Ина Йорданова е мениджър и обучител по продажби за Европа, Близкия изток и Африка, в едни от най-големите компании за уеб услуги в Света – GoDaddy и Microsoft. Тя ще бъде лектор на Четирите типа хора и как да затваряме продажби с тях, където ще разкаже всичко за типовете хора и как да им продаваме. Преди това, Ина ни разказа как започва нейният собствен кариерен път в сферата на продажбите.

Как започна да се занимаваш с продажби в IT сферата?

Ако трябва да бъда честна, дълго време се опитвах да избягам от съдбата си, защото съм от IT семейство, всички са в IT сферата, а баща ми дори е експерт продажби в IT фирма. След вече 2 години в сферата на търговията, разбрах, че е време просто да приема,че това е бъдещето и да използвам супер силите си в тази насока. Когато кандидатствах за работа бях получила няколко оферти, като тази в GoDaddy със сигурност не беше привидно най-привлекателната, но в същото време идеята да работиш за толкова голям бранд ме съблазни и вече знам, че направих правилния избор.

Кой е най-интересният аспект от работата ти с продажби в IT сферата?

Винаги има какво ново да научиш.

Коя е най-трудната продажба, която си направила?

Но и най-сладката. Един клиент се обади, за да си премести целия си бизнес в друга компания, беше супер ядосан, емоционален и не искаше да чува за нас. След го изслушах и си поговорихме близо 1 час, разговорът завърши с продажба и самият клиент ми предложи да работя за него.

Ще споделиш ли трите най-важни неща, които ИТ обществото може да научи от темата на предстоящата ти презентация?

  1. Хората са различни и няма как една и съща стратегия да работи при всички хора.
  2. IT хората са една от най-трудните купувачи, объркаш ли стратегията с тях шансовете ти драстично намаляват.
  3. Не случайно имаме две уши и една уста. Продажбите стават тогава, когато слушаш 2 пъти повече, от колкото говориш.

Какво би посъветвал всички, които сега започват да се занимават с продажби в IT сферата?

Ако сега започват да се занимават с това, препоръчвам в началото на всеки ден да се стремят да затворят първо малки и лесни сделки. Ако бизнесът го позволява разбира се. Всеки път, когато затворим продажба, емоционалното ни състояние се покачва, заедно с ентусиазма ни. Ентусиазмът е неоспоримо едно от най-важните качества в един търговец, затова високото ниво на ентусиазъм повишава и шансовете за по-големи и по-трудни продажби.


Стани част по потребителската група IT Sales. Абонирай се и ще ти изпращаме информация за всичко, което предстои в групата.

Визия: Личен архив

Прочети още:
“Разбери от какво се нуждае клиента. Покажи му ползите, от това което му продаваш. Изпълни го перфектно“ – Димитър Савов
„Първото ми правило е да не продавам, а да предразположа клиента да вярва, че мога да му помогна за всичко“ – Алекс Божинов

Share This