+
Вход

Въведи своя e-mail и парола за вход, ако вече имаш създаден профил в DEV.BG/Jobs

Забравена парола?
+
Създай своя профил в DEV.BG/Jobs

За да потвърдите, че не сте робот, моля отговорете на въпроса, като попълните празното поле:

77+57 =
+
Забравена парола

Въведи своя e-mail и ще ти изпратим твоята парола

Българският екип на Accenture, който стои зад глобалната дигитализация на e-commerce гиганта Lakeland

Радостина Атанасова, Project and Program Management – Associate Manager

Всяка история има свое начало и тази започва през далечната 2009 г., когато смартфоните станаха масови, Twitter се превърна в основен информационен източник, а книгите се преместиха от рафта в Kindle. По същото време британската верига Lakeland, вече лидер в продажбата на кухненски уреди, съдове и аксесоари за домакинството и с над 60 магазина в Обединеното кралство, решава, че пътят ѝ напред е само един — качествена дигитализация със стабилен партньор.

„Компанията се обърна към Accenture за модернизация на бизнеса им посредством изграждането на онлайн платформа, която да консолидира end-to-end процеса и да осигури неповторимо изживяване на клиентите им при търсене и закупуване на продукти. Помогнахме им да започнат своето пътуване към цялостна дигитализация,“ разказва Радостина Атанасова, Project and Program Management – Associate Manager.

Петнадесет години по-късно Accenture продължават да поддържат платформата на Lakeland, която предлага хиляди продукти. Това се случва от България и по-точно от екипа на Технологичния център на компанията, базиран в София, Пловдив.

Дигиталното пътешествие на Lakeland

Част от този екип е Даниел Динев, Technology Architect Associate & Custom Software Engineering Manager, който работи по проекта от самото му начало, и ни „превежда“ през него стъпка по стъпка: „Стартирахме с имплементация върху четвъртата версия на платформата Hybris и в продължение на година изчиствахме детайли по изискванията. През 2010 г. успяхме да доставим имплементация, отговаряща на всички тях, а през следващата година добавихме нови функционалности като изпращане на SMS-и и Click & Collect — възможност клиентите да поръчат стоки онлайн и да ги получат в някой от магазините на Lakeland.“

Даниел Динев, Technology Architect Associate & Custom Software Engineering Manager

Следват създаване на сайтове за пазарите на Германия и Близкия Изток; замяна на индексиращата машина Mercado Omniture с Apache Solr; актуализация на платформата с версия 5 и възможност за доставка на продукти до автоматизирани станции; „фейслифт“ на продуктовите категории и плащания през PayPal; миграция от Rackspace data center към AWS и интегриране на подаръчни карти; нова актуализация с версия 6; услуга за персонализирано препоръчване на продукти с RichRelevance; приемане на плащания с Verifone Hosted Payment Page и въвеждане на програма за лоялност; интегриране с Google Tag Manager, ограничаване на доставките на опасни стоки за лица под 18 години; добавяне на 3DS към плащанията с карти и въвеждане на политики за уеб бисквитките; актуализация на компоненти, свързани с back office-а, търсенето и навигацията в сайта; отново сериозна актуализация на платформата до последна версия, въвеждане на RestAPI за разработка на мобилно приложение…

И така до 2024 г., когато екипът преработва целия front end с TypeScript, премахва jQuery, интегрира CRM системата Ometria, подобрява бързодействието ѝ и подготвя предстоящата интеграция с нова CRM система, която да позволи на Lakeland да взаимодейства още по-ефективно със своите клиенти по света. Както казва Радостина, бизнесът на Lakeland се развива с изключително бързи темпове, затова основен фокус на Accenture е подобряването на критични функционалности на платформата и разработката на нови.

Днес те питаме…

Как разбра за Job Board-а на DEV.BG?
Loading ... Loading …

Made in Bulgaria

Екипът, който води Lakeland на това безкрайно и в същото време буйно дигитално пътешествие, се състои от около двадесет специалисти — технически, DevOps, QA, security, които осигуряват и денонощна подкрепа в случай на проблеми и инциденти. И бизнес анализатори, разбира се, които събират безценна информация от клиента и я изследват щателно, за да може впоследствие да се появи поредната нова функционалност.

Александър Гейне, Senior Business Analyst

Такъв е Александър Гейне, Senior Business Analyst, чието работно ежедневие се състои не само от данни, но и интензивна комуникация: „Като бизнес анализатори работим с различни стейкхолдъри от страна на Lakeland и основната ни цел е да вникнем в приоритетите и бъдещите им планове, за да ги подкрепим с решенията на Accenture. Комуникираме основно с product owner-а, но и със стейкхолдъри от маркетинг екипа, чиито изисквания са едни от най-важните при, например, определяне на различни промоции и свързаните с тях функционалности.“ След редовните срещи с клиента Алекс и колегите му детайлно описват кои решения на Accenture биха паснали на бизнес целите на Lakeland и ги изпращат на dev екипа, който ги превръща в реалност.

При този и всички други проекти Accenture следват Agile методологията, която, както казва Радостина, е свързана с прегръщане на промяната, а работата на екипа е разделена на спринтове с начален и краен срок, като целта на всяка итерация е да се достави работеща функционалност за тестване и валидация. „Освен това залагаме на т.нар ретроспективни срещи на екипите, на които обсъждаме какво е минало добре и кое не чак толкова добре и си поставяме задачи, за да направим нужните корекции. Това е част от нашия процес за постоянно подобряване и предоставяне на все по-качествена услуга,“ добавя Радостина. 

Езиците, на които „говорят“ в Accenture

Java 17. Това е основният език, който използват Даниел и колегите му, а frontend-ът е тясно свързан с TypeScript и JavaScript. Използват webpack за изграждането на CSS-и и JavaScript файлове, както и Groovy Script, когато някой работещ сървър има нужда от дебъгване. Алекс, от друга страна, също работи с богат инструментариум, който зависи от конкретната ситуация. Например за оптимизиране на задачите използва стандартния Process Maps, който помага да се визуализира целият процес, но един от любимите му инструменти е Decision Matrix, защото позволява да се онагледят различните гледни точки на всички стейкхолдъри и да се стигне до по-рационално и по-продуктивно виждане за алтернативните решения. 

Веселин Григоров, APP/Cloud Support Analyst

И тъй като платформата (а и всички e-commerce платформи) са апетитна хапка за хакерите заради личните и банкови данни на потребителите, възниква логичният въпрос как Accenture защитава партньорите си от кибер атаки: „По много начини, като спазваме всички и най-високите нива на сигурност. За целта работим с cloud платформи, както и с доставчици, които допълнително подсилват защитата на клиентите ни. Освен това имаме няколко нива на защита. В частност при Lakeland те са три, като използваме и инструменти за анализ на кода, с които откриваме слабости в самия код или в библиотеките, много преди да стигат до платформата,“ споделя Веселин Григоров, APP/Cloud Support Analyst. Всички тези security инструменти, чиито имена Веселин не назовава по очевидни причини, са важни за Accenture не само за да предпазят клиентите на своите клиенти, но и корпоративния им имидж на компании, на които всички ние като потребители можем да се доверим.

Explore more

Виж
SaltStack обявите
Събрани на едно място
Right Arrow
Виж
Microservices обявите
Събрани на едно място
Right Arrow
Виж
Airflow обявите
Събрани на едно място
Right Arrow
Виж
WPF обявите
Събрани на едно място
Right Arrow
Рецептата за успех?

При все че Веселин използва много автоматизирани инструменти, за да „напипа“ слабости в кода и, ако е нужно, да го върне при колегите обратно за подсилване, той е категоричен, че технологиите все още са далече от това да го изместят и да вземат крайните решения вместо него, въпреки че вършат чудесна работа, ако си специалист по тях. Предизвикателствата, пред които Даниел и колегите му се изправят, обикновено са свързани с мащаба на проекта, защото когато правят промени, а такива им се налагат периодично предвид развитието на технологиите, те трябва да се съобразят с целия код, за да се избегнат регресии. „Понякога се появяват по-сложни бъгове и е трудно да открием основната причина за тях, но това ни е работата — да ги откриваме и да сме доволни от себе си,“ усмихва се Даниел.

Такива „открития“ им се случват много рядко. Миналата година например, с всичките ѝ промоционални периоди и черни петъци, е една от най-успешните в историята на Lakeland, защото потребителите не са имали никакви проблеми с платформата. Но техническото съвършенство не стига, за да си партнираш с клиент близо две десетилетия и да не се изморите един от друг. Какво друго е нужно? „ За нас ключът към успеха на всеки проект са взаимното доверие, откритостта, препоръките, които отправяме, навременното комуникиране на всички рискове, възможността клиентите да наблюдават проектите в реално време и да са въвлечени в тях толкова, колкото сме ние самите. Затова не само Lakeland, но повечето клиенти на Accenture са дългогодишни и това е цялостната стратегия на компанията,“ отговаря Радостина.

Въпреки че в момента няма свободни позиции за експерти, които биха искали да се потопят в платформата, бизнесът на Lakeland еволюира с много бързи темпове. Това означава само едно — че българският екип на Accenture ще продължи да разработва интересни функционалности и в един момент ще се разшири заедно със своя доверен партньор.