Цвети Кьосева е изпълнителен директор на софтуерна компания Методия АД. Цвети е опитен практик в областта на бизнес развитието и иновациите от близо 10 години, a през 2015 г., печели награда на FORBES за иновативен продукт на годината. На събитието на 18-ти юли „Marketing, Sales & Business Development In The IT B2B World“, тя ще засегне теми като: marketing, sales и business development, каква е разликата между трите, как изглеждаме в очите на клиентите ни през призмата на всяка една от тези дейности и много други. Сега тя разказва кои са нейните неизменни правила при създаването на иновация и какво я мотивира в работата й.
Как започна да се занимаваш с иновации и Business Development?
Беше преди доста години, когато думата “иновации” не беше толкова популярна. Говорехме си повече за нови начини на монетизиране на настоящите активи на компанията и търсене на нови бизнес възможности. Трябваше да измисляме концепции и да разработваме нови продукти и услуги, да идентифицираме неосъзнати потребителски нужди. Така се озовах в центъра на иновациите – в буквален и в преносен смисъл. От тогава до сега иновациите за мен са по-скоро неизменна част от начина ми на мислене, а не толкова целенасочено поведение.
Какво те мотивира в работата ти?
В Методия казваме, че ние мениджърите работим за екипите си, а не обратното. Това, колкото и странно да звучи, е факт. И когато виждам, че екипите постигат повече отколкото те самите са вярвали че е по силите им – чувството е наистина безценно.
Кои са твоите неизменни правила за създаването на иновация?
В секундата, в която чуете изразите “това няма как да се случи” или “ние това винаги сме го правили по този начин“ – значи вече сте започнали да създавате иновация. Ключовият момент обаче е в достигането на нейната реализация. Идеите сами по себе си са чудесно начало, но обличането им във форма и придаването им на реална полезност и функции в нашия живот, са истинските предизвикателства, с които трябва да се справим при иновирането. Винаги, когато участваме в създаването на иновация е добре да мислим за това какво можем да подобрим или променим, за да може процесът, продуктът или услугата да работят по-добре, или да носят по-голяма стойност за нас или за другите… Така сме с още една стъпка по-близо до иновацията.
Издай ни нещо от кухнята. Какво ще ни разкажеш на 18.07.2017 г.?
Много често трите дейности – маркетинг, продажби и бизнес развитие – поради факта, че са взаимно свързани, се бъркат от хората. В каква комбинация, кога да ги прилагаме и въобще можем ли да си позволим да не ги прилагаме всичките така цялостно, както пише в дебелите книги? Точно за тази тънка линия ще говоря по време на срещата ни.
Какво би посъветвала всички, които сега започват своето бизнес развитие и искат да се занимават с иновации?
Действайте смело! Няма правило за това кога и с какво може да се иновира – започнете с малките неща около вас и сами ще се уверите, че на практика възможностите са неограничени. А веднъж станала част от вашето отношение към света, иновацията ще ви води неизменно напред и нагоре.
Стани част от потребителската група IT Sales. Абонирай се и ще ти изпращаме информация за всичко, което предстои в групата.
Визии: Личен архив
Други интересни публикации:
Технологични потребителски групи – голямата идея зад събитията на DEV.BG
„Разработването на добър софтуер изисква търпение и упоритост“ – Дори Зидон, CoreTeam.io