+
Вход

Въведи своя e-mail и парола за вход, ако вече имаш създаден профил в DEV.BG/Jobs

Забравена парола?
+
Създай своя профил в DEV.BG/Jobs

За да потвърдите, че не сте робот, моля отговорете на въпроса, като попълните празното поле:

72-54 =
+
Забравена парола

Въведи своя e-mail и ще ти изпратим твоята парола

A1 България и екипът, създал клиентското приложение Моят А1

Self-care приложението на А1 Bulgaria – Моят А1, има за цел да предостави максимална грижа и улеснение за клиентите на компанията. От контрол над личните сметки, през плащане на различни услуги онлайн, до проследяване на запитвания, този продукт обхваща всички възможни взаимодействия на потребителите с компанията, но в удобно за тях време. Зад такъв мащабен проект стоят експерти от различни сфери – IT разработчици, дизайнери, UX/UI специалисти и много други. Те са представители на различни направления в А1, но заедно работят по ключовите аспекти на създаването и поддържането на мобилното приложение и уеб версията на Моят А1.

За да разберем повече за тях и работата им, говорим с Петър Сарафов, Scrum master в А1 България и специалист с дългогодишен опит в сферата на технологиите, бизнес анализа и интернет медиите.

Здравейте, г-н Сарафов, бихте ли ни обяснили накратко какво представлява приложението Моят А1?
Петър Сарафов, Scrum master

Приложението Моят А1 е основният self-care инструмент на компанията и едно от най-полезните неща в телефона на всеки наш клиент. С него един потребител на услугите на А1 може да прави практически всичко, независимо дали използва мобилни или фиксирани услуги. Целта на приложението е да дава на нашите клиенти постоянен контрол върху услугите, които използват. Те могат да се възползват и от най-различни допълнителни услуги, които ние предлагаме, като например, онлайн закупуване на винетка. И не на последно място – приложението дава възможност на потребителите да печелят награди (не само добавени минути и мобилни данни, а и предметни такива). В момента клиентите използват втората версия на Моят А1, като подготвяме и трета, изцяло обновена версия. Тя ще е с нови дизайни, технологии и визия.

Кои според Вас са най-полезните функции на приложението?

За мен лично една от най-полезните функции е възможността човек сам да управлява своите услуги – например, добавяне или премахване на допълнителни пакети, както и настройки на кредитен лимит, данни за роуминг. Друга полезна функционалност е плащането на фактури бързо и лесно, а ако е необходимо – следене на статус на запитвания към нашия отдел за поддръжка на фиксирани услуги. Накратко казано – този продукт е дигитално улеснение за потребителите на компанията, и ние се стремим непрекъснато да го развиваме и подобряваме.

Разкажете ни за екипа, който стои зад Моят А1.

Специалистите, които в момента работят и върху текущата версия на приложението, наброяват около 10 души, които са представители на различни направления на компанията. Важно е да отбележим, че за изграждането на един такъв мащабен проект са нужни не само програмисти. В екипа, създаващ Моят А1, работят и експерти по дизайн, по UX и customer experience, бизнес анализ и project management. През последните две години Web/App екипът, част от направление „ИТ и дигитална трансформация“ на А1, удвои състава си с таланти от различни направления и сфери на IT индустрията. Технологиите, върху които градим Моят А1, са .NET и C#, основно за back end-a, който е с микросървисна архитектура. За state management-a използваме Redux, a за анализ на данните сме направили интеграция с Firebase. Самият софтуер е разработен на Expo React Native, като сме се постарали да вземем най-доброто от тази хибридна технология и същевременно да запазим максимално удобното native усещане за потребителите.

Кои са най-големите предизвикателства, с които се справя екипът?

За различните хора в екипа съответно и предизвикателствата са доста различни. Например, как да предоставим на ограничен екран огромното разнообразие от услуги, които А1 предлага на своите клиенти. Предизвикателство е и да намерим правилния баланс, взимайки предвид очакванията и желанията на потребителите. Това постигаме чрез тестове с реални хора върху прототипи, както и анкети и много сериозни изследвания върху това какво е важно за нашите потребители. Така откриваме какво и как биха искали да виждат, и коя е най-важната информация за тях. Същевременно се стремим да не претрупваме самото приложение с прекалено много визуални детайли, за да избегнем риска да е разсейващо и объркващо. Задачата ни е да постигнем една модерна и красива визия с достатъчно “въздух” между видимите елементи на потребителския интерфейс. Едно от основните технически предизвикателства беше изборът на подходящи технологии и изграждане на правилната архитектура на мобилното приложение.

Какви нови умения и практики придоби екипът в процеса на изработване на Моят А1?

Със сигурност една от най-полезните придобивки на екипа беше опитът – това са млади хора, които постигнаха много голямо развитие по време на този проект. Цялостният процес беше много ценен за моите колеги, защото за една част от тях това беше първият проект от толкова голям мащаб. Работата по Моят А1 обхваща практически всички звена в компанията. За членовете на екипа беше изключително важно да видят точно този начин на работа – как се постига баланс, така че в крайна сметка ние да създадем един наистина добър продукт. Задачите им по други проекти на компанията от тук нататък ще са много по-лесни, включително и в постигането на по-ясно разбиране за бизнес логиката зад всяко едно решение.

Днес те питаме…

Kаква нетна месечна заплата получаваш в IT сектора?
Loading ... Loading …
Какво е бъдещето пред вашите колеги?

В момента нашият екип завършва работата по изцяло новата версия на Моят А1, като същевременно сме започнали и още няколко големи проекта за нови услуги. Бъдещето съдържа доста възможности за развитие – както в професионален, така и в чисто технологичен план. Естествено, имаме и планове за разширяване на екипа, защото ние непрекъснато се развиваме – пробваме нови идеи как да помогнем на нашите клиенти. Със сигурност ще увеличим броя на нашите специалисти с доста бързи темпове.

И за финал, ето какво имат да кажат някои от специалистите в екипа зад Моят А1 относно своя личен опит от проекта:

Самуил Георгиев, софтуерен инженер в екип „Разработка на потребителски софтуер“:

“Най-много се гордея с технологичния аспект на приложението – използваме много иновативен подход за нашите сървиси – микросървисна архитектура, а за самото приложение използваме хибридна технология React Native, което ни позволява едно и също приложение да работи едновременно на Android и iOS. За мен това е първият толкова голям проект, на който съм technical lead, което едновременно е много вълнуващо, но и леко предизвикателно. По време на разработката и планирането на приложението научавам много неща – както технически, така и пряко свързани с бизнеса. Интересен беше процесът по даване на оценка на приложението, както и вътрешните срещи по проекта, защото за пръв път в разработката се включи и колега от чужбина (Египет).”.

Иван Антов, софтуерен инженер в екип „Разработка на потребителски софтуер“:

“През годините съм работил по почти всички аспекти на приложението Моят А1 и всеки от тях ме кара да се гордея с постигнатото. Повечето интересни предизвикателства в нашата работа са свързани с вълнението преди пускане на нова версия и напрежението от промените в последния момент. Най-яркият пример е свързан с преработката на плащанията в приложението, както и необходимостта да пуснем междинна версия без новия им вариант”.

Йоана Тонева, експерт в направление „Клиентски опит и удовлетвореност“:

“Несъмнено това е най-интересният проект, в който съм имала възможност да участвам до момента, и бих го описала като вдъхновяващо приключение. Това, което ми харесва в такива проекти, е, че докато работим за усъвършенстването на нашите продукти и услуги, всъщност надграждаме и себе си като професионалисти. Винаги се старая крайният резултат да отговаря на поведението на клиентите ни, обратната им връзка и променящите се потребителски нужди. Възможността да верифицираш идеите си през гледната точка на клиента е много полезна стъпка в такъв проект”.

Петър Русинов, старши мениджър „Проекти“:

“По проекта “Моят А1” направихме проучване за потребителското изживяване или т.нар. UX Research с крайни клиенти. Те имаха възможност да изпробват прототип на новото приложение и беше много интересно да научим тяхното мнение, да видим как реагират на нещата, които сме създали. Получихме много добра и полезна обратна връзка, която ще отразим, преди да пуснем финалната версия. Вярвам, че участниците в проучването също ще са доволни, когато видят, че сме реализирали нещата, които са поискали”.


Сега и ти можеш да бъдеш част от сплотения екип зад приложението Моят А1, като разгледаш отворените позиции на компанията в Job Board-a на DEV.BG.