Идеята да създадем книга, която да помага на всички търсещи работа в ИТ индустрията се появи през 2010 година. Отне ни много труд и няколко пренаписвания на целия текст, но за две години успяхме да стигнем от една идея до издадена книга, която да е готова за продажба.

През двете години докато работехме по издаването на книгата и двамата автори работехме активно с наемане на ИТ специалисти. Ивайло като работодател, търсещ най – добрите ИТ специалисти за Комфо, а Павел като старши HR специалист в JobTiger. И докато през деня интервюирахме програмисти, quality assurance специалисти или системни администратори, през нощта описвахме най – често повтаряните грешки от кандидатите и работехме над съвети за това как може читателите на книгата да намерят най – добрата работа за тях, да успеят да покажат най – добрите си умения на интервюто и в последствие да договорят добра заплата.


Мотивацията ни

Винаги много ни боли когато срещнем можещи специалисти, които имат знанията и уменията за търсената позиция, но не могат да представят себе си в подходящата светлина. Даже можем да заявим отговорно, че масово ИТ специалистите не могат да покажат в пълна сила това, което умеят и това им пречи да бъдат назначени на желаната работа или ако бъдат назначени не биват назначавани на заплатата, която заслужават. Всеки път когато се сблъскаме с подобни кандидати, сме сядали още по жарко да пишем книгата и да описваме как всеки може да се справи по – добре с процеса по намиране на желаната ИТ работа.

Какво търсят работодателите

За тези две години се сблъскахме с много кандидати, които имаше какво да подобрят. Но се срещнахме и с много работодатели от ИТ сектора и HR специалисти, които споделиха какво търсят в кандидатите за работа, как провеждат интервютата, какъв е процеса за наемане на нови кадри и какво ги впечатлява на интервю и какво не.

Ивайло Христов: „Преди години, когато си търсех работа като програмист и се явих на поредното интервю за програмист. Интервюто мина прекрасно и си мислех, че ще получа оферта за работа, но за съжаление получих отказ. След това много се чудех къде съм сбъркал и кое е накарало интервюиращия да не приеме кандидатурата ми. От тогава винаги съм се чудел какви са критериите за оценка на кандидатите и какво всъщност се случва в главата на работодателя. Години след тази случка, и след като съм наемал служители повече от 5 години за различни фирми, вече знам къде съм сбъркал на въпросното интервю. За това в книгата сме дали всичко от себе си да покажем какво търсят работодателите, какви критерии за оценка имат и как кандидатите да покажат максимума на който са способни.“

Книга за начинаещи и напреднали

Още от самото начало искахме да създадем книга, която да е в полза както на начинаещите в занаята, така и на вече имащите опит. На имащите опит искаме да помогнем като им посочим някои от най – често срещащите грешки, които пречат дори и на някои от най – добрите да намерят желаната работа. На начинаещите искаме да помогнем, като им дадем едно по – добро начало в ИТ индустрията, но и като им помогнем да изберат правилно дали искат да работят като програмист, quality assurance, системен администратор, дизайнер или някоя от другите професии в ИТ сектора.

Share This