Мая Златанова е съосновател и CEO на FindMeCure (платформа, която помага на хора да намират и да се присъединяват към иновативни лечения в изпитване), която през 2017 година е участвала в един от най-големите accelerator-и – Techstars. Health tech предприемач с опит в ръководенето на B2B бизнеси. Била е лектор на фармацевтични конференции и такива за клинични изследвания като Patients Summit, Logipharma, Scope Summit. С нея ще ви срещнем на събитието Time spent with customers – the best investment you can make на 26-ти март. Преди това, Мая ни сподели как е започнала да се занимава с предприемачество и какво я мотивира в работата й.

Как започна да се занимаваш с предприемачество?
Случайно, никога не ми е било цел. Мисля, че по-важното е целта ми да помагам на хора и разрешавам проблеми, а предприемачеството е пътят към това.

Какво те мотивира в работата ти?
За мен здравето е най-ценното нещо за всеки един от нас. Затова избрах да помагам на хора, които страдат от здравословни проблеми, но и на самата индустрия, която да ни доближи до повече разбиране за нас и нашите тела. Смятам, че само с общи усилия можем да помогнем на много хора и на самите себе си. Разбира се екипът ми и тяхната отдаденост ме мотивира също много.

Кой е най-интересният аспект от предприемачеството в ИТ сферата?
Не мога да кажа кое е най-интересното. Всичко е интересно, всичко е предизвикателно. Може би най-вълнуващото в ИТ сферата е възможността да предложиш решение на много хора по света дори и с малък екип от България или някъде другаде.

Кой е най-запомнящият се момент от работата ти като предприемач през годините?
Мисля, че тепърва предстоят такива. Когато работиш толкова фокусирано и създаваш неща със светлинна скорост спрямо скоростта на коорпорациите, всички моменти минават толкова бързо. И по-скоро анализираш през какво си минал и гледаш напред кое е следващото.

Ще споделиш ли трите най-важни неща, които ИТ обществото може да научи от темата на предстоящата ти презентация?
1. Защо да се ангажираш с клиентите си е първото и най-важно умение за успешен бизнес?
2. Какво означава Customer Development и какви начини има да подобриш представата ти за кои са твоите клиенти?
3. Защо не е нужно да си търговец (и даже по-добре да не си), за да си успешен с твоите потенциални клиенти?

Какво би посъветвал всички, които сега започват да се занимават с предприемачество?
Бъдете упорити и търпеливи и не забравяйте да почивате.


Регистрирай се за събитието


Стани част от потребителска група на IT Entrepreneurship. Абонирай се и ще ти изпращаме информация за всичко, което предстои в групата.

Визия: Личен архив

Прочети още:

За предприемачеството с Любомир Русанов и Методи Дреновски
Николай Пирянков: България е държава, която притежава много техническа компетентност и потенциал за иновации

 

Share This