Вече месец и половина 500-те служители на една от най-големите технологични компании в България – Progress, работят от вкъщи. Свързахме се компанията, за да ни разкажат повече за промените – какви са предизвикателствата и възможностите, които откриват в работата от вкъщи, как присъединяват новите хора виртуално към компанията и как служителите успяват да съчетават грижата за семействата си с работата под един покрив.

Генади Сергеев, директор „Софтуерно инженерство“ в дивизия Developer Tools @ Progress

Продуктивни дистанционно
„Основното предизвикателство, когато всички работим от вкъщи, е мащабирането на комуникацията“, казва Генади Сергеев, директор „Софтуерно инженерство“ в дивизия Developer Tools. „Когато повечето хора са в офиса, е нормално част от решенията да са по подразбиране или да се вземат след кратко обсъждане в кафе паузата. Но когато работим виртуално, това няма как да се случи.“

Екипът на Генади, който разработва продукта Progress Kendo UI – компонентите за потребителски интерфейс за JavaScript фреймуърци, – ползва GitHub и Microsoft Teams като основни средства за комуникация. „Стараем се всички важни отворени въпроси да са описани в GitHub Issues и ползваме механизмите на решението за т.нар. peer review, както и за модериране на дискусии. Поддържаме непрестанна комуникация в Microsoft Teams, където функцията за тредове дава възможност отделните дискусии, които не са достатъчно големи, да отидат в GitHub и да се движат паралелно“, обяснява Генади.

Онлайн срещите – основната възможност за жива връзка в момента – могат да влияят както положително, така и негативно върху продуктивността. „Като цяло спазването на добра хигиена за срещи е абсолютно наложително, ако искаме да свършим някаква реална работа. В ситуация на работа от вкъщи в софтуерните екипи рядко има място за срещи без фокус и без ясни теми за обсъждане или с участието на прекалено много хора.“

Според Генади, конферентните (видео) разговори са необходими, когато разрешаването на даден въпрос би отнело повече от няколко имейла. За да бъдат полезни за всички, в тях трябва да участват само хората, които имат ключово отношение по въпроса, както и да има предварителен план с теми.

Новите хора – колко е важно да изграждаш мрежата си от контакти сега
Progress продължава да назначава нови хора във всичките си локации, като в момента в София има над 20 отворени позиции. „Стремим се новите колеги, които се присъединяват към нас в тези особени месеци, да имат отлично преживяване още на първия си ден в Progress“, казва Алина Габер, мениджър „Talent Acquisition“. „За да ги зарадваме и изненадаме, на първия им работен ден изпращаме символичен подарък на домашния им адрес. А за да усетят духа и атмосферата на компанията ни помага новото 360-градусово VR видео на компанията, което заснехме преди време“, допълва тя.

Алина Габер, мениджър „Talent Acquisition“ @ Progress

Видеото представлява виртуална разходка из офиса на компанията и разказва интересни истории. Всяка спирка е възможност да надникнете в различни кътчета, в различни екипи и да се запознаете с хората, които правят компанията това, което е.

Progress насърчава новите си служители да се запознават и свързват с по-широк кръг от колеги – дори и само за бързо виртуално кафе. Колкото повече контакти са създали сега, толкова по-широк кръг от познати ще имат, когато всички се върнем в офиса. За разлика от запознанствата с мениджъра и хората от екипа, които се случват естествено дори във виртуална среда, срещата на повече хора изискват време и проактивност.

 

Как да съчетаваш работа, родителство и почивка
За да помогне на служителите си да останат спокойни и продуктивни в настоящата обстановка, компанията още при обявяването на глобалната пандемия създава онлайн портал с актуална информация за промените вследствие на Covid-19. Порталът включва и полезни материали и практични съвети на теми като организиране на работата от вкъщи и запазване на стабилно психичното и емоционалното състояние. Progress организира и уебинари в помощ на служителите.

Детският център на компанията, създаден специално за децата на служителите, продължава да помага на родителите в грижата за тях, макар и виртуално. Екипът на центъра всеки ден подготвя за родителите програма за децата. Тя включва образователни материали, идеи за забавни игри и спорт у дома, както и предложения за креативни дейности, съобразени с интересите и възрастта на децата. Така родителите могат по-лесно да организират деня на децата си вкъщи и да бъдат продуктивни, а децата им – щастливи.

Въпреки настоящата обстановка, служителите на компанията остават свързани. Ако надникнете в момента във вътрешната социална мрежа на Progress, ще откриете разнообразие от снимки и забавни моменти от ежедневието на хората в София, Бостън, Ротердам, Хайдарабад и останалите локации, в които компанията има офиси. Може да намерите и интересни и разнообразни съвети от това как да организирате работното си място вкъщи, през какво да сготвите за вечеря, до как да спортувате у дома.

Така приключва нашата виртуална разходка в Progress. Надяваме се през следващите месеци тя да бъде и на живо.

Share This