Благовест Богоев има около 20 години опит с тестване. Работил е за много известни компании като ExperianAxway и Micro Focus.
Организатор е на „QA beer“, което прави всеки месец от групата за Софтуерно тестване в България. С него ще ви срещнем на събитието Performance testing: from test plan to results на 15-ти юли. Преди това с Благовест си поговорихме за света на QA.

Ти беше наш лектор в групата преди шест месеца, появи ли се нещо в QA света?

Има доста промени, нормално е, земята се върти, но според мен най-важното е да се адаптираме правилно и да продължаваме да поддържаме баланса между желанията на потребителя и бюджета за изпълнение.

Коя е най-важната част в един тест план?

Всички части са важни. Ако имаме някакъв риск или неяснота, то този план не е достатъчно добър. Разбира се далеч съм от мисълта, че може да се предвиди всичко. Може би все пак, най-важното е да знаем какво правим, как го правим и защо. Така е и в живота.

Популярно е мнението, че QA е най-лесният път в IT, какво е твоето мнение?

За да си добър в QA са необходими доста технически умения. Мисля, че грешно се споделя такова мнение. По-скоро PM, Scrum Master или BA се става по-лесно, ако не си добър в програмиране, администриране или математика.

Ще споделиш ли трите най-важни неща, които ИТ обществото може да научи от темата на предстоящата ти презентация?

Голяма част от проектите изобщо нямат такъв вид тестване. Всички знаем до какво води това: бавни или лесни за сриване услуги. Много нерви и финансови загуби. Ще се опитам да представя с прости думи, как да планираме едно такова тестване, как да го извършим и как да представим резултатите. Голяма част ще бъде в примери от успешни и неуспешни такива задачи в дългогодишната ми практика.


Регистрирай се за събитието


Стани част от потребителска група на Software Quality Assurance. Абонирай се и ще ти изпращаме информация за всичко, което предстои в групата.

Визия: Личен архив

Прочети още:

Разговор с Невен Динев и Ивомир Асси за Quality Assurance
Анета Петкова: Качеството е отговорност на целия екип

Share This