Емил Табаков е професионалист с повече от десет години опит в IT сферата. Повече от седем от тях са като ръководител на различни екипи в Telerik и по-късно в Progress. Професионалният му опит включва работа по Web и Mobile продукти с най-различни технологии – CRM системи, eBanking софтуер, имплементиране на CMS приложения и разработване на SaaS услуги. В момента, Емил работи като Продуктов Мениджър за водеща Open source технология за разработване на мобилни приложения. С него ще ви срещнем на събитието Да отстъпим успешно ръководната роля в екипа на 12-ти юни. Преди това, Емил ни сподели кои са неговите Топ правила за изграждане на успешен екип и какво би посъветвал всички, които сега започват да се занимават с ръководене на екипи.

Как започна да се занимаваш с управление на екипи?

Историята е интересна и ще я разкажа по време на срещата ни. Накратко, докато бях софтуерен инженер в уеб екипа на компанията, имаше няколко уеб проекта, които ми бяха много интересни от техническа гледна точка и исках да работя по тях. Силите на екипа постоянно не достигаха за тях и в един момент ръководството реши, че е нужно да се направи нов екип, който да се фокусира изцяло върху тези проекти. Освен мен – нямаше други желаещи и аз се оказах ръководител на новосформирания екип. От моя гледна точка, всичко стана случайно или просто щастливо с течение на обстоятелствата – дотогава бях се фокусирал изцяло върху техническото си развитие и смятах, че има много път да извървя докато заема ръководна роля.

Какво те мотивира в работата ти?

Голямо удовлетворение е да видиш функционалността или продукта, по който работиш да се използват от хора и да добавят някаква стойност към света. Но това, което истински ме мотивира е, че докато правим всичко това – можем да се развиваме, да градим взаимоотношения и да работим в обстановката, където да се чувстваме пълноценни.

Кои са твоите Топ правила за изграждане на успешен екип?

#1 за мен е добрата връзка между членовете на екипа и особено ръководителя. В един успешен екип има доверие, хората могат да разчитат един на друг, могат да говорят за слабостите си и да ги преодоляват заедно и да празнуват успехите си.

#2 е този екип да има правилните цели. Тоест, цели съобразени с целите на компанията, с това как искаме да развиваме дадения продукт или каква стойност искаме да донесем на крайния потребител. Целите трябва да са правилно изкомуникирани и разбрани от всички.

Кой е най-запомнящият се момент от работата ти като Team Lead през годините?

Заради динамичната среда, в която работим и това, че след решаването на най-важния проблем идва следващият най-важен – мисля, че често не обръщаме внимание на нещата, които постигаме и те се превръщат в част от ежедневието. Винаги обаче оставам удивен, когато погледна 1-2 години назад и видя пътя, който сме извървели и трансформацията, която сме направили в екипа – и като развитие на продукти, и като подобряване на процеси, но и най-важното като личностно развитие.

Какво би посъветвал всички, които сега започват да се занимават с ръководене на екипи?

Смятам, че това което е подобрило най-много моята работа е да идентифицирам своите слаби и силни страни. Това е процес, който отнема доста време и усилия. Минава през събирането на обратна връзка (особено такава, посочваща неща за подобряване), самооценка и самоанализ, coaching. Когато сте наясно със своите силни и слаби качества, ще знаете нещата, които ви отличават от останалите и бихте могли да бъдете от полза и тези върху, които трябва да работите постоянно.


Регистрирай се за събитието


Стани част от потребителска група на IT Team Leads. Абонирай се и ще ти изпращаме информация за всичко, което предстои в групата.

Визия: Личен архив

Прочети още:

Лилия Месечкова: Чувствам се заредена винаги когато мога да споделя идея
Натали Фарах: Екипът винаги трябва да има ясна цел

Share This