Зорница Янкова има над 20 годишен опит в областта на управлението на Човешки Ресурси в различни роли, в компании като ОМВ, Мелексис, Autodesk, Аурубис, НР, Нewlett Рackard Enterprise. От януари 2020 година е Директор Човешки Ресурси на Scalefocus. Само преди седмица най-голямата българска софтуерна компания обяви, че въвежда нов модел на работа и уникалните за страната flex benefits за своите служители. Срещаме се със Зорница, за да я разпитаме за новостите около компанията и посоките от тук нататък.

Зорница Янкова, Директор Човешки Ресурси @ ScaleFocus

По-рано този месец Scalefocus обяви, че минава към модел на работа от всякъде. Как точно ще осъществите този модел?

Работата отвсякъде ще представлява хибриден модел на работа от вкъщи или друга избрана от служителя локация или офис, предоставяща добър баланс между професионален и личен живот, както и по-добра обща продуктивност. Разбира се, за някои позиции личното присъствие в офиса е доста по-важно отколкото за други, затова ще търсим този баланс спрямо индивидуалните особености на всеки наш екип.
Т. Нар. Flex Benefits (персонализирани придобивки), които въвеждате през следващата година също са стъпка в посока персонализиране на това, което Scalefocus дава на служителите си. Какво представляват те?
Да, решихме да ги въведем, защото разглеждайки социалния ни пакет след изолацията, установихме, че новите реалности изискват бързо да се адаптираме и да предложим онова, от което екипът наистина има нужда. Затова включихме допълнителни дни отпуск, на база стаж в компанията, както и здравни инициативи, които са особено важни по време на пандемия. Процесът не е финализиран и ще продължим да го развиваме и през следващата година. Наясно сме, че един 23-годишен човек, който идва при нас на първата си работа иска различни неща от родител на 2 големи деца и имаме амбицията да покрием тези нужди по най-добрия за всички начин. Искаме всеки в екипа да бъде свободен да избира  от какво да се възползва, според индивидуалните си нужди и етапа на кариерата си.

През тази година открихте новите си офиси в Пловдив, Скопие и Варна. Какво ще стане с тях, след като минавате към работа от всякъде?
Нашите физически офиси ще продължат да бъдат от основно значение за идентичността и начина на опериране на компанията, но ще функционират повече като хъбове за сътрудничество, комуникация и време, прекарано с екипа. От този момент непрекъснато ще бъдат адаптирани именно към тези функции и нужди. В момента ние имаме обявени над 60 свободни позиции и активно набираме нови членове на екипите си. Ще ги посрещнем с обновена онбординг програма, която  има за цел да им даде яснота за тяхното кариерно развитие, очаквания, текущи и бъдещи предизвикателства, програма за растеж, както и да подсигури добрата им интеграция в съответния екип.
През лятото освободихте почти 10% от служителите си, а сега, само няколко месеца по-късно наемате нови хора. Защо?
Събитията през последните месеци изискват много бързо да се адаптираме и съответно изискванията и качествата, които търсим както в настоящия екип, така и в новите ни членове, еволюират. Адресираме това от една страна, като търсим точните нови хора, които да посрещнат променените ни бизнес нужди. От друга страна, непрекъснато развиваме сегашния екип. В началото на месеца стартирахме новата си програма „LEAD”, която цели да предостави професионално практическо обучение за бъдещите лидери в компанията. Програмата рефлектира новата реалност чрез комбинация от кратки видео сесии  и менторство. Интерактивното съдържание, през което всеки със собствен ритъм преминава, показва последните тенденции в лидерството, следвано от нашия прочит през културата на организацията от нашият управителен борд/старши мениджмънт. Всичко това заживява през менторство, където се споделят и дискутират реални ситуации. Към момента над 35 души минават през модулите на академията, като това е само първата група!
Отново преди дни обявихте, че сте сред новите партньори на Техническия университет в София, където за новата учебна година сте оборудвали нова лаборатория. Продължават ли другите ви инициативи за подкрепа на социално значими каузи?
Да, и то в нови посоки. Например, инициативата от служители за служители  “Spirit of Scale“ цели да обедини хората в компанията във вътрешни общности свързани със значими каузи. Един от ключовите елементи на тази програма е активното участие на екипа чрез включването на посланици –  те ще задават насоката, идеите за инициативи и ще участват активно в тяхната реализация. “Spirit of Scale” е разделена в четири основни направления – “We Share”, “We Care”, “We Thrive”, “We Play”. Инициативата вече се радва на голям интерес и над 250 служителя са се включили в четирите направления само няколко седмици след официалното й стартиране. Разнородните инициативи в четирите стрийма са свързани с дарения за ученици, кампании с UNICEF, както и участие в състезанието Race for the Cure – най-голямото спортно събитие в Европа, което цели да даде гласност женското здраве и заболяването от рак на гърдата. Предстоят още много и интересни такива.

Какво предстои на ScaleFocus в следващите месеци?
Активно работим върху подобряването на вече стартиралите инициативи както по стартирането на нови такива през идната 2021.
В последните месеци Скейл Фокус получи статут на SAP Gold Partner и се нареди сред победителите в листа на Deloitte Fast 500 EMEA.
Продължаваме да развиваме стабилното портфолио от дългосрочни и нови клиенти, с фокус върху дивизията за повторяеми софтуерни бизнес решения за дигитализация, иновации и трансформации.
Нашата дългосрочна визия си остава да станем най-иновативната софтуерна компания в Централна и Източна Европа.

Share This