С управление на екипи Иван Русев се занимава през последните 15 години. Ръководил е колективи в България, Малайзия, Индия, САЩ и Латинска Америка. Той ни разказа как е влязъл в тази роля, какво го мотивира в работата и какви са неговите правила за успех. Отговорите може да ви изненадат!

Как започна да се занимаваш с управление на екипи?

Привидно, беше добро стечение на обстоятелствата. Малко повече от година бях работил като контрактор, когато ми предложиха да отговарям за нов екип за обработка на данни. Защо казвам „привидно“? Защото в невежеството ми нещата изглеждаха така. Всъщност, няколко хора бяха дали положителна обратна връзка за мен. Това, което бяха оценили е, че поемам и изпълнявам ангажиментите си, умея да работя спокойно с хората около мен, и приемам предизвикателства. Чак след години осъзнах, че някой е видял моя потенциал и ми е дал възможност да ръководя екип без да съм имал „необходимото CV“. Все още съм благодарен за възможността и не се притеснявам и аз да давам възможности на хората около мен. В момента половината от мениджърите ми са нови в ролите си и се справят прекрасно.

Какво те мотивира в работата ти?

Общите ценности, които споделяме с хората около мен. Резултатите, особено когато са изисквали доста усилия.

Кои са твоите Топ 3 правила за изграждане на успешен екип?

  1. Високите цели и здравословната доза адреналин.
  2. Подбирайте мотивирани и „гладни“ за успехи хора.
  3. Празнувайте успехите.

Кой е най-запомнящият се момент от работата ти като Team Lead през годините?

Прекалено много са, особено положителните. Като “people manager” винаги се радвам на успехите и израстването на колеги, с които съм работил.

През последната година най-силно впечатление ми прави самостоятелността и инициативността на екипа ми. Това ми доказа, че хората оценяват, когато им даваш възможност, и че идеалите за самоорганизиращ се екип са всъщност постижими.

Какво би посъветвал всички, които сега започват да се занимават с ръководене на екипи?

Съветите, който мога да дам, на базата на моя опит, са:

  • Основната ви задача е „здравето на екипа“. Планирайте времето си така, че да им отделяте нужното внимание.
  • Изградете култура на колаборация, откритост и желание за успех.
  • Както е казал учителят Йода – “Do. Or do not. There is no try.” Когато се захванете с нещо го завършвайте. Не поемайте неизпълними задачи, те са само загуба на време.

Стани част от потребителската група IT Team Leads. Абонирай се и ще ти изпращаме информация за всичко, което предстои в групата.

Визия: Личен архив

Прочети още:
Топ 3 правила за изграждане на успешен екип
Георги Данов: „Победите в екип са много сладки и се помнят много дълго време“

Share This