Ваня Кирицова е Старши Мениджър в отдел Information Experience във VMware Bulgaria, където управлява екипи в България и Индия. Започва кариерата си на мениджър преди 10 години. Ръководи екипи от 2-ма до 28 души. На събитието на 15-ти март „Scaling your Team for Excellence and Innovation“, Ваня ще разкаже, как да развием екип от 2-ма до 28 човека, как да изградим идентичност на екипа си, как да развием креативността на индивидуалните членове на екипа и др. В следващите абзаци, тя разказва какво я мотивира в работата й и кои са нейните Топ 3 правила за изграждане на успешен екип.

Как се насочи към работата на Team Lead?

Това беше възможност, която ми предложиха и аз приех. Бях на подходящото място в подходящото време, но също така бях и подходящия човек. Още от училищна възраст са ми давали водещи роли. Според мен, защото съм отговорна и не се примирявам докато не постигна резултат. Работата на Team Lead e всъщност точно това – отговорност и упорита работа за постигане на поставените цели.

Какво те мотивира в работата ти?

Две неща – хората и трудностите. Да видя как хората около мен израстват и успяват – в личен и професионален план – е най-удовлетворяващият аспект на работата ми. В човекът срещу себе си аз виждам не просто някой с определена роля, умения и характер, а личност с потенциал. И се фокусирам върху потенциала. Колкото и странно да звучи, обичам да ми е трудно. Ако ми е трудно, значи това е правилното нещо за мен. Ако ми е лесно, значи нещо не е наред. Може би звучи малко сбъркано, но така съм устроена и за мен това работи, защото трудностите на практика ме изваждат от зоната ми на комфорт и ме карат да развивам потенциала си. Ако попитате хората от екипа ми, сигурна съм ще потвърдят, че не им спестявам трудностите, даже ги бутам в тях.


 

Събитие на фокус:

Testing NodeJS Code

 

 


Кои са твоите Топ 3 правила за изграждане на успешен екип?

Общи цели. Общи ценности. И екипа да стои зад тях.

Кой е най-запомнящият се момент от работата ти като Team Lead през годините?

Много са, а и сме устроени така, че помним най-дълго негативното. Моят първи най-запомнящ се момент беше разговор с първия ми мениджър, малко преди да встъпя официално в новата си роля. Тъй като много държах да съм добра в това, което правя и вярвах, че съм добър техникъл райтър, я помолих да ми каже ако не се справям с ролята на мениждър на техникъл райтъри – с други думи ако не ставам за тази работа. Тя се засмя и ми каза „компаниите са пълни с мениджъри, които не стават, но не съм срещала някой готов да се откаже заради това“.

Какво би посъветвала всички, които сега започват да се занимават с ръководене на екипи?

Да се стремят да станат най-добрата версия на себе си. Защото не можеш да водиш и развиваш други, ако не си способен да водиш и развиваш себе си.

Стани част от потребителската група IT Team Leads. Абонирай се и ще ти изпращаме информация за всичко, което предстои в групата.

Визия: Личен архив

Прочети още:
„Основната работа на всеки един лидер е да стане излишен“ – Веско Колев, Director Software Engineering, Progress
Какво означава една система да е „reactive“? Основна концепция на Reactive programming

Share This