Павел Колев е Software Developer в Прогрес. Занимава се основно с Web & Mobile Development. Участва и печели редица национални и международни състезания по програмиране, като най-забележителните са NASA Space Apps (най-големият хакатон в света) през 2013 г., когато печелят глобалната „People’s Choice Award“, а през следващата година влизат в топ 5 в категорията „Best use of Data“ заедно със свои приятели. На 27 април, той ще изнесе презентация на тема „Game Development with Unity and Reactive Programming“, сега той разказва какво го е „грабнало“ в реактивното програмиране.

Как започна да се занимаваш с Reactive Programming?

Един колега ми беше споменал за rxjs преди известно време, но го бях отхвърлил с лека ръка. След няколко месеца, отново се появи на хоризонта и реших, да попрочета по-сериозно за какво иде реч. Мисля, че толкова бързо, концепция или технология не ме беше грабвала. Само в рамките на няколко седмици, успяхме да го наложим в работния процес. Не беше трудно и колегите ми да се запалят, предвид възможностите, които открива.

Какво те вдъхновява в работата ти?

Трудностите, разнообразните предизвикателства. Въобще всичко, което кара мозъкът ми да работи по-усилено, върху даден проблем.



 

Събитие на фокус:

Dealing with Data in iOS. Recommended practices

 


 

Кое e най-голямото предизвикателство в работата ти, с което си се сблъсквал?  Как го разрешихте?

Преди известно време се наложи два от екипите в Прогрес, да бъдат обединени. Хората и в двата екипа, бяха от достатъчно време в компанията, бяха си изградили работни процеси и навици. Може би, понеже ми се случваше за първи път, напасването на две групи хора, от моя гледна точка си беше предизвикателство.

Хората и от двата екипа бяхме достатъчно разумни и търпеливи. Всеки си отстояваше позицията, но и приемаше, когато му се представят достатъчно добри аргументи. Но ключовото беше търпението и това, че никой не беше „кон с капаци“.

Какво би посъветвал всички, които сега започват да се занимават с Reactive Programming?

Да отделят достатъчно време да го научат. Много често имаме навика, след като разберем, как да използваме дадена концепция или технология, да не задълбаваме, а директно да започнем да я използваме. На мен лично ми отне около месец и половина или два, да „изровя“ всичката налична информация и да я науча, въпреки че само за няколко часа, бях разбрал за какво иде реч и бях готов да се “хвърля с главата напред” и да го използвам.

Стани част от потребителската група Reactive Programming. Абонирай се и ще ти изпращаме информация за всичко, което предстои в групата.

Визия: Личен архив

Прочети още:
„Основната работа на всеки един лидер е да стане излишен“ – Веско Колев, Director Software Engineering, Progress
Какво означава една система да е „reactive“? Основна концепция на Reactive programming

 

Share This