Плюс 10 мита за DEV.BG събитията, в които много хора вярват (Датата на All In One 2020 е в отговора на №5)

През целия си живот Митко е бил воден в действията си от това да прави неща за другите хора. От това да помогне за изграждането на детски площадки в Димитровград (заедно с фенклуба на Manchester United) през доброволческия му стаж във Финландия (чрез AIESEC), свързан с интеграция в международна среда на деца, израснали в домове, до активната информационна кампания, която провежда сред студентите като председател на студентския съвет на Пловдивския университет за възможностите, които организацията им дава.

Затова и е съвсем естествено за човек като него да бъде съосновател на организация, която провежда събития за личностно и професионално развитие. Организацията е DEV.BG, а на 20 януари се проведе нейното събитие № 500.

Митко е движещата сила зад събитията на DEV.BG. Не само защото е съосновател на компанията, но и защото 500 събития по-късно страстта, с която работи по тях, не е стихнала ни най-малко. „Когато обичаш това, което правиш, дори и 499 пъти по-късно то продължава да предизвиква емоция в теб. Да виждам как наше събитие помага на хората и как чрез моите действия те получават нещо добро – това ме мотивира и ме кара да се чувствам добре.“

За Митко мисията на DEV.BG е и негова лична: „Мисията ни е да създадем място, на което хората да продължат да развиват своя потенциал. Има много частни и държавни академии, които произвеждат талант. Той се влива в IT индустрията и неговото развитие се поема от организациите спрямо нейните нужди. Ние отговаряме на потребностите на будните IT професионалисти, които са мотивирани да се развиват не само online (с четене и участие във форуми), но и като активна част от една offline общност.“

Помни началото: „Първият ми работен ден беше на 29 февруари 2016-а. Първото събитие беше четири месеца по-късно. Бяхме решили да започнем с едно пробно, да видим как ще се получи. И видяхме, че се получи. След това Иво (Ивайло Христов, съосновател на DEV.bg) намери още един лектор, който се съгласи да направи тема. И така още няколко пъти. Към октомври вече бяхме с ясна идея какво ще правим оттук нататък, дойдоха и първите партньори и от януари 2017-а започнахме да организираме по 10 събития на месец.“

Няма как и без трудности: „Най-голямата трудност в началото беше да изградим доверие в хората, че DEV.BG е устойчива организация, която ежемесечно ще доставя събития на всяка една потребителска група.“

В работата за Митко любопитството е водещ елемент и затова не спира да си задава въпроси: „Какво още можем да постигнем ние като екип и  организация, което никой друг не е постигнал, и да надградим направеното досега?“ И е убеден в отговорите: „Можеш да направиш 500 събития, само ако си надскочил всяко едно предно и ако се вслушваш в хората, за които го правиш. Винаги сме били отворени да чуем както доброто, така и лошото. Всеки може да те похвали, но не всеки може да ти каже какво не му е харесало. А много малко хора идват и споделят какво точно не им е харесало и как можеш да го подобриш. Eдна от темите на тазгодишната конференцията All In One ще бъде точно как да даваме обратна връзка, която да е ценна за другата страна, а не да спестяваме в името на безконфликтните взаимоотношения.“
 

За тези 500 събития Митко и екипът зад събитията на DEV.BG са се сблъскали и с неверни твърдения от доста недоверчиви хора. Ето десетте най-често срещани митове, които в DEV.BG успешно разбиваме, както и 3 принципа, с които не бихме направили компромис. А в отговора на Мит №5 се крие и датата на предстоящата конференция DEV.BG All In One 2020!

Мит 1: Senior-ите знаят достатъчно.

Факт: Senior програмистите всеки ден решават проблеми чрез кода си и за да го правят добре, имат нужда от голям ресурс технически знания. Затова и търсят начини да се развиват и да са в крак с най-новото от своя tech stack. Респективно събитията на DEV.BG им дават възможност както да споделят опита си, така и да придобият нови умения и знания. А бонусът от това да посещаваш събития е, че същевременно с това развиваш и комуникационните си умения.

Мит 2: Събитията на DEV.BG са само за junior-и.

Факт: Събитията на DEV.BG отговарят на нуждите на хората, които вече са в индустрията и не искат развитието им да спира, а не на тези, които искат да влязат тепърва в нея.

Събитията в технологичните ни групи са подходящи за средно и високо ниво IT професионалисти, а в бизнес групите – за хора, които вече са управлявали екипи и процеси.

Мит 3: Никой няма да остава за networking.

Факт: Networking-ът е търсен елемент от ИТ общността на DEV.BG. Опитните ИТ специалисти често се отдалечават от социалните си контакти за сметка на професионалното си развитие, затова в един момент започват да търсят възможности за разширяване на мрежата си от контакти с хора със сходни на техните интереси.

Мит 4: IT-ата са асоциални.

Факт: На нашие събития хората с голямо желание взаимодействат на живо. Задават въпроси, заставайки с имената си, а не анонимно в онлайн платформи. Остават за неформалната част след края на лекцията, запознават се със съмишленици и стават част от едно offline community, с което продължават да си колаборират и след края на събитието.

Мит 5: Програмистите не ходят на събития с нетехнологични теми.

Факт: Със своите 800+ посетители конференцията DEV.BG All in One 2019 е доказателство, че IT общността силно се интересува и от нетехнологични теми, които са свързани с бизнес взаимоотношенията и с развитието на човешкия потенциал. За събитието тази година подборът на акцентите за конференцията се случва и на база 220 много подробни отговора на анкетата от изминалата. Следващата стъпка е да открием точните експерти с многобройни сблъсъци с казуси, които кореспондират на отделните теми. За да научите как те се справят с предизвикателствата в ежедневието, запазете датата 29 август, мястото е Sofia Tech Park. Очаквайте скоро подробна информация за DEV.BG All In One 2020.

Мит 6: Няма как да правите по 10 събития на месец.

Факт: В DEV.BG отдавна правим по 14 събития на месец. Зад това разбира се стои дисциплината на екипа ни и силен организационен процес, който се спазва стриктно. А календарът ни е пълен година напред.

Мит 7: Няма да успеете да намерите достатъчно лектори.

Факт: Има достатъно хора, които може да не са професионални лектори, но имат желание да излязат от зоната си на комфорт, за да споделят част от опита си.

В началото беше малко по-трудно – нещата се случваха лектор по лектор, препоръка по препоръка. Тогава мрежата от контакти на Ивайло Христов беше доста полезна. Сега да намерим лектор не е толкова трудно – има доста хора, които искат да участват в събитие на DEV.BG , а и с над 400 лектора в базата ни с данни можем да достигнем до най-малко още хиляда непознати за нас лица.

Мит 8: На аудиторията ви ще им омръзнат много бързо такива събития.

Факт: Няма аудитория, която да се отегчи от нещо, което се променя и развива спрямо актуалното в сектора. При информационните технологии има нещо ново всеки ден. Затова и потребността от актуализиране на знанията е постоянна.

Мит 9: Средата в IT бранша е недружелюбна.

Факт: Хората са критично позитивни. А и когато някой дойде и сподели директно критиката си с теб, имаш възможност да научиш и промениш нещо.

Мит 10: Не трябва да говориш с хейтъри, още по-малко да ги слушаш

Факт: Всяка една обратна връзка трябва да бъде приемана като градивна критика. Само така имаш шанса да задълбаеш в мислите на даден човек и да разбереш какво стои зад думите му. Случваше се в началото да имаме хейтъри и опитвахме да говорим с тях максимално дълго, за да вникнем кое е предизвикало тази реакция. Често в тези разговори сме научавали какво важно нещо за тях е липсвало – само така всяко следващо събитие става по-добро от предишното.

Кои са принципите, с които не бихме направили компромис?

Принцип 1: Никога не бихме предоставили личните данни на хора, които са посещавали нашите събития, на никого. Всеки който ги е поискал, му е било отказано категорично.

Принцип 2: Не правим компромис с грешната мотивация на лекторите.

Когато лектор иска да направи презентация само за да рекламира компания, ние категорично отказваме. За нас е важно лекторът да иска да презентира заради общността и защото иска да сподели казус от работата си. Затова и лекторите ни трябва да отговарят на определен брой условия и ние проверяваме тяхната мотивация. По този начин гарантираме на нашата общност, че на всяко едно събитие ще получат точно това, за което са дошли.

А ако се случи някой лектор да ни заблуди, той завинаги губи правото си да бъде на сцената на DEV.BG. Засега сме имали не повече от пет такива случая.

Принцип 3: Не правим компромис с ангажиментите, които сме поели както към лектори, така и към партньори. Създали сме екип и процеси, които улесняват лекторите. Не ги занимаваме с логистика, реклама на събитието и т.н. Очакваме от тях единствено да се подготвят за своята лекция. Винаги сме активни и в комуникацията си с ИТ компаниите и партньорите ни. Постоянно се стремим да развиваме взаимоотношенията си, за да могат да се възползват максимално от това партньорство без да са натрапчиви за аудиторията ни, от което печеля всички страни в процеса.

А какво предстои през следващите 500: „Занапред искаме да сме с все по-точни и актуални теми, както и да работим още по-активно с нашата общност и с хората, които посещават нашите събития.“ Това е и причината през изминалата година DEV.BG да разработи своята програма за суперфенове – 120 души, които са били сред най-редовните посетители на събитията ни. „Допитваме се до тях, а и те могат да ни задават въпроси. Целта на една общност е да има двупосочност в общуването. И ние й даваме възможност да е активен участник в избора на теми и лектори, както и в развитието на формата, за да го направим още по-ценен и полезен.

Миналата година се отблагодарихме на нашите суперфенове като ги направихме част от  конференцията All In One, защото вярваме, че те са ни помогнали в това да развием DEV.BG като организация – не само с редовната си обратна връзка към нас, но и с присъствието си на нашите събития. Точно това е и причината да планираме да станем още по-активни с нашите суперфенове, да разширим групата им спрямо актуални критерии и да създадем регулярни срещи и с тях.“

Ще продължим да развиваме и други наши инициативи и проекти:

  • Директорията ни с ИТ компании, в която вече могат да бъдат открити 300+ организации
  • Платформата Hire Heroes”, която през 2019 година показа много добри резултати и получи положителна обратна връзка от страна на кандидатите. Това ни кара да вярваме, че проектът ще се превърне в предпочитан начин, по който ИТ професионалистите с опит между 3 и 15 години намират желаното работно място.

Това научихме за 500 събития! Готови сме за новите предизвикателства, възможности и уроци, които ще ни донесат следващите 500!

 

 

Share This