Димитър Савов е основател и маркетингов директор на Startup Masters. Участвал е в близо 200 онлайн бизнес проекта и успешно продава ИТ и маркетингови услуги на клиенти в Америка, Канада, Англия, Холандия, Германия, Испания, Ирландия, Австралия, Израел, България и др. Работи в сферата на уеб дизайна и онлайн маркетинга от 13 години и има успешни рекламни и маркетингови кампании в 65 държави от 6 континента. На събитието „Как да продаваме ИТ услуги и продукти“, Димитър ще сподели всички свои sales тайни и ще ви помогне да оптимизирате стратегията си за продажби. А сега той разказва кои са неговите топ 3 правила за успешна продажба и какво го мотивира в работата му.

Как започна да се занимаваш с продажби?

На 14 години започнах да правя сайтове, за да имам пари да играя компютърни игри, но след това моите клиенти имаха нужда тези сайтове да продават и така започнах да им помагам.

Какво те мотивира в работата ти?

Екипът ми и факта, че всеки човек в него е поне 10 пъти по-добър от мен в това, което прави. Никой човек не е перфектен и не може да бъде перфектен. Но един екип може.



 

Събитие на фокус:

Reactive Java Robotics and IoT with Spring Reactor

 


 

Коя е най-трудната продажба, която си направил? 

За мен няма трудни продажби. Ако това, което предлагаш е това, от което клиентът има нужда и ти си най-добрият човек, който може да го свърши – сте добър фит и се получава ситуация изгодна и за двете страни. Най-трудните продажби са тези, в които клиентът не осъзнава нуждата и трябва да го обучаваш, което отнема много време и усилия. Сега смятам, че този тип клиенти са неквалифицирани и не са добър фит. Затова имам 100% успех в продажбите. Ако това, което предлагаш не струва или клиента не го разбира, не сте добър фит и няма смисъл да работите заедно.

Кои са твоите топ 3 правила за успешна продажба?

  • Разбери от какво се нуждае клиента.
  • Покажи му ползите, от това което му продаваш.
  • Изпълни го перфектно така, че да има резултат и клиента да е доволен, а ти ще натрупаш репутация. С репутация най-лесно се продава.

Какво би посъветвал всички, които сега започват да се занимават с продажби?

Продажбите са част от науката на убеждението – Реториката. Четете Платон и Аристотел. Всичко в този бизнес е базирано на техните открития и ви обещавам, че са много убедителни. Подхода на Платон и Сократ – „Сократовата дискусия“ е най-ефективният метод да убедиш някого, задавайки му правилните въпроси така, че той сам да стигне до истината. А Аристотеловата реторика е „изкуството да накараш хората да се съгласят с теб“. Съответно от там се започва.

Стани част от потребителската група IT Sales. Абонирай се и ще ти изпращаме информация за всичко, което предстои в групата.

Визия: Личен архив

Прочети още:
Предизвикателствата при работа в дистрибутирани екипи
„Характерно за нас, QA-ите, е че не се вписваме в рамки” – Камен Янков, QA Team Lead

Share This