Екатерина Новицка e основател на “Новицка Консулт“, където помага на ИТ компании да оптимизират продажбите на чужди пазари чрез бизнес тренинги и консултации. Има над 6 години опит в продажбите на различни софтуерни продукти и услуги.
Работила е за различни ИТ компании, като популярния стартъп pCloud и американския лидер FocusVision, където е развила уменията си за преговори и затваряне на сделки с международни ентърпрайс клиенти. С нея ще ви срещнем на събитието  Изградете ефективна партньорска мрежа за софтуерни продажби  на 18-ти юни. Преди това, Екатерина ни сподели какво я мотивира в работата й и кои са нейните топ 3 правила за успешно продажба.

Как започна да се занимаваш с продажби?

Завърших Mаркетинг и първите няколко години работих като маркетинг експерт за чуждите пазари в популярна софтуерна компания. Работата ми там налагаше да съвместявам маркетинг, бизнес развитие и продажби. Така след няколко години постепенно преминах към продажби на различни софтуерни решения.

Какво те мотивира в работата ти?

В момента не се занимавам лично с продажби, а споделям натрупаното ноу-хау, като правя бизнес тренинги, консултации и други, свързани с продажбите на услуги за ИТ компании, които нямат ясно изразена sales-структура. Те често страдат от липса на стратегия и опит. Това, което най-много ме мотивира е, че допринасям български ИТ компании да организират продажбите си и да излязат на чуждите пазари.

Коя е най-трудната продажба, която си направила?

Тя не е само една, имала съм различни сложни ситуации през годините. Като цяло най-трудни са така наречените emergency markets, на които имам голям опит. Там често има законови бариери, които затрудняват продажбите. Манталитетът на хората и начинът, по който правят бизнес са много различни и това изисква специален подход.

Кои са твоите топ 3 правила за успешна продажба?

  • Да бъда добре информирана.
  • Да изградя отношения с хората, на които продавам.
  • Да контролирам процеса от първия разговор с клиента до подписването на договор.

Какво би посъветвала всички, които сега започват да се занимават с продажби?

Бих ги посъветвала да се информират максимално, относно индустрията, продукта и клиентите. Също така, да бъдат проактивни и да изградят свой собствен стил, с който да печелят клиентите. В днешно време на пазара е пълно с решения и хората купуват хора – за да продадат продукта, трябва да умеят да продават себе си.


Регистрирай се за събитието


Стани част от потребителска група на IT Sales. Абонирай се и ще ти изпращаме информация за всичко, което предстои в групата.

Визия: Личен архив

Прочети още:

Александър Ракшиев: Човек трябва да е последователен в действията си
Димитър Митков: Продавайте в синхрон с вашите ценности

 

 

Share This