Данаил Алексиев e Senior Software Developer в Paysafe. В последните години се фокусира изцяло върху Android. Предишният му професионален опит минава през всичко, свързано с Java – Desktop apps, Web development, Enterprise apps. Бил е лектор на курсове по програмиране като партньор на различни организации и съавтор на книгата „Въведение в програмирането с Java“. С него ще ви срещнем на събитието Android приложения с Architecture Components и Kotlin Coroutines на 28-ми февруари. Преди това, Данаил ни сподели за интересните аспекти от работата си с Mobile Developmеnt.

Как започна да се занимаваш с Mobile Development?

Мой близък приятел се беше захванал наскоро с Android и спомена, че се търсят още хора, които да попълнят чисто нов екип. Бях на етап, в който ми беше нужно предизвикателство и прецених, че в мобилните технологии има доста потенциал за развитие, така че не се колебах дълго и така се озовах на първата си работа като мобилен разработчик. За мой късмет нещата се развиха добре.

Кой е най-интересният аспект от работата ти с Mobile Development?

Много хора подценяват разработката на мобилни приложения. Всъщност предизвикателствата са доста – от изработването на богат и съвременен потребителски интерфейс, през имплементирането на бизнес логика, която да може да бъде покрита с подходящия набор тестове, до интеграцията с множество външни системи, от които се извличат данни. И всичко това в среда, чиито възможности не могат да се сравнят с модерните Enterprise сървъри. Бързото развитие на технологиите в сферата също правят нещата доста интересни.


 

Събитие на фокус:

 Architecture overview of NativeScript

 

 


Кое е най-голямото технологично предизвикателство, с което си се сблъсквал?

За моя радост, предизвикателствата са били много и най-различни. Нещо, за което се сещам често, е изработването на игрална карта за един от продуктите, по които работих преди време. От нас се изискваше да извлечем информацията за разположението на различните обекти, които бяха разположени в изометрична координатна система, да ги транслираме към координатната система на устройството и да „изрисуваме“ цялото нещо. Нямах богат опит в работата с Canvas и изображения, та определено ми беше нужно време, докато навляза в нещата.

Как го разреши/разрешихте?

Имаше много четене, смятане. В екипа организирахме мини хакатон, за да видим каква най – подходяща формула да използваме за транслирането. Като цяло се оказа доста по-трудна задача, отколкото предполагахме. Крайното решение беше далеч от перфектно, но стигането до него определено беше забавно и приятно.

Ще споделиш ли трите най-важни неща, които ИТ обществото може да научи от темата на предстоящата ти презентация?

Първо– към архитектурата на мобилните приложения трябва да се подхожда сериозно.

Второ– светът на Андроид се развива и новите инструменти и похвати ни позволяват да се справяме по-лесно с проблемите, които са ни тормозили до сега

Трето – когато трябва да изберем технология за нашето приложение, трябва да преценим какво би ни свършило работа, а не какво е „най – модерно“.

Какво би посъветвал всички, които сега започват кариера в сферата на Mobile Development?

За мен най – важното е да са любопитни. Не трябва да се задоволяват само с това да знаят какво правят дадени технологии. Трябва да надникнат под капака, да се опитат да разберат голямата картина, да питат, да пишат код. И да не забравят, че това, което работиш, трябва да ти доставя удоволствие.


Регистрирай се за събитието


Стани част от потребителска група Mobile Development. Абонирай се и ще ти изпращаме информация за всичко, което предстои в групата.

Визия: Личен архив

Прочети още:
Калоян Донев: Харесва ми предизвикателството в разработването на мобилни приложения
Пламен Петков: Мобилните приложения ми дават свободата да експериментирам с всичко!

 

Share This