Пламен Петков се занимава професионално с програмиране от 4 години, през които е работил в Progress и PaySafe. За Android и какво се случва под капака на операционната система той ще говори на Android Inner workings: What’s under the hood & how does it work?. Преди това ни разказа за любимия си аспект от работата и какво би препоръчал на хората, които в момента почват да се занимават с мобилно разработване.

Как започна да се занимаваш с Mobile Development?

Ако трябва да съм честен, стана абсолютно случайно. Бях последна година в Софийския университет – Стопанския факултет, когато едни приятели ми споменаха, че искат да се включат в софтуерната академия на Телерик. Тъй като ми беше любопитно, реших да отида на входния изпит и успях да се справя с него. След това ме поканиха да участвам в текущия сезон на академията. В следващите четири месеца разбрах, че това е нещото с което искам да се занимавам до края на живота си, защото ми беше интересно и същевременно – доста предизвикателно и трудно. Ще излъжа ако кажа че не съм си чесал съзнанието със седмици, докато разбера някакви софтуерни парадигми, но в крайна сметка… това е част от чара!

Кой е най-интересният аспект от работата ти с Mobile Development?

Най-интересният аспект, според мен, е че се намираме в неотъпкана територия. Може да ви звучи странно, но сравнение с уеб разработката, мобилните приложения са просъществували значително след първото уеб приложение. Това означава, че има нови проблеми, с които никой не се е сблъсквал до сега! Когато се разработва едно мобилно приложение, няма шанс да се пусне на мощна машина и като цяло трябва да се пише доста оптимизирано ако искаме приложението да изглежда и да се държи добре. Може би второто нещо, което ми харесва, е че постоянно имам досег до нови устройства и нови технологии и имам свободата да експериментирам с всичко.

Кое е най-голямото технологично предизвикателство, с което си се сблъсквал?

Със сигурност това е писането на Еmbedded Аndroid Runtime, в Open Source продукт, по който работех – NativeScript. Научих много от хората, с които имах удоволствието да работя. Всеки ден имаше нови предизвикателства и нови части за оптимизация, тъй като генералната работа на един runtime е да е бърз. Борбата за скорост ми е останала като навик, без значение за какъв софтуер става дума, но не на всяка цена разбира се.


 

Събитие на фокус:

Continuous Integration on AWS

 


Как го разреши?

Ако кажа, че съм разрешил бих излъгал, но със сигурност съм помогнал за значителна част от оптимизацията. Според мен, рядко един човек решава един проблем, особено ако става дума за софтуер, интегриран в различни продукти. Екипът разрешава проблеми, не хората. Две глави винаги се справят по-добре от една, особено когато е добре първо да помислиш преди да почнеш да пишеш.

Ще споделиш ли трите най-важни неща, които ИТ обществото може да научи от темата на предстоящата ти презентация?

Най-важните неща за мен са интересните, така че мога да споделя трите най-интересни теми, който ще спомена в презентацията:

  1. Архитектурата на Андроид – добра или лоша е интересна за разучаване. В голямата си част е базирана на linux, така че може темата да е интересна за по-голям брой хора.
  2. Виртуалната машина, която си говори индиректно с хардуера на устройството и в която се случва цялата магия.
  3. Еволюцията на скоростта на стартирането на приложенията в Андроид и как е постигната.

Какво би посъветвал всички, които сега започват да се занимават с Mobile Development?

Дълбайте, дерзайте и помнете, че един час кодене спестява десет минути документация (Google е ваш приятел!). Work intelligent, not hard!


Стани част от потребителската група Mobile Development. Абонирай се и ще ти изпращаме информация за всичко, което предстои в групата.

Визия: Личен архив

Прочети още:
„Едно мобилно приложение трябва да е направено и тествано за крайния потребител. Всеки един детайл трябва да бъде на място“ – Стоян Симов
Разговор с Павел Колев за Reactive Programming

 

Share This