+
Вход

Въведи своя e-mail и парола за вход, ако вече имаш създаден профил в DEV.BG/Jobs

Забравена парола?
+
Създай своя профил в DEV.BG/Jobs

За да потвърдите, че не сте робот, моля отговорете на въпроса, като попълните празното поле:

72-54 =
+
Забравена парола

Въведи своя e-mail и ще ти изпратим твоята парола

Access Finance пусна AI чатбот за денонощно обслужване на клиенти

Текстът е предоставен от MFG

Access Finance, fintech компания от групата на MFG, внедри AI чатбот в мобилното приложение на основния си продукт – Бяла Карта. Към момента той е достъпен за клиентите с Android устройства и вече отговаря на най-честите запитвания и заявки, свързани с увеличаване на кредитен лимит, проверка на наличност по сметка, данни за трансакции и др. 

От компанията коментираха, че с това гарантират денонощна поддръжка на основни клиентски запитвания. „Автоматизацията на тези стандартни заявки елиминира времето за изчакване и позволява на потребителите да получат необходимата им помощ в момента на възникване на тяхната нужда и независимо от часа и местоположението“, подчертаха от Access Finance.

Положителна обратна връзка от клиентите

– 33% от разговорите се провеждат извън стандартното работно време спрямо 11% при чат с агенти.

За първите 24 часа от старта на услугата над 100 клиенти са увеличили кредитния си лимит след получено моментално одобрение от чатбота. До момента този процес е отнемал до два дни. 

– Само 2,6% от разговорите през чатбота стигат до необходимост от прехвърляне към реален агент.

„Клиентите оценяват бързината и удобството на новата услуга“, коментира Жеко Стайков, директор „Операции“ в Access Finance.

Разработката и тестването отнемат година, но правят агентите на компанията по-ефективни

Велко Каменов

От екипа разработват чатбота вътрешно, а процесът отнема близо година. В този период залагат на задълбочени проучвания и тестове. Интегрират го и в системите на компанията.

„Не искахме просто да създадем чатбот“, коментира работата по проекта Велко Каменов, директор „Кредитен риск и анализ на данни“ в Access Finance.

„Целта ни беше да предложим решение, което реално да отговори на основните проблеми на клиентите и да освободи нашите агенти за по-сложни запитвания. Това е ключова промяна за клиентското удовлетворение и оперативната ефективност.“

Предизвикателства при интеграцията

Създаването на напреднал AI чатбот постави редица технически и оперативни предизвикателства. 

Сред тях са:

Управление на Kubernetes клъстери за оптимално внедряване.

Разработка на усъвършенствани API интерфейси за безпроблемна интеграция.

Използване на Redis за обработка на данни в реално време.

Мониторинг и анализ на системната производителност чрез Grafana.

Днес те питаме…

Как настоящият ИТ пазар влияе на желанието ти за смяна на работа?
Loading ... Loading …

Точност, сигурност и клиентска обратна връзка

За да гарантира надеждността на финансовата информация, AI чатботът преминава през редица тестове и проверки от оперативната дирекция. Интегриран е с реални данни от продукционните системи на Access Finance, осигурявайки актуална информация. 

Компанията обаче не подминава и темата за сигурността. Затова:

Чатботът е достъпен само за регистрирани клиенти след автентикация.

Прилага криптирани връзки и HTTPS сертификати.

Ограничен е от предоставяне на информация извън клиентския профил.

Дългосрочна стратегия за AI и конкурентно предимство

„Основното конкурентно предимство на Access Finance са способността и ангажиментът да обслужва клиентски сегмент, който традиционните финансови институции често пренебрегват“, подчертаха от компанията.

Очакванията на екипа са внедряването на AI решения в обслужването на клиентите да направи финансовите услуги по-достъпни и по-удобни, но и да даде възможност хората по-ефективно да управляват средствата си.  

„Финансовите услуги се насочват към self-service модел, а AI инструментите правят възможен и ускоряват този процес, към който и ние се стремим да се доближаваме все повече“, добавя Велко Каменов.

Какво предстои?

От Access Finance вече работят по нови автоматизации, свързани с увеличение на кредитния лимит в реално време след одобрение, както и по опциите за блокиране, активиране и промени по картите на потребителите директно чрез AI чатбота.

От компанията планират и разширяване на услугата в Испания и Румъния в рамките на годината.

Explore more

Виж
NoSQL обявите
Събрани на едно място
Right Arrow
Виж
WPF обявите
Събрани на едно място
Right Arrow
Виж
Keras обявите
Събрани на едно място
Right Arrow
Виж
Redux обявите
Събрани на едно място
Right Arrow