и Невролингвистичен практик и има бакалавърска и магистърска степен по психология.

За да напредват организациите, ученето трябва да бъде постоянен и съпътстващ процес. Компаниите е важно да оползотворяват вътрешното си знание и да използват различни структурирани и неструктурирани инструменти, за да го постигнат с лекота, така ,че да бъде част от културата на компанията.

Огнян Гуглев

Огнян Гуглев заема позицията Ръководител на Адастра Академия, звено в Адастра България, което се грижи за развитието и подбора на млади таланти чрез външни инициативи с образователни институции. Освен това, той участва в създаването и предоставянето на вътрешни обучения, свързани с лидерство и управление на онлайн обучителни платформи. С 10 години опит в технологичния сектор, 5 години като ръководител проекти и сертификация като коуч от 2022 г., Огнян споделя:

Желанието ми е да помагам на хора, а опитът ми в технологичния сектор като консултант и ръководител ми помага да съм успешен в позицията си като Ръководител на Академия.

Ето какво ще ни разкажат и двамата по темата относно допълнителните програми в компанията, насочени към развитието на ключови умения на служителите и създаването на възможности за личностно израстване, чрез прилагането на различни практики:

Все още се среща мита сред хора от технологичния сектор, че само техническите умения са от значение, за да бъде успешен един IT специалист. Истината е, че има още много ключови умения, особено в консултантските компании, които са също толкова важни. Например ефективната комуникация, работата в екип, изграждането на взаимоотношенията с клиентите и колегите, са не по-малко необходими за успеха на специалистите в технологичния сектор.

Като IT компания, ние в Адастра също инвестираме значително в развитието на техническите умения на нашите специалисти и подпомагаме консултантите в разширяването на технологичното им портфолио през целия им кариерен път. За тази цел сме разработили над 70 вътрешни обучения, като също използваме различни външни платформи и вендори за обучения. Успоредно с развитието и надграждането на техническите умения, отдаваме голямо значение и фокус на няколко по-специфични направления, като съответно сме разработили програми и в тези посоки, а именно:

  • Програма за Консултантски умения
  • Програма за Развитие на мениджъри
  • Програма за потенциални лидери, които подготвяме за управление на хора и технически екипи
Днес те питаме…

Каква е основната причина да си търсиш нова работа?
Loading ... Loading …

Всяка една от тези програми е разработена на база вътрешни проучвания и адресиране на ключовите необходимости в различните направления.

Съвсем скоро стартирахме наша вътрешна обучителна програма за развитие на консултантски умения, която е част от усилията ни за добавяне на стойност към клиентите ни. Консултантите на Адастра са разпознати с високото качество на работа от клиентите ни, и тази програма цели да подпомогне тяхното позициониране в премиум услуги. Програмата включва пет модула, насочени към взаимодействие и взаимоотношения, и три модула, фокусирани върху самоуправление и емоционална интелигентност.

Парарелно с развитието на консултантските умения, работим интензивно и върху развитието на нашите мениджъри. Програмата ни в тази посока е практически ориентирана и е комбинация от различни работни сесии и уъркшопи.

В сесиите поднасяме нова или обновена информация за бизнес контекста на компанията, както и добри практики и инструменти при управлението и стимулирането на човешки потенциал, а в уъркшопите помагаме на мениджърите да разрешават текущи и належащи предизвикателства в сътрудничество с други колеги чрез обмен на опит и знания.

Програмата за подготвяне на нови лидери се фокусира върху разбирането на средата и задаване на правилни въпроси. Най-трудната задача при излизането от чисто техническа роля към лидерска е превключването на контекста и отварянето на съзнанието ни за по-абстрактно и по-широкообхватно мислене. Затова отдаваме огромно внимание върху задаването на отворени въпроси.

Коучинг уменията са един от ключовите компоненти, заложени във всичките ни лидерски и мениджмънт обучения. С тяхна помощ колегите ни виждат хората в екипите си като цялостни и завършени, и с помощта на насочване помагат за тяхното развитие и решаване на предизвикателства.

Explore more

Виж
Dynatrace обявите
Събрани на едно място
Right Arrow
Виж
Selenium обявите
Събрани на едно място
Right Arrow
Виж
Firebase обявите
Събрани на едно място
Right Arrow
Виж
Entity Framework обявите
Събрани на едно място
Right Arrow

Тази година стартирахме и вътрешна Менторска програма. Тя е допълнителен канал, който стимулира колегите с по-малко опит и знания да търсят съдействие и помощ от колеги, които ги вдъхновяват. Голяма част от менторите ни имат натрупан опит и от инициативи на Академията, в които менторстват студенти от различни университети.

Моделът ни на работа към развитието на уменията е интегративен, комбинирайки учене чрез преживяване, симулации, обмен на опит, предоставяне на добри практики и работа по конкретни ситуации от реалността. Промяната на всяко поведение е процес, който изисква преосмисляне на настоящите модели, окуражаване и подпомагане на новите модели, като интерактивните тренинг сесии се явяват катализатор на този процес.