Петър Хорозов има 10 години опит като QA. В момента работи в Progress, част от Document Processing екипа, който се занимава с библиотеки за създаване и обработка на документи в най-използваните формати. На събитието Tips & tricks in test automation with .NЕТ той ще даде полезни съвети за това как се автоматизират тестовете на компоненти с .NET. С него си поговорихме за най-интересните бъгове, които е срещал и какво го вдъхновява в работата му.

Как започна да се занимаваш с Quality Assurance?

Започнах да се занимавам с Quality Assurance точно когато завършвах като бакалавър и започвах магистратурата си. По това време вече от 6-7 месеца работех като съпорт в една хостинг компания, но исках да напускам. След един изпит в университета се заговорихме с двама колеги, които вече работеха като QA от няколко месеца. През 2007-ма професията Quality Assurance не беше така позната, а обществото от QA-и не беше никак голямо. Фирмата, в която работеха имаше отворена позиция, те ми разказаха за нея и с какво точно се занимават. Работата ми се стори много интересна и отидох на интервю. Харесахме се и оттогава работя като QA.

Какво те мотивира и вдъхновява в работата ти?

Мотивацията ми се състои от различни фактори. Смятам, че трябва да ти е приятно това, което правиш, а на мен ми харесва да съм QA. Харесвам, че работата ми е разнообразна и работя пряко с хора, заемащи различни длъжности. Средата е напълно agile. Част от работата ми е да комуникирам директно с клиентите и да им помагам с решаването на проблеми, с които се сблъскват, използвайки нашият продукт. Това ми помага да вникна в начина, по който хората използват продукта ни, а в последствие и да съм по-точен и прецизен в тестването му. Нещото, което най-много ми харесва в работата ми е, когато хвана някой хубав бъг и чуя „Браво, че го откри!“.

Кой е най-интересният bug, който си открил?

За мен най-интересните или може би запомнящи се бъгове са тези, които изкачат тогава, когато най-малко очакваш. Мислиш си, че си приключил с тестването, пуснал си всички тестове, направил си всички проверки и точно преди спокойно да кажеш, че тази версия е стабилна и готова да бъде пусната официално за пред света, решаваш да провериш нещо, за което не си се сещал преди или пък просто си го пропуснал. В резултат цяла функционалност спира да работи.

Смятам, че всеки бъг е интересен и има собствен чар. Дори един дребен визуален проблем може да бъде изключително фрустриращ и да придаде неприятен вид на голяма част от продукта. Всеки бъг е от различна важност за клиента и към него трябва да се подхожда с нужното внимание и да се анализира внимателно.

Кое е най-голямото техническо предизвикателство, с което си се сблъсквал и как го разреши?

Всички неща, които са нови, са предизвикателни. Дори понякога уж лесните на вид задачи могат да се превърнат в нещо доста по-голямо и трудно за изпълнение. Сещам се за един цитат: „Няма нищо по-лесно от това, което знаеш и по-трудно от това, което не знаеш.“

Издай ни малко информация. Какви теми ще засегнеш в презентацията си на 22-ри януари.

Ще говоря за неща от личния ми опит през годините. За това какво представлява един UI Control, насоки за това как се тества и какви са проблемите, които най-често възникват. Ще засегна темата за визуалните тестове. Такива, при които верифицирането се прави на базата на картинки.


Стани част от потребителската група Software Quality Assurance. Абонирай се и ще ти изпращаме информация за всичко, което предстои в групата.

Визия: Личен архив

Руси Димов: Мотивират ме постоянните промени в работата
Разговор с Евгени Костадинов за работата му като Software Quality Assurance

Share This