Здравей, разкажи ни с няколко думи за себе си и с какво се занимаваш в Paysafe?
Работя в Paysafe от началото на 2014 година. От 2019 заемам позицията VP Software Engineering в Paysafe, и съм последовaтел на Lean Thinking и Agile. Организациите, които ръководя са организирани и инспирирани от Sillicon Valley startups. Имам 20+ години опит в разработването на софтуерни продукти като инженер, архитект, мениджър и ментор. Опитът ми е основно в high-risk бизнеси и онлайн услуги. Като част от екипа на Paysafe печелихме наградата на Капитал Медия за IT компания две години подред. Аз съм също съосновател на компания в сферата на IT индустрията, с които имам няколко различни разработки за домашна и индустриална автоматизация.

Иван Петров, VP Software Engineering @ Paysafe

По какъв начин COVID-19 промени начина на работа на екипа ти?
Истината е, че COVID-19 промени не само начина на работа, но и начина на живот. В нашата компания, всичко започва от сигурността на всеки човек да се изразява и допринася за прогреса на нашите продукти чрез практикуване на нещата, в които е най-силен. За да постигнеш това обаче, ти трябва спокойствие в момент на всеобща паника. Три основни неща, на които помолихме всички да обърнат внимание – контролирай това, което е под твой контрол, поставяй си краткосрочни цели, и внимавай на какви информационни източници вярваш. COVID-19 ни отдалечи физически, справянето с кризата ни сближи.

По какъв начин поддържаш връзка с колегите от екипа ти? Трудно ли се управляват хора от разстояние и как поддържаш екипния дух?
Всеки има нужда да се чувства част от нещо по-голямо от него. Контактът с хора е много важен, и затова направихме няколко основни препоръки. Видеоразговорите да са с видео 🙂 . Това определено подобрява комуникацията. Редовния контакт и информираност ежедневно е нещо, което практикувам със моя пряк екип, както и простия въпрос „как си“.

Смяташ ли, че тези условия на работа от вкъщи могат да послужат като тест дали екипите са адаптивни и устойчиви дори от разстояние?
Разбира се в текущата ситуация, работата от вкъщи позволява на всеки да се чувства защитен. Смятам, че нашите екипи работят страхотно онлайн. Въпреки всичко, хората сме социални същества и личният контакт е незаменим при предизвикателни ситуации и конфликти. В момента за мен приоритет номер едно е да намерим оптимален начин да направим офиса си безопасен за ползване от поне 50% от нашите служители. Това разбира се няма да е задължително, а работата от вкъщи вероятно ще остане без ограничения поне до есента.

По какъв начин Paysafe се грижи за wellbeing-a на служителите си и какво прави компанията, за да подкрепя работещите там в тази не лека за всички ситуация на социална изолация?
Paysafe има добра HR организация. Те се грижат за нас с редовно проучване всеки 2 седмици за настроението и продуктивността на служителите, регулярно се комуникират новините на локално и групово ниво и имаме възможност да се възползваме от разнообразни програми свързани с wellbeing-a в текущата ситуация на социално дистанциране. Освен това, всеки може да вземе оборудване от офиса за работа вкъщи, включително бюра или столове.

Вярваш ли, че кризата с COVID-19 би оказала влияние върху начина ни на работа в близкото бъдеще генерално?
Определено работата от вкъщи ще бъде first class citizen. За щастие индустрията, в която работим го позволява. Освен това, офисите ще станат много по-добре организирани за предпазването от заразяване с инфекциозни болести. Разбира се, ще се наложат и аналитични инструменти за измерване на колаборацията и продуктивността на работата от вкъщи.

Какви са най-големите предизвикателства на дистанционната работа?
Липсата на физически контакт прави решаването на конфликти и по-сложни ситуации предизвикателно. Реорганизациите са болезнени, а процесът по наемане на нови инженери страда в голяма степен, особено от гледна точка на оценяването на “culture fit”.

Как успяваш да запазиш баланса при работата от вкъщи – имаш ли ритъм, който следваш? По какъв начин управляваш стреса?
За мен спортът е универсалното средство както за ритъм, така и за преработка на емоции. Стрес може да означава много неща, за редовно пътуващ човек като мен, ограничената свобода на придвижване например беше много неприятна, но всеки има свои лични предизвикателства и решения. Ритъмът определено е предизвикателство за много колеги, особено с малки деца вкъщи. Кратките екипни срещи в началото или края на работния ден помагат много според мен.

Как оценяваш степента на готовност на Paysafe да промени режима на работа на екипите? Какви действия бяха предприети, за да не се наруши ритъмът на работа и обслужването на клиенти?
Ние имахме малък процент хора, които нямаха оборудване за отдалечена работа, но това беше много бързо наваксано от нашия страхотен IT Support отдел, които приготвиха оборудване както за София, така и за повечето други офиси на компанията.

Paysafe е една от компаниите, които се включи в дарителска кампания в подкрепа на лекарите на първа линия, ти самият си активно въвлечен в нея. Разкажи ни повече за кампанията, защо избрахте да подкрепите именно нея?
Решихме да проявим социално отговорно отношение, включвайки се в подкрепа на борбата с COVID-19 като един от най-големите работодатели на българския ИТ пазар. Моето участие в кампанията не е свързано пряко с компанията, но определено помогна, за да обединим сили. Аз вярвам в модела за премахване на посредниците при благотворителни инициативи, както и в максималната прозрачност. Затова и подходът, който избрахме с „На първа линия“ e базиран на обективни данни и machine learning модел за оценяване на статистическата необходимост на различни болнични заведения в България от определени лични предпазни средства.
Paysafe помага по два начина на тази кампания. Първо, компанията направи голямо дарение, което беше предвидено за закупуване на респиратор, но пренасочено към „На първа линия“. Освен това събираме и средства от служители, които могат да преведат средства с платежните решения на Paysafe и електронния портфейл Skrill от сайта на кампанията.

Share This